تجهيز تدريجي ۵۰ سوله سازمان مديريت بحران

۱۴۰۲/۰۸/۲۵ - ۰۲:۲۶:۰۴
کد خبر: ۳۰۱۱۸۷

شهردار تهران گفت: در ۲ سال اخير، تعداد 7 سوله جديد ساخته شده و تلاش شد كه بيش از ۵۰ سوله‌اي كه از مجموعه سازمان بحران در اختيار سازمان ورزش قرار گرفته بود به اصل خود يعني سازمان بحران بازگردد و اين سوله‌ها در حال تجهيز است.

شهردار تهران گفت: در ۲ سال اخير، تعداد 7 سوله جديد ساخته شده و تلاش شد كه بيش از ۵۰ سوله‌اي كه از مجموعه سازمان بحران در اختيار سازمان ورزش قرار گرفته بود به اصل خود يعني سازمان بحران بازگردد و اين سوله‌ها در حال تجهيز است.
عليرضا زاكاني در حاشيه برگزاري تمرين اسكان اضطراري در كلان‌شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت كه اين مانور براي ايجاد آمادگي و شرايطي است كه بتوانيم در زمان زلزله به بهترين وجه خدمات را با هماهنگي دستگاه‌ها ارايه كنيم .
به گزارش ايلنا، شهردار تهران با اعلام اينكه امروز با تلاشي كه صورت گرفت ۵۵ دستگاه ۵۵ خدمت ارايه كردند، يادآور شد: اين خدمات به صورت تركيبي در ۳۰۰ چادر واقع در مسير، آمادگي عملي ارايه خدمت در بحران را به نمايش گذاشتند و اين يك فرصت است كه به صورت واقعي در يك ميدان عمل، هم ظرفيت‌ها را واكاوي كنيم و هم گلوگاه‌هايي كه در هماهنگي بين دستگاه‌ها وجود دارد، شناسايي شود تا حوادث را با كاركرد ويژه پشت سر بگذاريم.
وي با بيان اينكه تمام دستگاه‌ها در اين تمرين فعال و سه هزار نفر مستقر هستند، خاطرنشان كرد: آمادگي خوبي ايجاد شده و بايد روز به روز تقويت و در اوج نگه داشته شود تا دچار خستگي نشويم. اين مانورها كمك مي‌كند در مقام عمل بتوانيم با آسيب كمتر و شرايط بهتر خدمات ارايه دهيم.
زاكاني با تأكيد بر اينكه در تهران تمهيداتي در نظر گرفته شده و دوايري تعريف شده است، گفت: دايره خدمات و مراكز پشتيباني در سطح شهر براي آمادگي مقابل زلزله پيش بيني شده است.
شهردار تهران با اشاره به ناپايداري در بافت فرسوده پايتخت، تصريح كرد: نوسازي بافت فرسوده و مقاوم‌سازي بافت‌هايي كه به اندازه‌اي فرسودگي ندارند كه بتوانند نوسازي شوند، در دستور كار مديريت شهري بوده است. اين آمادگي وجود دارد و تلاش بر نوسازي و بازسازي و ايجاد آمادگي در دستگاه‌ها براي خدمات‌رساني است.
وي همچنين خاطرنشان كرد: بنابر گفته مديران دستگاه‌هاي حاضر در تمرين، با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته از ۲ ماه پيش، رضايتمندي بسيار جدي از اصل كار وجود داشت اما اينكه تمرين تا چند درصد با هماهنگي‌ها و پيش‌بيني‌ها اجرا شده، پس از پايان تمرين بايد ارزيابي و اعلام شود.
شهردار تهران با بيان اينكه فعاليت‌ها در حوزه مديريت بحران در ابعاد مختلف توسعه يافته است، يادآور شد: در گروه دوام، داوطلباني عضو هستند كه خدمات ايمني را آموزش مي‌دهند كه تعداد آنها با افزايش ۲ برابري از ۱۴ هزار نفر به ۲۸ هزار نفر رسيده است. علاوه بر اين در ۲ سال اخير، تعداد هفت سوله جديد ساخته شده و تلاش شد كه بيش از ۵۰ سوله‌اي كه از مجموعه سازمان بحران در اختيار سازمان ورزش قرار گرفته بود به اصل خود يعني سازمان بحران بازگردد و در ساعات روز خدمات حوزه ورزش را نيز ارايه دهد.

ارسال نظر