ايران با تمام كشورهاي داراي مرز خاكي تبادل برق دارد

۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ۰۱:۲۲:۱۶
کد خبر: ۳۰۱۳۴۲

سخنگوي صنعت برق گفت: با تمام كشورهايي كه مرز خاكي داريم، صادرات و واردات برق داريم و ۳ كشور عمده مقصد صادرات برق، عراق، افغانستان و پاكستان هستند. به گزارش ايلنا از وزارت نيرو، مصطفي رجبي‌مشهدي مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران گفت: از كشورهاي ارمنستان و تركمنستان واردات برق داريم و ۳ كشور عمده مقصد صادراتمان، عراق، افغانستان و پاكستان هستند. رجبي مشهدي ادامه داد: به لحاظ فني، امكان اتصال با كشور تركيه نيز فراهم شده و به راحتي امكان مبادله برق تا ۴۰۰ مگاوات بين دو كشور وجود دارد.

سخنگوي صنعت برق گفت: با تمام كشورهايي كه مرز خاكي داريم، صادرات و واردات برق داريم و ۳ كشور عمده مقصد صادرات برق، عراق، افغانستان و پاكستان هستند. به گزارش ايلنا از وزارت نيرو، مصطفي رجبي‌مشهدي مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران گفت: از كشورهاي ارمنستان و تركمنستان واردات برق داريم و ۳ كشور عمده مقصد صادراتمان، عراق، افغانستان و پاكستان هستند. رجبي مشهدي ادامه داد: به لحاظ فني، امكان اتصال با كشور تركيه نيز فراهم شده و به راحتي امكان مبادله برق تا ۴۰۰ مگاوات بين دو كشور وجود دارد. وي با بيان اينكه مذاكراتي انجام شده است تا بتوانيم هم برق را به اين كشور صادر و هم دريافت كنيم، افزود: اين تبادل به‌طور آزمايشي سال گذشته انجام شد و اميدواريم در آينده نزديك زمينه تجاري‌سازي آن نيز فراهم شود.
وي درباره ارتباط برقي با كشور روسيه نيز اظهار داشت: براي اين ارتباط دو مسير در نظر گرفته شده است كه با فراهم شدن الزامات فني، امكان تبادل برق فراهم خواهد شد.
سخنگوي صنعت برق در خصوص تبادل با كشور ارمنستان نيز گفت: براي افزايش تبادل پايدار برق با اين كشور نيازمند هستيم احداث خط انتقال برق به كشور ارمنستان به سرانجام برسد. در صورتي كه اين اتفاق بيفتد مي‌توانيم تبادل‌ برق بيشتري داشته باشيم.

ارسال نظر