تحصيل ۷۵ درصد دانشآموزان استثنايي در مدارس عادي
استاد دانشگاه علامه طباطبايي گفت: ۷۵ درصد دانشآموزان استثنايي در مدارس عادي تحصيل ميكنند بنابراين بايد آموزشهاي ويژه در مدارس عادي براي اين دانشآموزان در نظر گرفته شود.
استاد دانشگاه علامه طباطبايي گفت: ۷۵ درصد دانشآموزان استثنايي در مدارس عادي تحصيل ميكنند بنابراين بايد آموزشهاي ويژه در مدارس عادي براي اين دانشآموزان در نظر گرفته شود. درتاج اظهاركرد: ۱۰ درصد دانشآموزان كشور در يكي از گروههاي استثنايي و به عبارت ديگر
نيمه بينا، نابينا، ناشنوا، نيمه شنوا يا دچار اختلالات يادگيري هستند كه اين افراد در برابر طيف كودكان تيزهوش و با بهره هوشي ۷۰ كه به آنها آهسته گامان (دانشآموزان ديرآموز) ميگويند، قرار دارند. او با بيان اينكه ميتوان از تواناييهاي اين گروه براي پيشبرد اهداف جامعه استفاده كرد افزود: براي اين كار همانطور كه در برنامههاي درسي براي همه گروهها تجديدنظر داريم، بايد برنامههاي مختص اين گروه را نيز تدوين و اجرا كنيم. دورتاج ادامه داد: در تمام دانشگاههاي كشور بچههايي كه در طيف اختلالات يادگيري قرار دارند در كنار ساير افراد عادي حضور دارند و تحصيل ميكنند در آموزش و پرورش نيز ۷۵ درصد اين دانشآموزان در مدارس عادي تحصيل ميكنند لذا بايد آموزشها و برنامههاي ويژه در مدارس عادي پياده شود تا اين كودكان نيز بتوانند تحصيل كنند. استاد دانشگاه علامه طباطبايي در پايان تاكيد كرد: بايد از امكانات كمك آموزشي موجود در دنيا، براي پيشبرد آموزش اين دانشآموزان استفاده كنيم.