خبر جديد از سهام عدالت ۱۰ ميليوني

۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۰۱:۲۹:۰۰
کد خبر: ۳۰۱۸۹۱

تخصيص سهام عدالت به جاماندگان؛ وعده‌اي كه از سوي مجلس چند سالي است در دستور كار است، به گونه‌اي كه در قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت موظف شد تا پايان سال ۱۴۰۱ از محل سهام باقي مانده خود در شركت‌ها نسبت به واگذاري سهام عدالت به افراد تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي و همچنين كليه افراد واجد شرايط اقدام كند.

تخصيص سهام عدالت به جاماندگان؛ وعده‌اي كه از سوي مجلس چند سالي است در دستور كار است، به گونه‌اي كه در قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت موظف شد تا پايان سال ۱۴۰۱ از محل سهام باقي مانده خود در شركت‌ها نسبت به واگذاري سهام عدالت به افراد تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي و همچنين كليه افراد واجد شرايط اقدام كند. بر اساس مصوبه هيات وزيران، مبلغ سهام مورد واگذاري به هر يك از مشمولان، معادل حداكثر يكصد ميليون ريال با اعمال ۵۰ درصد تخفيف به صورت اقساط سالانه و ده ساله است. همچنين افراد مشمول اين تصويب نامه، توسط نهادهاي ذي ربط شناسايي و معرفي خواهند شد و احراز عدم تخصيص سهام عدالت به آنان (در مقطع واگذاري سال ۱۳۸۵) بر عهده سازمان خصوصي‌سازي خواهد بود. سازمان خصوصي‌سازي نيز مكلف شد از طريق سازمان بورس و اوراق بهادار و تسويه وجوه، نسبت به انتقال سهام به كد سهامداري هر يك از مشمولان اقدام كند. سهام واگذار شده تا پايان مدت اقساط در وثيقه سازمان خصوصي‌سازي قرار خواهد گرفت و آزادسازي سهام موصوف پس از تسويه كامل اقساط و مرحله‌اي (طي سه سال به نسبت مساوي) انجام خواهد شد.
همچنين سهامداران مي‌توانند پس از پايان سال پنجم نسبت به تسويه پيش از موعد و آزادسازي سهام خود اقدام كنند؛ بنابراين در شرايطي كه به نظر مي‌رسد كار تخصيص سهام عدالت به جاماندگان نهايي و تمام شده است، چندماهي خبري نشد تا اينكه قربانزاده، رييس سازمان خصوصي‌سازي بهمن ماه درمورد شناسايي جاماندگان سهام عدالت اظهار كرد: ايراداتي درمورد بعضي از ضوابط وجود داشت كه هيات دولت آن را مرتفع و مصوب كرد، اما هيات تطبيق مجلس دوباره ايرادي مطرح نمود كه در حال بررسي هستند. احسان خاندوزي روز گذشته درباره آخرين جزييات اعطاي سهام عدالت به جاماندگان، گفت: اينكه چه سهام‌هايي از كدام وزارتخانه‌ها براي اعطاي سهام عدالت اختصاص يابد، مورد توافق وزارتخانه‌هاي مربوطه قرار نگرفته است. وي با تاكيد براينكه منتظريم وزارتخانه‌ها سهام خودشان را اعلام كنند، گفت: آيين نامه پرداخت به ذينفعان و جمعيت تحت پوشش آماده است و به محض توافق با وزارتخانه‌ها، اجرايي مي‌شود.

ارسال نظر