تولد بيش از ۲۹هزار چند قلو در كشور

۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۰۲:۰۸:۵۶
کد خبر: ۳۰۴۲۷۹

سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد: ولادت ۲۹ هزار و ۷۲۸ چندقلو از ابتداي امسال تا پايان آذر در كشور به ثبت رسيده است كه استان‌هاي تهران، خراسان رضوي و خوزستان بيشترين تعداد  چند قلوزايي را به خود اختصاص داده‌اند.

سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد: ولادت ۲۹ هزار و ۷۲۸ چندقلو از ابتداي امسال تا پايان آذر در كشور به ثبت رسيده است كه استان‌هاي تهران، خراسان رضوي و خوزستان بيشترين تعداد  چند قلوزايي را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش ايرنا از سازمان ثبت احوال كشور، بر اساس آمار مركز رصد جمعيت كشور از ابتداي امسال ۲۹ هزار و ۷۲۸ مورد چندقلوزايي در كشور به ثبت رسيده كه ۲۸ هزار و ۱۴۸ دوقلو، ۱۵۰۶ سه قلو، ۶۴ چهار قلو و ۱۰ رويداد پنج قلو بوده است. در گزارش ثبت احوال تاكيد شده است كه حدود ۷.۳ درصد ولادت‌هاي ثبت شده در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ مربوطه به چند قلوزايي بوده است و استان‌هاي تهران با ۴۳۱۸ رويداد، خراسان رضوي با ۲۶۲۲ رويداد و خوزستان با ۲۳۵۱ رويداد بيشترين تعداد چند قلوزايي را در كشور به خود اختصاص داده‌اند.
همچنين بر اساس گزارش مركز رصد جمعيت كشور سازمان ثبت احوال در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بيشترين تعداد ولادت‌ها با ۲۹۶ هزار و ۸۸۶ نوزاد مربوط به فرزند دوم بود كه سهم تعداد ولادت‌ها بر حسب مرتبه تولد، ۴.۳۶ درصد مربوط به فرزند اول، ۹.۳۸ درصد مربوط به فرزند دوم، ۶.۱۷ درصد مربوط به فرزند سوم، ۱.۵ درصد مربوط به فرزند چهارم و ۲ درصد مربوط به فرزند پنجم است.

ارسال نظر