ظرفيت يك خط مترو معادل بزرگراهي با ۳۳ خط عبوري!
مديرعامل شركت بهرهبرداري متروي تهران و حومه گفت: ظرفيت يك خط مترو معادل بزرگراهي با ۳۳ خط عبوري است و اين نشاندهنده اهميت و ضرورت توجه براي توسعه و تجهيز خطوط مترو است. ب
مديرعامل شركت بهرهبرداري متروي تهران و حومه گفت: ظرفيت يك خط مترو معادل بزرگراهي با ۳۳ خط عبوري است و اين نشاندهنده اهميت و ضرورت توجه براي توسعه و تجهيز خطوط مترو است. به گزارش تسنيم، مسعود درستي، مديرعامل شركت بهرهبرداري متروي تهران و حومه با بيان اينكه رشد صنعت ساخت شبكه متروي پايتخت نسبت به ساير صنايع بسيار سريع بوده است، اظهار كرد: ميتوانيم بگوييم ساخت مترو كاملاً بومي است و در بخش تجهيزات نيز 65 تا 70 درصد توانستهايم داخليسازي داشته باشيم. وي افزود: مترو تهران به عنوان پاكترين، امنترين و سريعترين وسيله حملونقل به خوبي جايگاه خود را در ميان شهروندان پيدا كرده است؛ اما با توجه به حجم ترافيك سطح شهر و استفاده شهروندان از خودرو شخصي تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم. وي تصريح كرد: اگر ظرفيت يك خط عبوري بزرگراهي در تهران را 1800 وسيله نقليه شخصي و عموماً تكسرنشين در نظر بگيريم و اين را مقايسه كنيم با ظرفيت يك خط مترو كه 60 هزار نفر در ساعت را تنها در يكجهت جابهجا ميكند، ميتوان گفت ظرفيت يك خط مترو معادل بزرگراهي با 33 خط عبوري است و اين خود نشاندهنده اهميت و ضرورت توجه براي توسعه و تجهيز خطوط مترو است. مديرعامل شركت بهرهبرداري مترو تهران و حومه با بيان اينكه مترو بهخاطر اينكه در زير زمين قرار گرفته بهترين گزينه براي فرار از ترافيك محسوب ميشود، گفت: صرفهجويي در وقت و كاهش زمان سفر بهخصوص براي كلانشهري مثل تهران يك موهبت است كه استفاده از مترو آن را به ارمغان ميآورد. درستي خاطرنشان كرد: در تهران سالانه ميليونها ساعت از اوقات شهروندان در ترافيك تلف ميشود و تنها راه برونرفت از اين معضل توجه به حملونقل عمومي بهخصوص مترو است. اميدواريم اين مهم با توجه رويكردهاي مديريت تهران سرعت بگيرد. مديرعامل شركت بهرهبرداري مترو تهران و حومه تصريح كرد: استفاده از مترو در كلانشهر تهران نياز به تبليغ ندارد و به خوبي جاي خود را در ميان مردم پيدا كرده است و ديگر به عنوان يك مطالبه مردمي است كه انتظار دارند در ساير مناطق نيز گسترش يابد. وي با تأكيد بر اينكه يكي از جنبههاي مثبت توسعه سيستمهاي ريلي بهويژه مترو، امكان انجام سفرهاي درونشهري و ارتباط حومه با شهر تهران با سرعت مناسب و تردد دقيق و ايمن است، خاطرنشان كرد: با توجه به مركزيت سياسي و اقتصادي تهران، طبيعي است در اطراف اين شهر سكونت سالبهسال رونق بيشتري پيدا كند و براي هدايت جمعيت به شهرهاي اقماري لازم است خطوط مترو گسترش يابد. درستي خاطرنشان كرد: اگرچه اين اتصال در مورد برخي از شهرهاي اقماري از جمله كرج، هشتگرد و پرند برقرار شده است، اما شهرهاي اقماري پرجمعيتي همچون پرديس همچنان از اين موهبت محروماند. اميدوارم با توجه به برنامه توسعه خطوط مترو شاهد گسترش اين امكانات در ساير نقاط پايتخت در آينده نزديك باشيم.