خالد قدومي در مجمع جهاني مستضعفان:

در يك ماه اخير ۱۸۲ تانك از ۶۰۰ تانك مركاواي ارتش صهيونيستي منهدم شدند

۱۴۰۲/۰۸/۲۴ - ۰۰:۲۵:۱۷
کد خبر: ۳۰۱۱۰۰

نماينده جنبش حماس در ايران در اجلاس مجمع جهاني مستضعفين گوشه‌اي از پيروزي‌هاي حماس در عمليات توفان الاقصي را تشريح كرد و گفت: كل تانك‌هاي مركاوا در ارتش صهيونيستي ۶۰۰ دستگاه است كه ۱۸۲ مورد طي يك ماه اخير منهدم شدند. خالد قدومي در سومين اجلاس مجمع جهاني مستضعفين با بيان اينكه «جنگ خياباني به نفع مقاومت است» ادامه داد: تجهيزات الكترونيك در جنگ خياباني هيچ كارايي ندارد. موفقيت برجسته نيروهاي مقاومت نيازمند توجه است.

نماينده جنبش حماس در ايران در اجلاس مجمع جهاني مستضعفين گوشه‌اي از پيروزي‌هاي حماس در عمليات توفان الاقصي را تشريح كرد و گفت: كل تانك‌هاي مركاوا در ارتش صهيونيستي ۶۰۰ دستگاه است كه ۱۸۲ مورد طي يك ماه اخير منهدم شدند. خالد قدومي در سومين اجلاس مجمع جهاني مستضعفين با بيان اينكه «جنگ خياباني به نفع مقاومت است» ادامه داد: تجهيزات الكترونيك در جنگ خياباني هيچ كارايي ندارد. موفقيت برجسته نيروهاي مقاومت نيازمند توجه است. وي با يادآوري اينكه «امروز سي و نهمين روز مبارك توفان الاقصي را سپري مي‌كنيم و ما همچنان ايستاده‌ايم» ادامه داد: قبل از حضور در نشست شما با دوستانم در غزه صحبت كردم چون دوستانم در ايران از وضعيت غزه نگران هستند؛ پاسخ ما اين است كه «آقا نگران نباشيد ما همچنان در حال مقاومت هستيم. به خدا ايمان عميق و به كاري كه انجام مي‌دهيم ايمان راسخ داريم.» وي با اشاره به آمار ۱۲ هزار شهيد زن و كودك در غزه افزود: مجاهدان و مقاوم‌هاي ما در فلسطين و حماس ارزيابي خوبي از ميدان ارايه داد. طبق اعلام نيروهاي القسام از ۶۰۰ تانك مركاوا طي يك ماه گذشته ۱۸۲ تانك را منهدم كرده‌ايم. موفقيت برجسته مردم فلسطين نيازمند نگاه ويژه جهاني است. نماينده جنبش حماس در ايران ادامه داد: مظلوميت مردم ما حتي مردم كشورهاي امريكا و اروپا را با خود همراه كرده‌اند و اين يعني شكست ۷۵ سال تبليغات غرب و صهيونيست‌ها براي مظلوم نمايي است. وي با انتقاد از مواضع مقامات كشورهاي عربي در نشست رياض، اين نشست را بي‌اثر دانست و افزود: حداقل خروجي اين نشست بايد اين مي‌بود كه گذرگاه رفح براي امدادرساني و انتقال مواد غذايي و پزشكي هموار مي‌شد. آيا شما نمي‌توانيد به صورت مستقل اين گذرگاه را باز كنيد. بيش از ۵۰۰ كاميون حاوي مواد غذايي و بهداشتي بيش از يك ماه است كه پشت اين گذرگاه براي انتقال كمك‌هاي انسان‌دوستانه منتظر هستند. 
قطع آب و برق و تلفن و حمله‌هاي وحشيانه رژيم اشغالگر قدس هر لحظه وضعيت مردم غزه را بدتر مي‌كند. قدومي ادامه داد: بنيامين نتانياهو با حضور در اتاق جنگ دستور مي‌دهد تا بيمارستان‌ها و مدارس غزه با وجود حضور زنان و كودكان فلسطيني بمباران كنند به‌طوري كه ۷۰ درصد شهداي غزه را زنان و كودكان غزه‌اي تشكيل داده‌اند. غزه از نظر نظامي بايد تقويت شود؛ چرا كه ستون فقرات جهان اسلام و خط مقدم مبارزه با رژيم صهيونيستي است. وي تصريح كرد: سيد نصرالله گفت كه «پيروزي حماس و غزه منفعت ملي و ميهني لبنان است.» اين جمله بسيار اهميت دارد يعني خداي نكرده اگر غزه شكست بخورد اسراييل به سمت بيروت و پايتخت ساير كشورهاي عربي پيشرفت خواهد كرد. حاكمان رياض و مصر هم بايد از اين مساله نگران باشند. وي خسارت