در ۷ ماه نخست سال

افزايش ورودي و خروجي آب سدها

۱۴۰۲/۰۸/۲۸ - ۰۱:۲۶:۰۸
کد خبر: ۳۰۱۳۴۷
افزايش ورودي و خروجي  آب سدها

حجم آب موجود و خروجي مخازن سدهاي كشور در پايان مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتيب ۱۲.۳ درصد و۳۵.۷ درصد افزايش يافته است. به گزارش وزارت نيرو، بر اساس جديدترين گزارش ماهانه صنعت آب و برق، حجم آب ورودي به سدهاي مخزني در پايان مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹.۹ درصد افزايش يافته و نيز حجم آب موجود و خروجي مخازن سدهاي كشور در همين بازه زماني به ترتيب ۱۲.۳ درصد و۳۵.۷ درصد افزايش يافته است.

حجم آب موجود و خروجي مخازن سدهاي كشور در پايان مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتيب ۱۲.۳ درصد و۳۵.۷ درصد افزايش يافته است.
به گزارش وزارت نيرو، بر اساس جديدترين گزارش ماهانه صنعت آب و برق، حجم آب ورودي به سدهاي مخزني در پايان مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹.۹ درصد افزايش يافته و نيز حجم آب موجود و خروجي مخازن سدهاي كشور در همين بازه زماني به ترتيب ۱۲.۳ درصد و۳۵.۷ درصد افزايش يافته است.
استفاده از انرژي‌هاي پاك از جمله انرژي خورشيدي، انرژي بادي، انرژي زيست توده و انرژي برق‌آبي مي‌تواند با كاهش وابستگي به منابع فسيلي همراه باشد كه اين امر خود عاملي موثر بر جلوگيري از توليد گازهاي گلخانه‌اي محسوب مي‌شود. بر اين اساس آمارها، توليد انرژي نيروگاه‌هاي برقابي در سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸.۴ درصد رشد يافته است. تعداد مشتركان آب در بخش شهري و روستايي نسبت به پايان شهريور ۱۴۰۱، به ترتيب ۲ و ۳ درصد افزايش را به ثبت رسانده است و آب توليدي (مجموع آب توليدي زيرزميني و سطحي) در بخش شهري و روستايي تا پايان شهريور ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ترتيب ۱.۰۱ درصد افزايش و ۱.۵۶ درصد كاهش داشته است. اين گزارش حاكي است كه ظرفيت آب توليدي در بخش شهري تا پايان شهريور سال گذشته برابر با ۳۷۴۳ ميليون مترمكعب بوده و اين ظرفيت تا پايان شهريور امسال به ۳۷۸۱ ميليون مترمكعب رسيده است.
همچنين ظرفيت آب توليدي در بخش روستايي تا پايان شهريور سال گذشته برابر با ۱۰۹۰ميليون مترمكعب بود و اين ظرفيت تا پايان شهريور امسال به ۱۰۷۳ ميليون مترمكعب رسيده و روند كاهشي داشته است.
در بخش ديگر گزارش معاونت سرمايه انساني، تحقيقات و فناوري اطلاعات وزارت نيرو آمده است: ظرفيت اسمي تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب در مدار نسبت به پايان شهريور سال گذشته ۲.۳۶ درصد افزايش يافته و تعداد مشتركان فاضلاب نسبت به پايان شهريور ۱۴۰۱ رشد ۱.۷۸ درصدي را نشان مي‌دهد.

ارسال نظر