آغاز فروش خودروهاي چيني به متقاضيان جديد

۱۴۰۲/۱۱/۰۶ - ۲۳:۵۵:۳۴
کد خبر: ۳۰۵۴۱۴

رييس سازمان توسعه تجارت گفت: ظرف چند روز امكان ثبت‌نام و انتخاب خودروهاي چيني مازاد در سامانه يكپارچه براي متقاضيان جديد فراهم خواهد شد.

رييس سازمان توسعه تجارت گفت: ظرف چند روز امكان ثبت‌نام و انتخاب خودروهاي چيني مازاد در سامانه يكپارچه براي متقاضيان جديد فراهم خواهد شد.
مهدي ضيغمي، رييس سازمان توسعه تجارت ضمن بيان اينكه ثبت‌نام خودروهاي وارداتي چيني براي متقاضيان جديد احتمالاً از اين هفته آغاز مي‌شود، اظهار كرد: بسياري از ثبت نام‌كنندگان خودروهاي وارداتي كه پيش از اين در اسفند ۱۴۰۱ مبلغي را بلوكه كرده بودند، در سامانه يكپارچه، خودروهاي چيني را انتخاب نمي‌كنند. وي با بيان اينكه با بانك‌ها درباره بلوكه كردن پول براي ثبت نام متقاضيان جديد خودروهاي وارداتي صحبت شده است، گفت: بانك‌ها اعلام آمادگي كرده‌اند و در حال فراهم كردن سيستم‌هايشان هستند و در آينده نزديك، احتمالاً هفته آتي عرضه خودروهاي چيني براي ساير مردم را داريم. رييس سازمان توسعه تجارت افزود: بنابراين ظرف چند روز امكان ثبت نام و انتخاب خودروها در سامانه يكپارچه براي متقاضيان جديد فراهم خواهد شد. وي ادامه داد: منتظريم خودروهاي برندهاي معتبري كه در راه هستند اضافه شوند و به محض رسيدن خودروها، عرضه آغاز خواهد شد. معاون وزير صمت افزود: ظرفيت عرضه خودرو به بالاي ۲۵ هزار دستگاه رسيده است ولي لزوماً افراد در سامانه، خودروهاي عرضه شده را انتخاب نمي‌كنند.


پيگيري تجارت ترجيحي با ازبكستان
مديركل دفتر روسيه و قفقاز سازمان توسعه تجارت از سفر هيات تجاري ايران به ازبكستان، پيش از سفر وزير صمت به اين كشور خبر داد و گفت كه موضوع تجارت ترجيحي با ازبكستان مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. اكبر گداري مديركل دفتر روسيه و قفقاز سازمان توسعه تجارت، با اشاره به سفر رييس‌جمهوري به كشور ازبكستان در آبان ماه در اجلاس سران اكو و ديدار او با رييس‌جمهور ازبكستان گفت: در راستاي تفامات صورت گرفته وزير صمت نيز در راس يك هياتي به منظور توسعه روابط تجاري به ازبكستان سفر كرد. به گفته او اين سفر در راستاي دعوت وزير اقتصاد و سرمايه‌گذاري ازبكستان انجام شد و پيگيري موضوع تجارت ترجيحي با ازبكستان در دستور كار مقامات كشور در سفر به ازبكستان قرار دارد. گداري افزود: هيات تجاري ايراني در حوزه‌هاي خودرو، معدن، لوازم خانگي، تجهيزات پزشكي، خدمات فني و مهندسي و انرژي و در قالب بيش از 20 شركت و با حضور چهار معاون وزير به كشور ازبكستان سفر كرده است. مديركل دفتر روسيه و قفقاز سازمان توسعه تجارت همچنين ادامه داد: بازديد از مركز تجاري ايران در ازبكستان و آشنايي شركت‌ها با فضاي اين مركز و امكانات و تسهيلات موجود بخشي از برنامه سفر به اين كشور بود. به گفته او در اين سفر و در قالب ديدارهاي صورت گرفته، تفاهماتي در حوزه لوازم خانگي و تجهيزات پزشكي به منظور توليد مشترك و سرمايه‌گذاري انجام شد.


واردات ۱۲ ميليون دستگاه تلفن همراه در ۱۰ ماه
طي ۱۰ ماهه سال جاري ۱۲ ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه به ارزش ۲ ميليارد و ۵۴۳ ميليون و ۱۱۹ هزار دلار از طريق گمركات كشور وارد شد. در ۱۰ ماهه سال جاري ۱۱ ميليون و ۹۴۰ هزار و ۶۸۱ دستگاه گوشي تلفن همراه به دو شيوه تجاري و مسافري وارد كشور شده است. ارزش اين ميزان گوشي تلفن همراه وارداتي در اين مدت ۲ ميليارد و ۵۴۳ ميليون و ۱۱۹ هزار دلار بوده است. بر اساس گزارش گمرك ايران، از مجموع گوشي تلفن همراه وارداتي ۱۱ ميليون و ۵۳۸ هزار و ۹۸۸ دستگاه به ارزش ۲ ميليارد و ۳۰۹ ميليون و ۸۹۸ هزار دلار به شيوه تجاري و ۴۰۱ هزار و ۶۹۳ دستگاه به ارزش ۲۳۳ ميليون و ۲۲۱ هزار دلار به شيوه مسافري وارد شد. شايان ذكر است، آمار واردات گوشي تلفن همراه در اين مدت شامل رديف تعرفه‌هاي ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشي‌هاي تلفن همراه هوشمند و كدهاي شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشي تلفن همراه با صفحه كليد غير لمسي است.

ارسال نظر