دستگاههاي اجرايي مكلفند از سال آينده به ابر دولت بپيوندند
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه تعدد مراكز داده دولتي در كشور باعث كاهش كيفيت خدمات آنها شده است
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه تعدد مراكز داده دولتي در كشور باعث كاهش كيفيت خدمات آنها شده است، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه وزارت ارتباطات مكلف شده است كه نسبت به راهاندازي ابر دولت اقدام كند و از سال آينده دستگاههاي اجرايي مكلف هستند به ابر دولت بپيوندند. به گزارش ايسنا، عيسي زارع پور در جلسه كميته نظارت بر اجراي پنجره ملي خدمات دولت هوشمند كه با هدف بررسي ارايه خدمات وزارت صمت برگزار شد، با اشاره به اينكه مطابق بند ج تبصره ۷ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار كرد: در قانون برنامه سال جاري نيز تا آبان ماه بايد ۱۰۰ درصد خدمات دستگاهها به صورت الكترونيكي ارايه شود و تا پايان آذرماه بايد همه استعلامات به صورت برخط ارايه و تا پايان ديماه نيز ۲۰ درصد خدمات دستگاهها بايد هوشمندسازي ميشد. بنابه اين گزارش، در اين جلسه ميثم لطيفي - رييس سازمان اداري و استخدامي كشور- نيز با اشاره به فعاليت سامانه نظرسنجي عملكرد كاركنان دولت گفت: در اين سامانه از طريق كد استخدامي و كد ملي، مشخصات كارمندان در اين سامانه در سطح استان و شهرستان وجود دارد و از طريق چاپ كيوآركد امكان نظرسنجي براي ارباب رجوع فراهم شده است. وي با اشاره به اينكه قرار است اين كد در اندازه نصف كاغذ آ ۴ براي همه كاركنان چاپ و در محل كار آنها در معرض ديد عموم نصب شود، افزود: تاكنون براي ۸۵۰ هزار نفر از كاركنان اين كد برقرار است و بايد براي همه كاركنان دولت اين كد صادر شود. لطيفي با اشاره به پيگيري ادارات استاني و شهرستاني براي انجام اين اتفاق، تصريح كرد: ارباب رجوع با اسكن QR code كارمند مورد نظر وارد سامانه ميشود و به چهار سوالي كه از او پرسيده ميشود، پاسخ ميگويد و در نتيجه ميزان رضايتمندي ثبت شده از مردم از طريق داشبوردهايي در اختيار روساي دستگاهها و در نتيجه رييسجمهوري قرار دارد و در لحظه ميزان رضايتمندي مردم براي هر دستگاه اجرايي قابل رويت است.