تسهيم تجربيات ايران و ژاپن در بازآفريني شهري

۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ۰۱:۲۷:۵۰
کد خبر: ۳۰۲۶۸۲

دبير كميته اسكان بشر جمهوري اسلامي ايران از به اشتراك‌گذاري تجربيات دو كشور ايران و ژاپن در زمينه بازآفريني شهري در بافت‌هاي ارزشمند تاريخي كشورمان خبر داد. به گزارش ايرنا، آرمان خورسند از آغاز همكاري ايران و ژاپن براي اجراي طرحي مشترك در بافت‌هاي فرسوده و تاريخي خبر داد و افزود: در ادامه فعاليت «بهتاب ۱ و ۲» كه به مطالعه و مقاوم‌سازي اجزاي غيرسازه‌اي برخي بيمارستان‌ها از جمله بيمارستان ساري اختصاص يافت و اين كار با موفقيت انجام شد، در حوزه بازآفريني شهري همكاري جديدي با هيات مستقلي از ژاپن برنامه‌ريزي شد.

دبير كميته اسكان بشر جمهوري اسلامي ايران از به اشتراك‌گذاري تجربيات دو كشور ايران و ژاپن در زمينه بازآفريني شهري در بافت‌هاي ارزشمند تاريخي كشورمان خبر داد. به گزارش ايرنا، آرمان خورسند از آغاز همكاري ايران و ژاپن براي اجراي طرحي مشترك در بافت‌هاي فرسوده و تاريخي خبر داد و افزود: در ادامه فعاليت «بهتاب ۱ و ۲» كه به مطالعه و مقاوم‌سازي اجزاي غيرسازه‌اي برخي بيمارستان‌ها از جمله بيمارستان ساري اختصاص يافت و اين كار با موفقيت انجام شد، در حوزه بازآفريني شهري همكاري جديدي با هيات مستقلي از ژاپن برنامه‌ريزي شد. دبير كميته اسكان بشر جمهوري اسلامي ايران ادامه‌داد: بزودي هيات مستقلي از ژاپن براي انجام پروژه‌هاي مشترك بازآفريني شهري به‌ويژه در بافت‌هاي ارزشمند تاريخي و بافت‌هاي فرسوده به ايران سفر خواهند كرد.
خورسند توضيح‌داد: مقرر است تا دو كشور در زمينه بازآفريني شهري به‌ويژه در بافت‌هاي ارزشمند تاريخي به تبادل اشتراكات بپردازند. در اين مبادله اطلاعات تلاش داريم تا در هنگام بروز بلاياي طبيعي، آسيب‌هاي كمتري متوجه بافت‌هاي فرسوده و ارزشمند شود. وي، اشتراك‌گذاري تجربيات ژاپن در زمينه بازآفريني شهري و سرمايه‌گذاري در اين بخش را از جمله موضوعات مورد پيگيري دو كشور براي همكاري برشمرد.

ارسال نظر