مستقيم اسراييل از جنگ را بالغ بر ۱۶ ميليارد دلار اعلام كرد و افزود: امريكا به صورت روزانه تجهيزات جنگي پيشرفت‌هاي را به اسراييل مي‌فرستد. نماينده جنبش حماس در ايران تصريح كرد: بر اساس آخرين اطلاعات كابينه نتانياهو دچار اختلافات شديد است. همچنين معاون هماهنگ‌كننده سپاه پاسداران در ارايه پيشنهادات غير جنگي، خواستار استفاده از مكانيزم‌هاي حقوقي، قضايي، پزشكي، انساني و ديپلماسي در حمايت از مردم مظلوم غزه شد. سردار سرتيپ محمدرضا نقدي در سومين اجلاس مجمع جهاني مستضعفين، گفت: مردم فلسطين با اهداي خون خود مسير تاريخ براي آزادي را هموار كردند. بشريت براي خلاصي از طاغوت‌ها از هر روز آماده‌تر است. جنايت اسراييل در غزه در طول تاريخ بي‌سابقه و بي‌نظير است. چرا؟ خداي متعال در قرآن، فرعون در راس طاغوت‌ها اعلام فرموده است و امروز غزه نمايشگاه ليبرال دموكراسي غرب و مدعيان آزادي غربي است. وي ادامه داد: اعلام مي‌كنند كه چند متر در غزه با تانك‌هايشان پيشروي كرده‌اند اما عقل‌شان نمي‌رسد كه چندين برابر مسافت طي شده، از دموكراسي و انسانيت فاصله گرفته‌اند. مومنان و جهادگران فلسطين در هفتم اكتبر به پيروزي بزرگي دست يافتند و بعد از آن به پيروزي‌هاي بزرگ‌تري دست يافتند، اگرچه از تقديم شهداي فلسطيني ناراحتيم. 
وي خواستار ايفاي نقش مسلمانان در مساله فلسطين شد و افزود: فلسطيني‌ها خود، صهيونيست‌ها را در جاي‌شان مي‌نشانند و ان‌شالله پيروزمندانه از جنگ غزه خارج مي‌شوند اما ما بايد به وظايف‌مان عمل كنيم. بايد زينب‌وار پيام خون‌هاي فلسطينيان مظلوم را به جهان برسانيم. غزه امروز مصداق پيروزي خون بر شمشير است و جامعه بشري بيداري بي‌نظيري را شاهد است. معاون هماهنگ‌كننده سپاه پاسداران ادامه داد: حماسه غزه و پيروزي بي‌نظير آن در كنار زدن امريكا و ساير كشورهاي استعمارگر درس بزرگي داشت. اگر نيروهاي كرانه باختري يا مجاهدان لبناني مي‌خواهند عمليات مكملي انجام دهند بايد توجه داشته باشند، بايد عمليات خود را به‌طور كامل به سرانجام برسانند؛ چرا كه صهيونيست‌ها و غربي‌ها نشان دادند كه به هيچ حد و مرزي قائل نيستند. وي خطاب به مجاهدان فلسطيني تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي هرجا در سرزمين‌هاي كرانه باختري پايگاهي داشته باشد وحشيانه لطمات و تلفات بالايي خواهد زد پس بايد مانع از باقي ماندن هر جنبنده‌اي در پايگاه‌هاي اسراييلي شويد تا نتوانند از شما تلفات انساني بالا بگيرند. وي ادامه داد: درست است كه نيرويي به فلسطين اعزام نمي‌شود اما اين به معناي نشستن در خانه و گذاشتن دست روي دست نيست. در حسرت صدور فرمان براي اعزام به جبهه غزه هستيم اما تا آن زمان بايد از طرق ديگر به مجاهدان فلسطيني كمك كنيم. از جمله از طريق ابراز تنفر كادر درماني، پزشكان و پرستارانمان از طريق هلال احمر بين‌الملل مي‌توانيم چنين كنيم. نقدي خواستار اقدامات حقوقي و قضايي توسط حقوقدانان و وكلاي جهان عليه جنايتكاران رژيم صهيونيستي شد و گفت: اقدامات حقوقي مجامع بين‌المللي تاثير زيادي بر پشتيباني از مردم فلسطين دارد. بايد روي اين موضوع كار جدي انجام دهيم. دستگاه ديپلماسي كشورمان در اين دوره ما را رو سفيد كرد، صميمانه از آنان تشكر مي‌كنيم.
