كشتي‌هاي ال‌ان‌جي از درياي سرخ دوري گزيدند

۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۰۱:۲۴:۰۵
کد خبر: ۳۰۴۸۹۸
كشتي‌هاي ال‌ان‌جي از درياي سرخ دوري گزيدند

به نظر مي‌رسد ناوگان جهاني كشتي‌هاي ال‌ان‌جي در پي ادامه تنش‌هاي ژئوپليتيكي، استفاده از درياي سرخ و كانال سوئز را متوقف كرده‌اند.

به نظر مي‌رسد ناوگان جهاني كشتي‌هاي ال‌ان‌جي در پي ادامه تنش‌هاي ژئوپليتيكي، استفاده از درياي سرخ و كانال سوئز را متوقف كرده‌اند.
داده‌هاي رديابي كشتي كه توسط بلومبرگ گردآوري شده است، نشان مي‌دهد دو كشتي خالي تحت كنترل قطر، روز سه‌شنبه از ورودي شمالي كانال سوئز در درياي مديترانه دور شده‌اند. يك كشتي قطري ديگر كه به سمت اين كانال حركت مي‌كرد، در سواحل مراكش مسير خود را معكوس كرد. اين كشتي‌ها احتمالا از طريق مسير طولاني‌تر دور آفريقا، به سمت اين كشور در خليج فارس خواهند رفت.
قطر بزرگ‌ترين استفاده‌كننده از مسير درياي سرخ و كانال سوئز براي تجارت ال‌ان‌جي است. ساير صادركنندگان از جمله روسيه و امريكا هم استفاده از اين آبراه را متوقف كرده‌اند و داده‌هاي رصد كشتي، در حال حاضر هيچ كشتي در حال حركت به اين منطقه را نشان نمي‌دهد.
قطر كه يكي از بزرگ‌ترين صادركنندگان ال‌ان‌جي در جهان و دومين تامين‌كننده بزرگ اين سوخت براي اروپاست، اوايل هفته جاري، سه كشتي حامل ال‌ان‌جي را از مسير درياي سرخ خارج كرد و مسير كشتي‌ها را به سمت دماغه اميد نيك در جنوب آفريقا به اروپا تغيير داد. كشتي‌هاي حامل ال‌ان‌جي قطر و روسيه، از درياي سرخ عبور مي‌كردند تا اينكه درگيري‌ها در اواخر هفته گذشته تشديد شد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالي كه سفرهاي طولاني‌تر باعث محدود شدن كشتي‌هاي ال‌ان‌جي موجود و افزايش هزينه‌هاي حمل‌ونقل مي‌شود، با توجه به ذخاير بالا و تقاضاي صنعتي پايين در اروپا، انتظار نمي‌رود به كمبود آن در اروپا منجر شود. داده‌هاي سازمان ICIS نشان مي‌دهد، انتقال ال‌ان‌جي از قطر به انگليس از طريق جنوب آفريقا، حدود ۲۷ روز طول مي‌كشد، در حالي كه مدت سفر از مسير كانال سوئز، ۱۸ روز است.

ارسال نظر