هيبريدي‌ها جاي برقي‌ها را مي‌گيرند!

۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ۰۰:۳۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۰۴۱۰

ديجياتو نوشت: تويوتا به خاطر افزايش استقبال از مدل‌هاي هيبريدي از هدفگذاري‌هاي قبلي عقب‌نشيني كرده و خودروي برقي كمتري توليد مي‌كند. شركت تويوتا هر چند ديرتر از رقبا وارد بازار خودروهاي برقي شده، ولي با وجود اين، فروش 202 هزار مدل برقي را براي سال مالي كنوني هدف‌گذاري كرده است.

ديجياتو نوشت: تويوتا به خاطر افزايش استقبال از مدل‌هاي هيبريدي از هدفگذاري‌هاي قبلي عقب‌نشيني كرده و خودروي برقي كمتري توليد مي‌كند. شركت تويوتا هر چند ديرتر از رقبا وارد بازار خودروهاي برقي شده، ولي با وجود اين، فروش 202 هزار مدل برقي را براي سال مالي كنوني هدف‌گذاري كرده است. با توجه به استقبال بسيار فراتر از انتظار از مدل‌هاي هيبريدي، اين شركت در برنامه‌ها و اهداف خود تجديدنظر نموده و فروش 123 هزار خودروي برقي را نشانه‌گيري كرده است. اين امر به‌معناي كاهش 39 درصدي در توليد و فروش مدل‌هاي برقي تويوتاست. به‌نظر مي‌رسد تويوتا براي حفظ جايگاه خود و دستيابي به عنوان پرفروش‌ترين خودروساز جهان اين استراتژي جديد را دنبال مي‌كند. به‌بيان ديگر، اين كمپاني براي دستيابي به سود حداكثري مي‌خواهد كماكان روي مدل‌هاي بنزيني و هيبريدي خود حساب كند. پيش‌تر، تويوتا سود عملياتي 3 تريليون يني را پيش‌بيني كرده بود. اين رقم معادل 20.1 ميليارد دلار مي‌شود. اما طبق پيش‌بيني‌هاي جديد، سود عملياتي تويوتا براي سال مالي كنوني با رشدي قابل ملاحظه به 4.5 تريليون ين (معادل 30.15 ميليارد دلار) افزايش خواهد يافت.

تويوتا و توليد 3.9 ميليون خودروي برقي‌شده

تويوتا در نظر دارد در سال مالي حاضر كه 31 مارس پايان مي‌يابد، 3.6 ميليون خودروي هيبريدي در سرتاسر جهان بفروشد. اين رقم براي سال مالي قبل برابر با 3.5 ميليون دستگاه بود. بد نيست اشاره كنيم خودروساز بزرگ ژاپني، فروش 3.9 ميليون دستگاه خودروي برقي‌شده - شامل انواع مدل‌هاي تمام برقي، هيبريدي، هيبريدي شارژ و پيل سوختي- را هدف‌گيري كرده است. اگر اين رقم در سال مالي فعلي محقق شود، در مقايسه با سال مالي قبلي 42 درصد بيشتر خواهد بود. همچنين در اين صورت، خودروهاي برقي‌شده 37 درصد از كل فروش تويوتا را به خود اختصاص خواهند داد. انتظار مي‌رود تا پايان سال مالي، تويوتا و لكسوس در مجموع 10.1 ميليون دستگاه خودرو توليد كنند. در فصل مالي قبلي تويوتا حاشيه سود عملياتي 12.6 درصدي در سرتاسر جهان را ثبت كرد كه در مقايسه با سال قبلي اين رقم بيش از دو برابر رشد كرده است.

 عرضه ده خودروي برقي جديد  تا سال 2026

همانطور كه در ابتدا نيز اشاره شد، تويوتا در زمينه توليد خودروهاي برقي از رقباي خود عقب افتاده است. براي جبران عقب‌ماندگي، اين شركت در نظر دارد تا سال 2026 ده خودروي برقي جديد وارد بازار كند. اين كمپاني حساب ويژه‌اي روي باتري‌هاي جامد باز كرده و مي‌خواهد محصولات برقي خود را با اين نوع باتري به‌فروش برساند. تويوتا چندي قبل ادعا كرد به‌لطف باتري جامد مدل‌هاي برقي آن خواهند توانست با يك بار شارژ تا 621 مايل يا 1000 كيلومتر مسافت را طي كنند، رقمي كه تقريباً دو برابر استانداردهاي كنوني است.

ارسال نظر