مصرف انرژي در منطقه خاورميانه 2 برابر مي‌شود

۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - ۰۰:۱۳:۳۰
کد خبر: ۳۰۰۵۹۳

آژانس بين‌المللي انرژي اعلام كرد: تقاضا براي انرژي در منطقه خاورميانه به دليل توسعه كارخانه‌هاي نمك‌زدايي براي استحصال آب از دريا تا سال 2030 دو برابر خواهد شد.

آژانس بين‌المللي انرژي اعلام كرد: تقاضا براي انرژي در منطقه خاورميانه به دليل توسعه كارخانه‌هاي نمك‌زدايي براي استحصال آب از دريا تا سال 2030 دو برابر خواهد شد.
به گزارش فارس، چشم‌انداز توليد و مصرف انرژي در جهان آينده به‌شدت نگران‌كننده است و از همين الان بسياري از كشورها برنامه‌هاي خود را بر افزايش توليد انرژي و تغيير از روش سنتي به انرژي‌هاي پاك متمركز كرده‌اند.
آژانس بين‌المللي انرژي هم اعلام كرده است كه استفاده از تكنولوژي در آينده يك شكل جديدي از انرژي را در جهان عرضه خواهد كرد، توسعه تكنولوژي انرژي‌هاي تجديدپذير شكل جديدي از عرضه انرژي را در جهان آينده شكل خواهد داد. در اين ميان همكاري‌هاي بين‌المللي براي ايجاد محيط امن براي تجارت و نوآوري در زمان گذر دنيا به سمت انرژي‌هاي پاك يك فاكتور مهم خواهد بود.
بر اساس اين گزارش، تا سال 2030، 45 درصد از برقي كه در ايالت متحده امريكا توليد خواهد شد از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير خواهد بود در حالي كه اين رقم اكنون تنها 22 درصد است.
اين گزارش تأكيد كرده است، تا سال 2030، 65 درصد خودروهايي كه در اتحاديه اروپا به فروش مي‌روند از نوع برقي خواهند بود.
آژانس بين‌المللي انرژي اشاره كرده است كه تقاضا براي انرژي در منطقه خاورميانه تا سال 2030 به دليل توسعه كارخانه‌هاي نمك‌زدايي از دريا دو برابر خواهد شد. بسياري از كشورهاي اين منطقه تلاش خواهند كرد كه آب مصرفي خود را با جداسازي نمك آب دريا استحصال كنند.
بر اساس اين گزارش، 18 درصد برقي كه در هند تا سال 2030 توليد مي‌شود از انرژي‌هاي تجديدپذير خواهد بود كه اين رقم اكنون تنها 6 درصد است.
تا سال 2030، 100 ميليون خودروي برقي در جاده‌هاي چين رفت و آمد خواهند كرد و اين كشور برنامه‌ريزي وسيعي را از همين الان آغاز كرده است.
در گزارش آژانس تأكيد شده است تا سال 2030 درآمد كشورهاي امريكاي لاتين از محل توليد مواد معدني كه در تكنولوژي انرژي‌هاي نو استفاده مي‌شود 55 درصد رشد خواهد كرد.
در تكنولوژي استفاده از انرژي پاك تعدادي مواد ناياب استفاده مي‌شود كه فراواني آن در اين منطقه بيشتر است.
در گزارش آژانس آمده است كه در ژاپن تا سال 2030، 18 گيگابات تنها از محل انرژي‌هاي بادي به ظرفيت برق اين كشور اضافه مي‌شود و در منطقه اوراسيا 17 ميليارد دلار از كاهش انتشار گاز متان در ساير استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير صرفه‌جويي خواهد شد.

ارسال نظر