رييس‌جمهور:

كنار گذاشتن فله‌اي مديران قبلي برخلاف اصول شايسته‌سالاري است

۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۰۰:۴۵:۴۲
کد خبر: ۳۰۱۲۷۲

رييس‌جمهور با تاكيد بر مبارزه جدي و قاطع دولت مردمي با مصاديق بزرگ و كوچك فساد گفت: دولت مردمي نشان داده كه در راستاي ارتقاي كارآمدي آمادگي بالايي براي اعمال تغييرات لازم دارد؛ يقين بدانيد كه در اين دولت كوچك‌ترين مصاديق فساد و حتي ناكارآمدي تحمل نخواهد شد. دكتر سيد ابراهيم رييسي در ادامه برنامه‌هاي سفر دولت مردمي به استان چهارمحال و بختياري در نشست با جمعي از فعالان جبهه مردمي انقلاب اسلامي، استقبال گرم مردم شهركرد از كاروان دولت مردمي را نشانه علاقه مردم به انقلاب اسلامي و وفاداري به ولايت دانست.

رييس‌جمهور با تاكيد بر مبارزه جدي و قاطع دولت مردمي با مصاديق بزرگ و كوچك فساد گفت: دولت مردمي نشان داده كه در راستاي ارتقاي كارآمدي آمادگي بالايي براي اعمال تغييرات لازم دارد؛ يقين بدانيد كه در اين دولت كوچك‌ترين مصاديق فساد و حتي ناكارآمدي تحمل نخواهد شد. دكتر سيد ابراهيم رييسي در ادامه برنامه‌هاي سفر دولت مردمي به استان چهارمحال و بختياري در نشست با جمعي از فعالان جبهه مردمي انقلاب اسلامي، استقبال گرم مردم شهركرد از كاروان دولت مردمي را نشانه علاقه مردم به انقلاب اسلامي و وفاداري به ولايت دانست.
رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به ضرورت ارتباط مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي با جمع‌هاي نخبگاني و اشراف كامل آنها بر امور حوزه تحت مسووليت خود، شايسته‌گزيني و شايسته‌سالاري را از اصول اساسي دولت مردمي در جذب نيروهاي جوان و كارآمد دانست. دكتر رييسي با بيان اينكه كنار گذاشتن فله‌اي مديران دولت‌هاي قبلي برخلاف اصول شايسته‌سالاري است، خاطرنشان كرد: در دولت مردمي هيچ عقد اخوتي با هيچ مديري نداشته و نداريم و حتي اگر در مورد مديران نصب شده در اين دولت نيز به اين نتيجه رسيديم كه برخلاف تصور اوليه كارآمدي لازم را ندارند، بدون تعارف و فوري آنها را تغيير داده‌ايم. مبارزه جدي و قاطع دولت مردمي با مصاديق بزرگ و كوچك فساد از ديگر محورهاي مورد اشاره رييس‌جمهور در اين جلسه بود و دكتر رييسي با تاكيد بر اينكه دولت مردمي نشان داده كه در راستاي ارتقاي كارآمدي آمادگي بالايي براي اعمال تغييرات لازم دارد، تصريح كرد: يقين بدانيد كه در اين دولت كوچك‌ترين مصاديق فساد و حتي ناكارآمدي تحمل نخواهد شد. رييس‌جمهور در واكنش به درخواست مطرح شده براي رسيدگي به مشكلات آبي چهارمحال و بختياري با بيان اينكه ما اساسا براي حل مشكلات به استان سفر كرده‌ايم، افزود: دولت مردمي باور دارد كه كشور ظرفيت‌هاي متنوع و فراواني دارد كه با مديريت صحيح اين ظرفيت‌ها از جمله در زمينه آب مي‌توان بر مشكلات غلبه كرد. دكتر رييسي با تاكيد بر ضرورت تقويت اطلاع‌رساني شايسته از دستاوردها و اقدامات دولت، افزود: اشراف بر نظام مسائل كشور و يافتن راهكار براي حل مشكلات در كنار پرهيز از گرفتار شدن در حاشيه‌ها از جمله اصولي است كه دولت سيزدهم در كنار شفافيت، مبارزه با فساد، شايسته‌سالاري و ايستادگي بر ارزش‌هاي انقلاب اسلامي سرلوحه كار خود قرار داده است. همچنين رييس‌جمهور با بيان اينكه ما مهار تورم را نه در ركود بلكه در رشد توليد دنبال مي‌كنيم، تصريح كرد: آخرين آماري كه رييس بانك مركزي در دولت اعلام كردند حاكي از اين بود كه شاخص‌ها در حوزه‌هاي مختلف نشان مي‌دهد كه وضعيت رشد اقتصادي در بخش نفت، كشاورزي و صنعت وضعيت خوبي دارد كه نسبت به قبل كاملا متفاوت شده كه البته بايد ثبات و پايداري پيدا كند. 
