رييس مجلس شوراي اسلامي:

نبايد مردم را به سياه، سفيد و خاكستري يا پايين و بالا دسته‌بندي كنيم

۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۲۳:۰۱:۱۱
کد خبر: ۳۰۱۷۶۱
نبايد مردم را به سياه، سفيد و خاكستري يا پايين و بالا دسته‌بندي كنيم

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: در فرهنگ بسيجي نبايد مردم را به سياه و سفيد و خاكستري يا پايين و بالا طبقه‌بندي كنيم؛ چنين چيزي در فرهنگ اهل‌بيت(ع) و انقلاب اسلامي نيست. ما بايد به مردم ايمان داشته و همه مردم را مثل هم ببينيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: در فرهنگ بسيجي نبايد مردم را به سياه و سفيد و خاكستري يا پايين و بالا طبقه‌بندي كنيم؛ چنين چيزي در فرهنگ اهل‌بيت(ع) و انقلاب اسلامي نيست. ما بايد به مردم ايمان داشته و همه مردم را مثل هم ببينيم.
محمدباقر قاليباف در گردهمايي بزرگ پاسداران و بسيجيان سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با عنوان «بسيج اميد ملت ايران» كه صبح روز (شنبه) ۴ آذرماه ۱۴۰۲ در پادگان حضرت وليعصر(عج) برگزار شد، گفت: گاهي سختي‌هايي ايجاد مي‌شود كه هم در فضاي اجتماعي و هم در جريان انقلاب اسلامي تأثير مي‌گذارد و گاهي بار منفي جدي هم دارد ولي اين گرد و غبارها در نهايت فرو مي‌نشيند و عظمت و بزرگي گوهر گران‌بهاي انقلاب اسلامي نمايان مي‌شود.
رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمود ما در نزديكي‌هاي فتح قله هستيم؛ شايد برخي افراد كه به مكتب قرآن و اهل‌بيت(ع) و سنت‌هاي الهي اعتقاد ندارند، چنين مطلبي را متوجه نشوند؛ مسير انقلاب اسلامي اينگونه است كه آنهايي كه سست ايمان هستند از جمع جدا شده و براساس سنت‌هاي الهي و همان چيزي كه در صدر اسلام رقم خورده، صف مومنان از صف كفار جدا خواهد شد تا جبهه حق پيروز شود و ما نيز بايد با همان مباني صدر اسلام به عظمت انقلاب و اسلام بنگريم.
قاليباف با بيان اينكه هدف امام خميني(ره) از همان ابتداي نهضت، ايستادگي در مقابل استكبار بود، گفت: امام راحل وقتي از همان سال‌هاي آغاز مبارزه با رژيم پهلوي در مقابل كاپيتولاسيون ايستاد، فرمودند كه اين دسيسه‌ها ريشه در توطئه رژيم صهيونيستي دارد و اسراييل نيز دست نشانده امريكا است؛ همان زمان هدف امام (ره) پايه‌گذاري اسلام سياسي مبتني بر مباني مكتب مهدويت بود.
وي با بيان اينكه مباني حركت امام(ره) براي منتظران واقعي است، افزود: منتظر واقعي كسي است كه صالح مصلح باشد. بسيجيان، پاسداران، مومنان و قاطبه مردم ما از اين دسته بوده و منتظران واقعي هستند.
رييس مجلس گفت: در انقلاب ما فرهنگ مبارزه با كساني وجود دارد كه خوي حيواني و شيطاني داشته و ظالم و جاني هستند و در مقابل جبهه حق ايستاده‌اند. اين مسير به بركت شهدا، رهبر معظم انقلاب و مردم مقاوم بدون يك لحظه ترديد و يك لحظه عقب‌نشيني با عظمت و قدرت ادامه دارد؛ ما نه تنها از باورهاي ايدئولوژيك، ديني و قرآني خود دست برنداشته‌ايم بلكه منافع بزرگ استراتژيك و راهبردي در دنيا به دست آورده‌ايم. قاليباف يادآور شد: هر يك از حوادث بين‌المللي از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و پس از انقلاب اسلامي با قبل از آن قابل قياس نيست؛ اگر حوادث غزه را بررسي كنيم از سال ۱۹۴۸ ميلادي تا سال ۱۹۷۹ كه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد، پيش از پيروزي انقلاب اسلامي جنگ اسراييل با كشورهاي عربي و قوميت‌ها بود نه با باورهاي ديني و امت اسلام و با همه آزاديخواهاني كه با ظلم مبارزه مي‌كنند. نتيجه آن شد كه روز به روز مساله فلسطين ضعيف‌تر شد و كشورهاي عربي در همه زمينه‌ها شكست خوردند و قراردادهايي نظير كمپ ديويد و اسلو منعقد شد.
