رييس مجلس شوراي اسلامي

خانه ملت بايد به خانه اميد مردم تبديل شود

۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۰۲:۲۱:۵۸
کد خبر: ۳۰۲۲۰۰

رييس مجلس شوراي اسلامي در چهارمين دوره جشنواره شهيد مدرس(ره) با بيان اينكه مجلس يازدهم معطوف به هدف‌هاي مشخص و بر اساس اولويت‌هاي مردم مثل مسائل كلان معيشتي و اقتصادي حركت كرده است گفت: در دوره يازدهم، مجلس قانون‌هايي در حوزه‌هاي مختلف و كلان از قبيل قانون جهش توليد دانش بنيان، قانون جهش توليد مسكن و غيره كه قانون‌هاي جامع و كاملي هستند را مصوب كرديم.

رييس مجلس شوراي اسلامي در چهارمين دوره جشنواره شهيد مدرس(ره) با بيان اينكه مجلس يازدهم معطوف به هدف‌هاي مشخص و بر اساس اولويت‌هاي مردم مثل مسائل كلان معيشتي و اقتصادي حركت كرده است گفت: در دوره يازدهم، مجلس قانون‌هايي در حوزه‌هاي مختلف و كلان از قبيل قانون جهش توليد دانش بنيان، قانون جهش توليد مسكن و غيره كه قانون‌هاي جامع و كاملي هستند را مصوب كرديم. محمدباقر قاليباف رييس قوه مقننه در چهارمين دوره جشنواره شهيد مدرس(ره) كه به‌مناسبت هفته مجلس، روز (شنبه، ۱۱ آذر ماه) در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد مدرس(ره) و تبريك هفته مجلس به كاركنان مجلس، گفت: مفتخريم كه در سايه نظام و انقلاب اسلامي اين فرصت‌ها براي ما فراهم مي‌شود تا با يكديگر سخن گفته و از تجربيات خود در جهت پيشرفت كشور بهره‌ببريم و در نهايت با مهرباني و ايثار وظايف خود در اين نهاد در راستاي حل مشكلات مردم، پيش ببريم. قاليباف با بيان اينكه هر لحظه بايد با اين تصور فعاليت و خدمت كنيم كه گويي لحظه ديگر در اين دنيا نيستيم، عنوان كرد: اگر با اين نگاه كار كنيم و مرگ را از رگ گردن به خود نزديك‌تر بدانيم باعث مي‌شود هم در خانواده به شكل ديگري رفتار كنيم و هم و وقتي وارد جامعه مي‌شويم به گونه بهتري عمل كنيم. وي تصريح كرد: ما در مجلس بايد يك سازمانِ انساني باشيم و نه يك انسانِ سازماني؛ به اين معنا كه هر كدام از ما به تنهايي در هر بخشي كه قرار گرفتيم بايد باعث ارتقاي عملكرد سازمان شويم لذا از همه شما مديران و كارمندان تلاشگر در مجموعه مجلس مي‌خواهم به اين موضوع توجه كنند. رييس مجلس در همين زمينه افزود: رهبر معظم انقلاب در ديدارهايي كه با ايشان داشتيم، رضايت خود را از اين دوره مجلس اعلام كردند كه اين به دليل زحمات يكايك شماست كه اجازه نداديد مجلسي منفعل باشيم بلكه تبديل به مجلسي فعال شديم كه با همه مشكلات و محدوديت‌هاي موجود بتواند به خوبي وظيفه اصلي خود يعني قانوگذاري عمل كند. قاليباف تأكيد كرد: اين مجلس توانست با استفاده از نيروي انساني متخصص و متعهد و انگيزه‌اي كه داشت در راه رسالتي كه بر عهده آن است و مهم‌ترين آن قانونگذاري است حركت كند.
رييس قوه مقننه با اشاره به دستاوردهاي مجلس يازدهم در حوزه قانونگذاري، عنوان كرد: ما معطوف به هدف‌هاي مشخص و بر اساس اولويت‌ها و دغدغه‌هاي مردم مثل مسائل معيشتي و اقتصادي حركت كرديم و قانون‌هايي در حوزه‌هاي مختلف و كلان از قبيل قانون جهش توليد دانش بنيان، قانون جهش توليد مسكن و ...كه قانون‌هاي جامع و كاملي هستند را مصوب كرديم، البته شايد تاكنون اين قوانين در اجرا دچار ضعف‌هايي باشند اما ما تمام تلاش خود را كرديم كه چيزي در اين خصوص كم نگذاريم و به وظيفه اصلي خود يعني قانونگذاري براي رفع مشكلات عمل كنيم و اميدواريم رضايت مردم را به همراه داشته باشد چرا كه در نهايت رضايت‌اللهي نيز از اين طريق نصيب ما خواهد شد.
وي تأكيد كرد: از اين رو بايد در ماه‌هاي پاياني مجلس يازدهم نيز همچون ماه‌هاي ابتدايي با جديت امورات و اقدامات محوله را دنبال كنيم.