دكتر سيد ابراهيم رييسي در آخرين بخش از سفر استاني دولت مردمي به استان چهارمحال و بختياري، در نشستي خبري در تشريح نتايج و دستاوردهاي اين سفر، به دغدغه‌مندي دولت نسبت به معيشت و سفره مردم با تنظيم بازار و كنترل قيمت‌ها نيز اشاره كرد و گفت: دولت در كنار تكميل طرح‌ها و پروژهاي عمراني تلاش كرده است با اقداماتي نظير كنترل نقدينگي رشد تورم را متوقف كند و آمار بانك مركزي در اين زمينه كه كاهش رشد نقدينگي از ۳۲ درصد به ۲۶.۵ درصد را نشان مي‌دهد مويد همين مساله است. رييس‌جمهور در ادامه عدم كسري بودجه در دو سال گذشته را از ديگر اقدامات دولت در زمينه كنترل تورم دانست و گفت‌: در زمان آغاز به كار دولت ما با كسري بودجه ۴۸۰ هزار ميلياردي مواجه بوديم كه توانستيم با توليد، ايجاد درآمد براي كشور وكنترل منابع و مصارف و نه استقراض از بانك مركزي و چاپ پول كسري بودجه را جبران كنيم. دكتر رييسي كنترل بانك‌ها و ايجاد انضباط مالي درنظام بانكي كشور را اقدام ديگر دولت در زمينه كنترل تورم عنوان كرد و افزود: در حال حاضر ماه‌هايي را سپري مي‌كنيم كه وضعيت تورمي كاهشي است و تمام تلاش دولت اين است كه بتوانيم اين مهار تورم را استمرار ببخشيم.
رييس‌جمهور با بيان اينكه ما مهار تورم را نه در ركود بلكه در رشد توليد دنبال مي‌كنيم تصريح كرد: آخرين آماري كه رييس بانك مركزي در دولت اعلام كردند حاكي از اين بود كه شاخص‌ها در حوزه‌هاي مختلف نشان مي‌دهد كه وضعيت رشد اقتصادي در بخش نفت، كشاورزي و صنعت وضعيت خوبي دارد كه نسبت به قبل كاملا متفاوت شده كه البته بايد ثبات و پايداري پيدا كند. خوشبختانه دوسال گذشته را با رشد اقتصادي متوسط ۴ درصد پشت سر گذاشته‌ايم و اميدواريم بتوانيم با كار و تلاش بيشتر امسال را نيز با رشد اقتصادي قابل توجهي سپري كنيم.
دكتر رييسي در ادامه درباره افزايش قيمت برخي كالاها در كشور به افزايش قيمت كالاهاي اساسي در سطح منطقه و جهان و تجربه تورم دو رقمي در برخي كشورهاي اروپايي متاثر از تحولات بين‌المللي اشاره كرد و گفت: با توجه به اقدامات و تمهيدات انجام شده از جمله توزيع كالا برگ تلاش مي‌كنيم از نوسانات قيمت كالاها در سبد معيشتي مردم جلوگيري كنيم به نحوي كه قيمت‌ها بدون نوسان براي مردم قابل پيش بيني باشد كه به آرامش بازار و مردم كمك خواهد كرد. دكتر رييسي در ادامه در پاسخ به سوالي درباره وجود مشكلاتي نظير بيكاري و كمبود مسكن در استان به‌رغم برخورداري از منابع و ظرفيت‌هاي بسيار خوب، تصريح كرد: درباره مساله مسكن استان در اين سفر ۴ هزار واحد مسكوني به بهره‌برداري رسيد و تحويل متقاضيان خواهد شد و در بخش واگذاري زمين نيز به استثناي برخي شهرهاي بزرگ كه با مشكل زمين مواجه‌اند نسبت به واگذاري زمين به متقاضيان اقدام كرده‌ايم و آقاي استاندار نيز اعلام كرند كه ۲۰۰ هكتار زمين در اين استان براي واگذاري آماده‌سازي شده است و دولت طرح احداث مسكن و واگذاري زمين تا رسيدن به نقطه مطلوب را ادامه خواهد داد.  رييس‌جمهور در ادامه راه اندازي ۶۸ واحد توليدي تعطيل و نيمه تعطيل در استان را از جمله دلايل اصلي كاهش نرخ بيكاري در اين استان عنوان كرد و افزايش تعداد شركت‌هاي دانش بنيان در استان چهارمحال و بختياري با تمهيدات دولت را در زمينه جذب و اشتغال نيروهاي تحصيلكرده بسيار موثر دانست. دكتر رييسي با بيان اينكه در دو سوم استان‌هاي كشور نرخ بيكاري تك رقمي شده است، به برنامه‌ريزي معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري براي اشتغال جوانان تحصيلكرده اشاره كرد و افزود: خواسته من از جوان‌هاي استان چهارمحال و بختياري آن است كه با اميد زندگي كنند و بدانند كه دولت هم نسبت به مسكن هم نسبت به ازدواج وهم اشتغال آنها حساسيت جدي دارد و يقين داريم با اميد و انگيزه شما جوانان و كار و تلاش شبانه روزي دولتمردان مشكلات استان مرتفع خواهد شد و زمينه ازدواج و اشتغال آنها فراهم مي‌شود.
دكتر رييسي در پاسخ به سوال ديگري درباره چشم‌انداز پايدار و استمرار پروژه مهم و حياتي در استان چهار محال‌و‌بختياري نظير احداث سد بابا حيدر، به اهتمام دولت درباره مديريت منابع آبي كشور اشاره كرد و گفت: از محوري‌ترين نكات در مساله مديريت منابع آبي اجراي عدالت كه همگان بايد به آن تن بدهند چرا كه اين دولت عدالت محور است و بنايش اين است كه در زمينه اجراي عدالت به‌ويژه توزيع منابع آبي حتما كوتاه نيايد.
رييس‌جمهور با تاكيد بر استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي آبي در اين منطقه و توزيع آن به صورت عادلانه گفت: بهره‌برداري از سد باباحيدر كه به سال‌ها چشم انتظاري مردم استان پايان دادكار ارزشمندي بود و طرح‌هاي ديگري نيز از سوي دولت در جهت رفع مشكلات مردم در حال اجراست كه اميدواريم مجموعه اين اقدامات موجب بهره‌مندي بيشتر مردم از ظرفيت‌ها و منابع طبيعي استان شود.

ارسال نظر