وي بيان كرد: برخلاف تحليل جامعه شناسان صهيونيست كه مي‌گفتند با گذشت هر دهه مساله فلسطين به دليل خروج نسل و دولت مستقر به فراموشي سپرده خواهد شد، پس از پيروزي انقلاب اسلامي تا به امروز شاهديم كه مبتني بر فرمايشات امام خميني (ره) برگرفته از مكتب الهي، چنان قدرتي در ملت فلسطين ايجاد شده كه طي سال‌هاي اخير شاهد جنگ ۳۳ روزه، جنگ اخير غزه و اتحاد بين اهل سنت و تشيع هستيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي، ايجاد داعش براي اسلام هراسي را يكي از راه‌هاي مقابله غرب با اين مكتب برشمرد و گفت: همه اين مسائل را نسل جديد ديده است و پس از اين نيز چنين اتفاقاتي تكرار خواهد شد ولي اين تحولات اسلام سياسي، عظمت دين، مكتب الهي و تفاوت بين عقلانيت ابزاري و عقلانيت متصل به وحي را نشان داد. اين مسائل عظمت انقلاب و قدرت‌هاي مادي و معنوي را نمايان مي‌كند. وي تأكيد كرد: در دنيايي كه كسي به امريكا چپ نگاه نمي‌كند، گروه‌هاي مقاومت طي همين ۵۰ روز گذشته چه بر سر پايگاه‌هاي امريكايي آوردند و خودشان به تلفات و خسارات اذعان كردند و اين قدرتي است كه در منطقه و سطح جهان ايستاده است. همه اينها از بركت انقلاب اسلامي است. ما بدون شك يكي از بازيگران عرصه جهاني و منطقه‌اي هستيم. دوستان و دشمنان ما اين مساله را قبول دارند و اين نشان‌دهنده عظمت انقلاب اسلامي است. البته بايد بپذيريم آن‌چنان كه در عرصه‌هاي بين‌المللي به موفقيت‌هاي بزرگ و خيره‌كننده رسيده‌ايم، در برخي مسائل داخلي مانند حوزه اقتصادي كارنامه قابل دفاعي نداريم. رييس مجلس با بيان اينكه دشمنان ما كينه‌هاي خيبر و بدري با ما دارند و به اشكال مختلف آن را نشان خواهند داد، گفت: البته من اين مسائل را تهديد نمي‌دانم و بارها گفته‌ام در انقلاب اسلامي موضوعي به نام تهديد نداريم و معتقدم هر چه پيش روي ما است، همه فرصت بوده و اين فرصت‌ها را بايد به دو بخش تقسيم كنيم؛ فرصت‌هايي كه با ريسك همراه است و فرصت‌هايي كه بدون ريسك است. و وظيفه ما استفاده از اين فرصت‌ها است.
وي اضافه كرد: فرصت‌هاي همراه با ريسك هم در بعد مادي و هم در بعد معنوي ما را با جهش جلو مي‌برد؛ موضوعي كه همواره در انقلاب اسلامي بوده و اين تعبير شهيد سردار سليماني است كه مي‌گويد فرصت‌هاي ما از دل تهديدات بيرون مي‌آيد و اتخاذ چنين تصميماتي دل در گرو فرهنگ قرآن و سنت‌هاي الهي و دل در گرو اعتماد به مردم دارد.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كلام رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خميني(ره) كه امام(ره) به خدا، خودش و مردم ايمان داشت، گفت: ما نيازمند به اين سه ايمان هستيم. ما بايد به بسيجي و پاسدار بودنمان افتخار كنيم. در فرهنگ بسيجي نبايد مردم را به سياه و سفيد و خاكستري يا پايين و بالا طبقه‌بندي كنيم؛ چنين چيزي در فرهنگ اهل‌بيت(ع) و انقلاب اسلامي نيست و ما بايد به مردم مان ايمان داشته باشيم و بدانيم كه پاي انقلاب و مباني آن ايستادن سطوح مختلفي دارد اما ما بايد همه مردم را مثل هم ببينيم.
قاليباف با ذكر خاطره‌اي از حضور خود در محضر رهبر معظم انقلاب در زمان فرماندهي نيروي انتظامي بيان كرد: رهبر انقلاب آن زمان به من فرمودند شما در جايي قرار داريد كه مسوول امنيت مردم هستيد و مكلفيد امنيت را براي همه مردم تأمين كنيد؛ همچنين عدالت را در امنيت رعايت كنيد و فرقي بين افراد نگذاريد. ايشان فرمودند بايد مثل خورشيدي باشيد كه وقتي صبح طلوع مي‌كند فارغ از اينكه افراد تا صبح عبادت خدا را كرده‌اند يا معصيت، نورش را بر همه مي‌تاباند.
وي تاكيد كرد: اگر امروز در حوزه‌هاي دفاعي، امنيتي و بين‌المللي در اوج اقتدار و افتخار قرار داريم يكي از دلايلش اين است كه دل در گرو فرمايشات امام (ره) و رهبر انقلاب داشته‌ايم. بايد در مسائل داخلي نيز براي رفع مشكلات چنين رويكردي داشته و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي باشيم.
قاليباف ادامه داد: رهبر انقلاب دريكي از سخنراني‌هاي سال‌هاي اخير خود در حرم امام خميني(ره) تأكيد داشتند كه امام (ره)، امام تحول است؛ اين تحول بايد در نظام اداري، نحوه حكمراني، آموزش و پرورش، اقتصاد و نظام بروكراسي شكل بگيرد. اگر دست به دست هم دهيم و دسته‌بندي‌ها را در جبهه انقلاب كنار بگذاريم و با فرهنگ دفاع مقدس حركت و برنامه هفتم را به درستي اجرا و ضعف‌ها را برطرف كنيم، مي‌توانيم بر مشكلات اقتصادي غلبه كنيم.
قاليباف در پايان اين نشست بار ديگر هفته بسيج را به بسيجيان دريادل تبريك گفت و عنوان كرد: ما فرزندان انقلاب يك رسالت داريم و آن اثبات كارآمدي دين در اداره جامعه است كه من همواره بر آن تأكيد دارم و ستون اصلي اين مساله نيز بسيج است.