بدون آب، غذا و برق؛ وضعيت فاجعه بار بيمارستان‌هاي غزه

۱۴۰۲/۰۸/۲۰ - ۰۰:۴۰:۴۱
کد خبر: ۳۰۰۸۴۵

ارتش رژيم صهيونيستي در حالي كه به مدت ۳۵ روز به جنگ خود در نوار غزه ادامه داده و مناطق مسكوني را بمباران كرده كه طي روزهاي پنج‌شنبه و جمعه حملات به بيمارستان‌ها را شدت بخشيده درحالي كه هشدارهاي بين‌المللي درباره حملات به بيمارستان‌ها بيشتر شده است. مدير بيمارستان‌هاي غزه به الجزيره گفت: تمام بيمارستان‌هاي اين‌باريكه در معرض بمباران مداوم اسراييل هستند. قادر به ارايه خدمات به مجروحان نيستيم و بيمارستان‌ها مدام زير بمباران هستند.

ارتش رژيم صهيونيستي در حالي كه به مدت ۳۵ روز به جنگ خود در نوار غزه ادامه داده و مناطق مسكوني را بمباران كرده كه طي روزهاي پنج‌شنبه و جمعه حملات به بيمارستان‌ها را شدت بخشيده درحالي كه هشدارهاي بين‌المللي درباره حملات به بيمارستان‌ها بيشتر شده است. مدير بيمارستان‌هاي غزه به الجزيره گفت: تمام بيمارستان‌هاي اين‌باريكه در معرض بمباران مداوم اسراييل هستند. قادر به ارايه خدمات به مجروحان نيستيم و بيمارستان‌ها مدام زير بمباران هستند. اين مقام پزشكي غزه اظهار كرد: در بيمارستان‌هاي نوار غزه آب، غذا و برق وجود ندارد و آنها از وضعيت فاجعه باري رنج مي‌برند. بيمارستان القدس در معرض بمباران مداوم آتش اشغالگران است و ما از سرنوشت همه افراد حاضر در آن اطلاعي نداريم. وي تصريح كرد: به دليل ادامه بمباران اسراييل، ديگر نمي‌توانيم با بيمارستان القدس ارتباط برقرار كنيم. ده‌ها كودك در بسياري از بيمارستان‌ها به دليل قطع برق با مرگ مواجه مي‌شوند. مدير بيمارستان كودكان الرنتيسي نيز به الجزيره گفت: ما در بيمارستان از ديروز تحت محاصره هستيم و تانك‌هاي اشغالگران در اطراف بيمارستان متمركز شده‌اند. مدير اين بيمارستان تاكيد كرد: ما در برابر فاجعه‌اي قرار داريم كه نمي‌توانيم كمترين خدمات پزشكي را به بيماران ارايه كنيم. از سازمان‌هاي بين‌المللي مي‌خواهيم به حفاظت از كارمندان و آوارگان كه در بيمارستان هستند، بپردازند.
خبرنگار الميادين پيشتر اعلام كرد، بيمارستان الرنتيسي به دليل محاصره كاملا فعاليتش متوقف شده است. رسانه‌هاي فلسطيني پيشتر هم گزارش دادند، جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به‌طور مستقيم بيمارستان تخصصي كودكان الرنتيسي را هدف قرار دادند كه منجر به آتش سوزي در داخل ساختمان شد.
رسانه‌هاي عبري نيز اذعان كردند: تانك‌هاي ارتش اسراييل دو بيمارستان را در مركز شهر غزه محاصره كرده و خواستار تخليه آنها شدند.
خبرنگار الميادين گزارش داد: تانك‌هاي اشغالگر بيمارستان‌هاي الرنتيسي، روانپزشكي، چشم پزشكي و النصر در نوار غزه را محاصره كردند.خبرنگار الميادين افزود: اشغالگران به‌شدت اطراف اين بيمارستان‌ها را بمباران و خروج غيرنظاميان را با خطر مواجه كرده و آنها را در معرض مرگ قرار داده‌اند. به گفته خبرنگار الميادين، بيشتر جاده‌هاي منتهي به اين بيمارستان‌ها توسط اشغالگران بمباران شده‌ است.

ارسال نظر