جنايت جديد اشغالگران در اردوگاه جباليا

شمار شهدا به ۹۴۸۸ تن رسيد

۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ۲۳:۵۹:۲۷
کد خبر: ۳۰۰۴۶۱
شمار شهدا به ۹۴۸۸ تن رسيد

جنگ غزه در حالي وارد بيست و نهمين روز خود از زمان آغاز عمليات «توفان الاقصي» شده است، كه ارتش رژيم صهيونيستي به بمباران مناطق مختلف غزه در سايه نگراني‌هاي بين‌المللي از گسترش درگيري در خاورميانه ادامه مي‌دهد. رژيم اشغالگر حملات خود را به مناطق وسيعي در شمال نوار غزه تشديد كرد، قايق‌هاي ماهيگيران، اردوگاه نصيرات، محوطه بيروني بيمارستان‌ها، مساجد، برج مهندسان و اردوگاه المغازي از جمله محورهاي حملات صهيونيست‌ها در بيست‌ونهمين روز جنگ بودند.

جنگ غزه در حالي وارد بيست و نهمين روز خود از زمان آغاز عمليات «توفان الاقصي» شده است، كه ارتش رژيم صهيونيستي به بمباران مناطق مختلف غزه در سايه نگراني‌هاي بين‌المللي از گسترش درگيري در خاورميانه ادامه مي‌دهد. رژيم اشغالگر حملات خود را به مناطق وسيعي در شمال نوار غزه تشديد كرد، قايق‌هاي ماهيگيران، اردوگاه نصيرات، محوطه بيروني بيمارستان‌ها، مساجد، برج مهندسان و اردوگاه المغازي از جمله محورهاي حملات صهيونيست‌ها در بيست‌ونهمين روز جنگ بودند.
هلال احمر فلسطين گفت: بر اثر حمله نيروهاي اشغالگر به ورودي اورژانس بيمارستان قدس ۲۱ آواره مجروح شدند.
هلال احمر فلسطين تاكيد كرد: هدف قرار دادن ورودي اورژانس بيمارستان قدس غزه توسط اشغالگران، خسارات زيادي به بار آورد. خبرنگار الجزيره گفت: اشغالگران رژيم صهيونيستي مدرسه الفاخوره كه هزاران آواره در اردوگاه جباليا در شمال نوار غزه را اسكان داده است، بمباران كردند. در اين حمله تاكنون ۱۵ تن شهيد و بيش از ۵۴ تن زخمي‌ شده‌اند. خبرنگار خبرگزاري شهاب نيز اعلام كرد، جنگنده‌هاي اشغالگران مدارس السوق در وسط اردوگاه جباليا را در حالي كه ده‌ها آواره آنجا بودند، بمباران كردند.
سلامه معروف، رييس دفتر رسانه‌هاي دولتي غزه تاكيد كرد كه اشغالگران آوارگان پناه گرفته در مدرسه الفاخوره را با فسفر سفيد هدف قرار دادند.
اين امر پس از آن صورت گرفت كه اشغالگران مدرسه اسامه بن زيد در منطقه الصفطاوي كه ده‌ها آواره مستقيماً در شمال نوار غزه در آن مستقر هستند را با گلوله‌هاي ضد تانك هدف قرار دادند كه منجر به شهادت ۲۰ فلسطيني و زخمي شدن تعدادي ديگر شد.
اردوگاه جباليا سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته نيز هدف دو كشتار صهيونيست‌ها قرار گرفت كه منجر به شهادت و زخمي شدن بيش از ۴۰۰ فلسطيني شد.
رسانه‌هاي فلسطيني همچنين گزارش دادند كه نيروهاي اشغالگر ساختمان‌هاي جديد دانشگاه الازهر در المغرقه غزه را بمباران كردند.
خبرنگار الجزيره گفت: پهپاد رژيم صهيونيستي خانه اسماعيل هنيه، رييس دفتر سياسي حماس را در اردوگاه الشاطي در غزه با موشك بمباران كرد.
هنيه روز چهارشنبه ارتش اشغالگر را به تلفات بيشتر در نوار غزه تهديد و فاش كرد كه حماس چشم‌اندازي جامع ارايه كرده است كه با توقف تجاوز صهيونيست‌ها به غزه، باز كردن گذرگاه‌ها و انعقاد قرارداد تبادل اسرا آغاز مي‌شود.
خبرنگار الجزيره از حملات صهيونيست‌ها و درگيري‌ها در جنوب غزه خبر داد. اشغالگران حملات شديدي را در مناطق جنوب شهر غزه آغاز كردند كه به نظر مي‌رسد مقدمه‌اي براي افزايش مناطق تهاجم زميني باشد.
خبرنگار العربي الجديد از گلوله باران شديد توپخانه در مناطقي كه نيروهاي اشغالگر زميني در شمال غربي شهر غزه مستقر هستند، صحبت كرد.
حملات ارتش اشغالگر همچنين به منزل خانواده ابو حجيله در محله الشجاعيه چهار شهيد و هشت زخمي برجاي گذاشت.
ارتش اشغالگر از هجوم به جنوب نوار غزه و درگيري با رزمندگان مقاومت خبر داد. ارتش اشغالگر رژيم صهيونيستي صبح شنبه در بيانيه‌اي مدعي شد، نيروهاي زرهي و مهندسي آن در تهاجم متمركز به جنوب نوار غزه، برخي ساختمان‌ها و مواد منفجره را خنثي كرده‌اند و اين ارتش همچنين از درگيري با يك گروه مسلح خبر داد.
از طرفي ديگر، رسانه‌هاي فلسطيني گزارش دادند كه درگيري‌هاي شديدي بين اعضاي مقاومت فلسطين و نيروهاي ارتش اشغالگر رژيم صهيونيستي در محورهاي بيت حانون و اريز در شمال غزه در جريان است.
مدير بيمارستان‌هاي غزه به الجزيره گفت: زخمي‌ها نمي‌توانند از ترس هدف قرار گرفتن به گذرگاه رفح بروند.