 اقدامات دستگاه ديپلماسي مان بايد تا اخراج اسراييل از شوراي امنيت ادامه يابد. وي همچنين خواستار تشديد مجازات جاسوسان اسراييلي و امريكايي در دستگاه قضايي كشورمان شد. معاون هماهنگ‌كننده سپاه در پيشنهادي از تركيه و ساير كشورهاي منطقه خواست پايگاه‌هاي نظامي و جاسوسي اسراييل و امريكا در منطقه را با شجاعت تعطيل كنند. در ادامه رييس سازمان بسيج مستضعفان گفت: بايد مراقب بود تا در گام دوم انقلاب اسلامي با محو رژيم صهيونيستي از روي زمين، جهان عاري از ظلم صهيونيست‌ها را شكل داد. سردار غلامرضا سليماني در سومين اجلاسي مجمع جهاني مستضعفين اظهار كرد: به مساله فلسطين و مقاومت مردم در غزه مي‌توان از زواياي مختلف نگاه كرد. مواجهه جهان غرب يا مواجهه تمدن غربي با كشورهاي اسلامي و اسلام مواجهه عجيب و غريبي است. اين مواجهه براي ما مسلمانان سوال و ابهام ايجاد كرده است. با بررسي دوره‌هاي مختلف به خصوص از بعد از دوره رنسانس، غرب به توانايي‌هاي كارشناسي و علمي دست يافت در حالي كه اين دستاورد غرب با ترجمه منابع علمي كشورهاي شرقي حاصل شد با اين حال وقتي غرب به علم دست يافت و قدرت جديدي توليد كرد، از اين دستاورد براي حمله و تسخير سرزمين‌هاي اسلامي و نابودي اسلام و مسلمانان استفاده كرد. وي خاطرنشان كرد: علت اين رفتار غرب با مسلمانان، يهوديان صهيونيست بود و البته مسيحيان صهيونيست مقدمه شكل‌گيري يهوديان صهيونيست و شكل‌گيري مكاتب پس از دوره رنسانس بودند. يهوديان با برنامه و مر و فريب بر عليه اسلام و مسلمانان تاختند. مسجد الاقصي و بيت المقدس را در تهاجم‌هايشان عليه مسلمانان اشغال كردند. اولين ارتش صهيونيست‌ها براي اشغال بيت المقدس يك ميليون سرباز داشت. آنان همان زمان هم ميليون‌ها زن و كودك را در طي ۲۷۰ سال قتل عام كردند. وي ادامه داد: در قرارداد بالفور اعلام شد كشورهاي عربي توانايي اداره كشورهاي‌شان را ندارند و جامعه ملل بايد براي آنها تعيين تكليف كند و اينگونه بود كه انگليس به عنوان قيم و سرپرست، سرزمين فلسطين و بخش وسيعي از كشورهاي عربي را طبق آن چيزي كه صهيونيست‌ها طلب كردند، شكل دادند. 
در ابتداي كار ۵ درصد مردم فلسطين صهيونيست بودند اما با برنامه‌ها و فراخوانهايي كه انگليسي‌ها براي مهاجرت يهوديان به سرزمين‌هاي اشغالي ترتيب دادند به تدريج جمعيت يهوديان سرزمين‌هاي اشغالي را افزايش دادند. رييس سازمان بسيج مستضعفان با اشاره به خريد خانه‌هاي فلسطينيان در چهارچوب قرارداد بالفور توسط مسيحيان يهودي افزود: يهودي‌ها با دروغ و تزوير خانه‌هاي فلسطينيان را خريدند و در اختيار صهيونيست‌ها قرار دادند و به اين ترتيب دولت يهود پس از جنگ جهاني با حمايت انگليس و امريكا در سال ۱۹۴۸ شكل گرفت. وي با تاكيد بر اينكه «انقلاب اسلامي ايران سرآغاز فصل جديدي از شكل‌گيري مقاومت مسلمانان در برابر رژيم اشغالگر قدس بود» در بخش ديگري از سخنانش همراهي افكار عمومي كشورهاي غربي با مردم مظلوم فلسطين را مورد اشاره قرار داد و افزود: هزاران نفر از مردم امريكا و كشورهاي غربي در بطن دنياي غرب به خيابان‌ها و ميدان‌هاي شهرهاي مهم اين كشورها آمدند و از مردم مظلوم فلسطين حمايت كردند. اين يعني پيروزي خونهاي مردم فلسطين بر ظلم رژيم صهيونيستي. وي با نكوهش حمايت امريكا، انگليس، آلمان و ساير كشورهاي غربي در حمايت از وتو قطعنامه‌هاي بين‌المللي گفت: كشورهاي غربي با تحريك و حمايت صهيونيست‌ها كليه قطعنامه‌هاي سازمان ملل را كه به نفع مردم غزه صادر مي‌شود را به نفع رژيم صهيونيستي وتو مي‌كنند. 

ارسال نظر