گوشه‌هايي از ديدار شيخ‌احمد ياسين بنيانگذار جنبش حماس با حضرت آيت‌الله خامنه‌اي

۱۴۰۲/۰۸/۲۰ - ۰۰:۳۹:۴۲
کد خبر: ۳۰۰۸۴۴

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز شنبه دوازدهم ارديبهشت‌ماه ۱۳۷۷ با آقاي شيخ احمد ياسين رهبر حركت مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) و هيات همراه ديدار و گفت‌وگو كردند. رسانه KHAMENEI.IR گزيده‌اي از سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي و آقاي شيخ احمد ياسين در اين ديدار را براي نخستين‌بار منتشر كرده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز شنبه دوازدهم ارديبهشت‌ماه ۱۳۷۷ با آقاي شيخ احمد ياسين رهبر حركت مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) و هيات همراه ديدار و گفت‌وگو كردند. رسانه KHAMENEI.IR گزيده‌اي از سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي و آقاي شيخ احمد ياسين در اين ديدار را براي نخستين‌بار منتشر كرده است. گزيده‌اي از سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي: 
من اعتقاد دارم كه شما، آقاي شيخ احمد ياسين و اين برادران و برادراني كه در فلسطين دارند جهاد مي‌كنند در خطّ مقدم جنگ اسلام با كفر و جنگ حق با باطل هستند. ما يك ساعت هم حكومت غاصبِ در سرزمين فلسطين و مملكت فلسطيني را قبول نكرديم و نخواهيم كرد. ما با صهيونيست‌ها، با حكومت غاصب، با آن زائده سرطاني‌اي كه در سرزمين اسلامي كاشتند دشمنيم و با آن مبارزه خواهيم كرد. ما در آينده هيچ شكي نداريم. آنچه كه مهم است برنامه عمل است تا بتوان اين زمان را كوتاه كرد تا آنجايي كه مي‌شود. ما البته به شماها افتخار مي‌كنيم و مايه عزّت اسلام مي‌دانيم اين حركات اسلامي را. آنچه كه جنابعالي بيان كرديد من با دقت گوش كردم و آن را تماماً منطبق بر اصول اسلامي و احكام اسلامي و قرآني مشاهده مي‌كنم و بلاشك همين هم پيروز خواهد شد. و وعده خداوند راست است، حيثُ يقول: ولينصرن‌‌الله‌ من‌ ينصره‌ ان‌الله‌ لقوي‌ عزيز.
 گزيده‌اي از سخنان جناب آقاي شيخ احمد ياسين: 
أشكر لكم هذا اللقاء الطيب و هذه الساعات الطيبه التي أتيحت لي أن أزور أرض الثوره الإسلاميه في إيران. أشكر لهذا البلد قياده و شعبا موقفه الحازم من القضية الفلسطينيه.
فأحنا نحتاج إلي دعم من أهلنا في الوطن العربي و الإسلامي لنثبّت الخيار الإسلامي و نثبت الشعب الفلسطيني في وجه العدوان الصهيوني الأمريكي إن‌شاءالله.
لانفرط في وطننا ولابذرة و لا بشبر واحد و سنبقي مجاهدين، فإما النصر و إما الشهادة إن‌شاءالله حتي يتحقق تحرير القدس و الأقصي قبله المسلمين الأولي إن‌شاءالله تعالي.
ترجمه سخنان آقاي شيخ احمد ياسين: اولاً به خاطر اين ديدار خوب و اين ساعات خوبي كه فرصت يافته‌ام در سرزمين انقلاب اسلامي در ايران از محضرتان سپاسگزارم. از موضع قاطعانه رهبري و مردم اين كشور در قبال آرمان فلسطين نيز سپاسگزارم. ما به حمايت مردم‌مان در كل سرزمين‌هاي عربي و اسلامي نياز داريم، تا بتوانيم خط اسلامي را تثبيت كنيم و به ملت فلسطين كمك نماييم تا در برابر تجاوزگري صهيونيستي- امريكايي ان‌شاءالله راسخ و استوار ايستادگي كند. ما از يك ذره و يك وجب از خاك وطن‌مان چشم‌پوشي نمي‌كنيم. ما همچنان به صورت مجاهداني باقي خواهيم ماند كه ان‌شاءالله تعالي يا به پيروزي يا به شهادت مي‌رسيم تا اينكه آزادي قدس و مسجد اقصي نخستين قبله مسلمانان تحقق يابد.

ارسال نظر