مديركل راه و شهرسازي و دانشگاه شهركرد پس از اين حادثه چه گفتند؟

درگيري در ضلع شرقي دانشگاه شهركرد

۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ۰۰:۱۹:۲۷
کد خبر: ۳۰۰۳۹۹

انتشار فيلمي كوتاه روز پنجشنبه ۱۱ آبان با عنوان درگيري بين عوامل اداره كل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري و دانشگاه شهركرد در فضاي مجازي خبرساز بود كه جزييات آن اعلام شده است. در اين فيلم برخورد بين تعدادي از افراد ديده مي‌شود كه گفته شده موضوع، اختلاف بر سر زمين در بيرون از دانشگاه و در شرق اين مركز علمي بوده است. به گزارش ايرنا، در همين زمينه دانشگاه شهركرد پنجشنبه شب با صدور بيانيه‌اي توضيحاتي در خصوص اين اتفاق ارايه كرد.

انتشار فيلمي كوتاه روز پنجشنبه ۱۱ آبان با عنوان درگيري بين عوامل اداره كل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري و دانشگاه شهركرد در فضاي مجازي خبرساز بود كه جزييات آن اعلام شده است. در اين فيلم برخورد بين تعدادي از افراد ديده مي‌شود كه گفته شده موضوع، اختلاف بر سر زمين در بيرون از دانشگاه و در شرق اين مركز علمي بوده است. به گزارش ايرنا، در همين زمينه دانشگاه شهركرد پنجشنبه شب با صدور بيانيه‌اي توضيحاتي در خصوص اين اتفاق ارايه كرد. در اطلاعيه دانشگاه شهركرد آمده است: روز پنجشنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۲ با توجه به رخداد پيش آمده بين نيروهاي يگان حفاظت راه و شهرسازي و دانشگاه شهركرد، نكات زير را به سمع و نظر افكار عمومي مي‌رساند: اولا با توجه به اختلاف پيش آمده بين دانشگاه و اداره كل راه و شهرسازي، تاكيد مي‌شود، مديريت دانشگاه شهركرد خود را مكلف به حفظ حقوق دانشگاه در چارچوب قوانين مي‌داند. در ادامه اين اطلاعيه آمده است: درگيري امروز، خارج از محيط دانشگاه صورت گرفته و نيروهاي اداره كل راه و شهرسازي وارد محيط دانشگاه نشده‌اند؛ درگيري در جنب ضلع شرقي دانشگاه و پارك فرهنگيان صورت گرفته است و ورود نيروهاي راه و شهرسازي به حريم دانشگاه اكيدا تكذيب مي‌شود. اطلاعيه دانشگاه شهركرد در ادامه تاكيد كرده است: مسوولان بالادستي به موضوع مورد اختلاف صورت گرفته بين مسوولان حفاظت راه و شهرسازي و مديران دانشگاه ورود كرده‌اند، حتما موضوع از طريق مراجع ذيصلاح مورد تعقيب قرار خواهد گرفت و نتيجه پيگيري‌ها نيز به سمع و نظر جامعه دانشگاهي و غير دانشگاهي رسانده خواهد شد.  اما مديركل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري نيز در فيلمي كه از وي منتشر شده است، اعلام كرد: پس از يك روز كاري كه با حضور استاندار در بازديد از طرح‌هاي عمراني انجام شد، با اين كليپ مواجه شديم كه بحث برخورد و درگيري پرسنل يگان حفاظت و دانشگاه است. حسنعلي مقصودي اظهار داشت: در اين زمينه اختلاف نظري بين اين دستگاه با دانشگاه شهركرد بر سر اراضي شرقي دانشگاه است كه از قبل هم مطرح بوده و ناهماهنگي و بدون اطلاع اين اتفاق افتاده است كه نبايد اين اتفاق رخ مي‌داد و اگر قصوري از سوي پرسنل اين اداره كل باشد با مسببان برخورد خواهد شد.
وي با عذرخواهي از وقوع اين اتفاق گفت: در اين موضوعات بايد در يك روند قانوني (موضوعات) پيگيري شود و نكته مهم اينكه اين اتفاق در داخل دانشگاه نبوده و بيرون از دانشگاه بوده است.
به گزارش ايرنا، دانشگاه شهركرد با داشتن سه پرديس علمي در شهركرد، فارسان و بروجن و هفت دانشكده پذيراي بيش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو است.

ارسال نظر