مديرعامل شركت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند:

۱۴هزار قلم از محصولات پالايشگاه شازند بومي‌سازي شده است

۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ۰۱:۲۳:۲۵
کد خبر: ۳۰۳۳۰۰

مديرعامل شركت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند گفت: ۱۴ هزار قلم از محصولات پالايشگاه كه باارزش بالا بودند بومي‌سازي شدند كه اين ميسر نمي‌شد مگر با همت و تلاش مهندسين شركت. مجيد رجبي در همايش سالانه پژوهش و فناوري شركت پالايش نفت امام خميني شازند، اظهار كرد: ارتباط صنعت و دانشگاه ضرورت است و اين براي همه ثابت شده است، فقط بايد مسير هموار شود و راه تحقق اين امر تعامل با گروه‌هاي هدف است.

مديرعامل شركت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند گفت: ۱۴ هزار قلم از محصولات پالايشگاه كه باارزش بالا بودند بومي‌سازي شدند كه اين ميسر نمي‌شد مگر با همت و تلاش مهندسين شركت. مجيد رجبي در همايش سالانه پژوهش و فناوري شركت پالايش نفت امام خميني شازند، اظهار كرد: ارتباط صنعت و دانشگاه ضرورت است و اين براي همه ثابت شده است، فقط بايد مسير هموار شود و راه تحقق اين امر تعامل با گروه‌هاي هدف است. وي تصريح كرد: از سال‌هاي گذشته گروهي به نام خودكفايي در شركت راه افتاد و با تحقيقاتي كه انجام دادند برخي كارها را پيش بردند و نتايج بهتري به دست آمد، نمي‌توانيم اين ادعا را داشته باشيم كه شركت پتروشيمي در قله است اما در دامنه هستيم اما قطعا به سمت قله حركت مي‌كنيم.  مديرعامل شركت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند افزود: ارتباط با دانشگاه‌ها بهتر شده و تعاملات برقرار شده اما اين ارتباط كافي نيست و بايد گسترش يابد؛ نتايج خوبي هم در اين مسير كسب شده، اما كافي نيست. رجبي بيان كرد: يكي از توليدات اين شركت كاتاليست پرمصرف پالايشگاه بود كه انحصاري در همين شركت استفاده مي‌شود، براي توليدات بررسي‌هاي اوليه انجام مي‌شود و در عين حال ريسك‌هاي زياد هم براي شركت دارد اما اين ريسك را مي‌پذيريم البته بيشتر اين ريسك‌ها هم جواب داده است. وي با بيان اينكه براي بومي‌سازي محصولات با شركت‌هاي دانش بنيان كار شروع شد و به نتيجه‌هاي خوبي رسيده است، ادامه داد: ۱۴۰۰۰ قلم از محصولات پالايشگاه كه باارزش بالا بودند بومي‌سازي شدند كه اين ميسر نمي‌شد مگر با همت و تلاش مهندسين شركت.  مديرعامل شركت پالايش نفت امام خميني(ره) شازند با اشاره به اينكه در يكي از اقدامات بدون كمترين هزينه با تغييرات كوچكي چند مترمكعب در ساعت پروپيلن بيشتر توليد شده است، ادامه داد: در سال ۷۴ بالغ بر ۹۰ درصد از قطعات از خارج وارد مي‌شد، اما امروز بيش از ۹۰ درصد توليد داخل است.