نفت روسيه براي هند ارزان‌تر شد

۱۴۰۲/۰۸/۱۷ - ۰۱:۰۴:۴۰
کد خبر: ۳۰۰۶۷۱

ميانگين قيمت فروش نفت روسيه براي پالايشگاه‌هاي هندي، در سپتامبر نسبت به ماه اوت، كاهش پيدا كرد. تخفيف قيمت فروش نقدي نفت روسيه در سپتامبر كه پالايشگاه‌هاي هندي، خريدشان را به دليل قيمت بالا و فعاليت تعميراتي، كاهش دادند، بيشتر شد.

ميانگين قيمت فروش نفت روسيه براي پالايشگاه‌هاي هندي، در سپتامبر نسبت به ماه اوت، كاهش پيدا كرد.
تخفيف قيمت فروش نقدي نفت روسيه در سپتامبر كه پالايشگاه‌هاي هندي، خريدشان را به دليل قيمت بالا و فعاليت تعميراتي، كاهش دادند، بيشتر شد.
طبق محاسبات رويترز بر مبناي جديدترين داده‌هاي منتشره در وب سايت وزارت بازرگاني هند، پالايشگاه‌هاي هندي، نفت روسيه را با ميانگين قيمت حدود ۸۱ دلار و ۷۰ سنت در هر بشكه خريدند، در حالي كه در ماه اوت، قيمت حدود ۸۶ دلار را پرداخت كرده بودند.
پالايشگاه‌ها در هند، معمولا نفت روسيه را به صورت تحويل توسط فروشنده خريداري مي‌كنند و فروشندگان، امور حمل و بيمه را انجام مي‌دهند.
هند براي تامين بيش از ۸۰ درصد از نيازهاي نفتي خود به واردات نياز دارد و به دليل هزينه‌هاي بالاي حمل، در گذشته به ندرت نفت روسيه را خريداري مي‌كرد اما پس از حمله نظامي مسكو به اوكراين در فوريه سال ۲۰۲۲ و تحريم‌هاي غربي عليه روسيه، به خريدار بزرگ نفت دريابرد روسيه تبديل شده است.
داده‌ها، هزينه‌هاي حمل محموله، بيمه و ساير هزينه‌هاي پرداخت شده توسط پالايشگاه‌ها را مشخص نكرده اما قيمت خريد، به ميزان قابل توجهي بالاتر از سقف قيمت ۶۰ دلار در هر بشكه است كه توسط كشورهاي گروه هفت تعيين شده است.
نفت روسيه از اواسط ژوئيه، بالاتر از سقف قيمت تعيين شده توسط گروه هفت، معامله شده است زيرا كاهش بيشتر عرضه نفت از سوي توليدكنندگان اوپك پلاس، از ميزان تخفيف‌ها كاسته است.
ميانگين قيمتي كه هند براي نفت روسيه در سپتامبر پرداخت كرد، پايين‌تر از قيمت نفت عراق و عربستان سعودي بود كه به ترتيب ۸۳ دلار و ۵۶ سنت و ۹۶ دلار و ۱۶ سنت بودند.
بر اساس گزارش رويترز، هند حدود ۱.۴۲ ميليون بشكه در روز نفت روسيه را در سپتامبر وارد كرد كه در مقايسه با واردات ماه اوت، حدود ۹ درصد كاهش داشت. در مقابل، واردات نفت از عراق، حدود هشت درصد افزايش يافت و به ۹۱۸ هزار بشكه در روز رسيد.

ارسال نظر