دفتر اطلاع‌رساني دولتي در غزه نيز تاكيد كرد: ۴۶ خبرنگار از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اكتبر شهيد شده‌اند. به گفته اين دفتر، اشغالگران دفاتر آژانس‌هاي خبري را بمباران مي‌كنند و خبرنگاران مجبور شده‌اند در بيمارستان‌ها، خيابان‌ها و هر مكان ديگري فعاليت خود را ادامه دهند.
اين دفتر افزود: اشغالگران طي ساعات گذشته به حملات به تمام تاسيسات حياتي در غزه ادامه داده‌اند، به‌طوري كه طرح‌هاي انرژي‌ خورشيدي، مولدهاي برق تغذيه‌كننده بيمارستان‌ها و موسسات و منازل شهروندان به خصوص در مناطق اطراف بيمارستان‌ها از اين حملات در امان نبوده‌اند.
خبرگزاري رسمي فلسطين (وفا) به نقل از منابع محلي گزارش داد كه جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي بامداد شنبه حملات شديدي به محله النصر در غرب غزه، مناطق العطاطره و السودانيه و شمال بيت لاهيا در شمال غزه انجام دادند. همچنين خانه‌هايي را در بيت حانون، جباليا، محله النصر در اطراف بيمارستان اندونزي در شهر غزه و در محله التفاح در شرق شهر هدف قرار دادند. در پي بمباران آوارگان توسط هواپيماهاي اشغالگر در ورودي بيمارستان النصر در غرب شهر غزه، تعدادي شهيد و مجروح شدند. در پي بمباران آوارگان توسط هواپيماهاي اشغالگر در ورودي بيمارستان النصر در غرب شهر غزه، تعدادي شهيد و مجروح شدند. اطراف بيمارستان القدس در منطقه تل الهوا در غرب شهر غزه شاهد حملات اشغالگران بود. اردوگاه المغازي در مركز نوار غزه نيز از حملات در امان نماند.
نيروي هوايي رژيم صهيونيستي همچنين بمباران منازل شهروندان در اردوگاه‌هاي نصيرات و البريج را ادامه داد.
بر اساس آنچه اين خبرگزاري گزارش داد، هواپيماها و توپخانه رژيم صهيونيستي همچنين چندين حمله به شهر خان يونس در جنوب نوار غزه و منطقه القراره در شرق آن انجام دادند. در حمله‌اي به يك خانه در خان يونس سه تن شهيد شدند. در پي بمباران منزل خانواده النجار در منطقه كراج در رفح چهار شهيد به بيمارستان منتقل شدند. نيروهاي اشغالگر همچنين خيابان المنصوره در محله الشجاعيه در شرق غزه را بمباران كردند. منازل محل‌هايي نظير دير البلح، خان يونس و رح و محله الزيتون و الشجاعيه و النصر از صبح امروز هدف بمباران صهيونيست‌هاست. همچنين بالگردهاي نظامي صهيونيست خيابان الرشيد در غرب غزه را بمباران كردند.
خبرنگار الجزيره نيز گزارش داد كه در حملات رژيم صهيونيستي كه دو خانه در اردوگاه نصيرات و شهر رفح در نوار غزه را هدف قرار دادند، هفت تن شهيد شدند. اردوگاه نصيرات از زمان آغاز جنگ غزه در حدود يك ماه پيش شاهد بيش از يك كشتار توسط نيروهاي اشغالگر بوده است. خبرنگار الميادين نيز گزارش داد، مروان حمد، رييس شهرداري الزهرا به همراه تعدادي از اعضاي خانواده‌اش در حمله به اردوگاه النصيرات به شهادت رسيدند.
به گزارش اين خبرنگار، اشغالگران تنها مولد اصلي برق در بيمارستان الوفا را هدف قرار دادند و آن را از كار انداختند. نيروهاي اشغالگر در عين حال پنل‌هاي خورشيدي در شهر غزه را هدف قرار دادند كه تنها منبع تامين انرژي براي ساكنان باقي مانده غزه است. نيروهاي اشغالگر در ادامه جنايات خود مخزن آب محله‌هاي شرق رفح را بمباران كردند. حملات در تل الزعتر در شمال غزه و در نزديكي بيمارستان اندونزي ادامه دارد. نيروهاي صهيونيست در عين حال ورودي بيمارستان كودكان النصر در غرب غزه را بمباران كردند.
دنيل هاگاري، سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه از زمان آغاز عمليات توفان الاقصي توسط جنبش مقاومت فلسطين (حماس) در ۱۶ مهر ماه، خانواده‌هاي ۳۴۱ سرباز را از كشته شدنشان مطلع كرده است.
هاگاري همچنين با اعلام اينكه به ۲۴۲ خانواده اطلاع داده شده است كه بستگان آنها زنداني حماس هستند، افزود، به تلاش براي بازگرداندن آنها ادامه خواهند داد.
شبكه الجزيره به نقل از جبهه داخلي اراضي اشغالي اعلام كرد، آژيرهاي خطر در ايلات شنيده شد.
اين در حالي است كه ارتش اشغالگر مدعي شد، آژيرهاي خطر به اشتباه در ايلات به صدا درآمدند.
امروز شنبه، آنتونيو گوترش، دبيركل سازمان ملل متحد، احساس «وحشت» خود را از حمله ارتش اشغالگر به كاروان آمبولانس در غزه در روز جمعه ابراز و تاكيد كرد كه درگيري بين صهيونيست‌ها و حماس «بايد متوقف شود.»

ارسال نظر