تعداد كاربران پنجره ملي خدمات دولت هوشمند از ۴۰ ميليون نفر عبور كرد

۱۴۰۲/۱۲/۱۷ - ۰۱:۴۶:۴۶
کد خبر: ۳۰۸۱۶۸

مديركل دفتر پايش و نظارت بر پياده‌سازي دولت الكترونيكي به تازگي اعلام كرده است در حال حاضر اتصال دستگاه‌هاي اجرايي به درگاه مذكور به ۹۸ درصدي رسيده است.

مديركل دفتر پايش و نظارت بر پياده‌سازي دولت الكترونيكي به تازگي اعلام كرده است در حال حاضر اتصال دستگاه‌هاي اجرايي به درگاه مذكور به ۹۸ درصدي رسيده است. به گزارش ايسنا، مجيد فولاديان- مديركل دفتر پايش و نظارت بر پياده‌سازي دولت الكترونيكي- اظهار كرد: اين سامانه كه به عنوان يك مرجع يكپارچه براي دسترسي به خدمات مختلف دولتي عمل مي‌كند، در راستاي كاهش نياز به مراجعه حضوري به ادارات دولتي و ارايه هوشمندانه خدمات به مردم طراحي شده است. وي حضور مردم در پنجره واحد دولت هوشمند را بيانگر موفقيت اين طرح در جذب و خدمت‌رساني به شهروندان و كاهش فاصله بين مردم و ادارات دولتي دانست و گفت: در حال حاضر، اتصال دستگاه‌هاي اجرايي به درگاه مذكور به ۹۸ درصدي رسيده است. فولاديان افزود: از جمله پركاربردترين سامانه‌هاي ملي و استاني متصل به پنجره ملي دولت هوشمند مي‌توان به وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت راه و شهرسازي، سازمان تامين اجتماعي و پنجره واحد دانشگاهي وزارت علوم اشاره كرد كه بيشترين استقبال را از سوي مردم در ماه اخير داشته‌اند. مديركل دفتر پايش و نظارت بر پياده‌سازي دولت الكترونيكي سازمان فناوري اطلاعات ايران تصريح كرد: ميزان كل فراخواني سرويس‌هاي مستقيم و استفاده از سامانه‌هاي ملي و استاني از ابتداي فعاليت تا پايان بهمن ماه، به بيش از ۳ ميليارد فراخواني رسيده است. وي ادامه داد: پنجره ملي خدمات دولت هوشمند، با ارايه طيف گسترده‌اي از خدمات از جمله خدمات حوزه سلامت، امور مالياتي، آموزش‌وپرورش، خدمات بيمه‌اي، امور بانكي و دانشگاهي، به يكي از ابزارهاي اصلي در تحقق دولت الكترونيك تبديل شده است. طبق اعلام سازمان فناوري اطلاعات ايران، فولاديان تاكيد كرد: علي رغم تلاش‌هاي صورت گرفته، توسعه و بهبود پنجره ملي خدمات دولت هوشمند جهت ارايه با كيفيت خدمات، همچنان در دستور كار قرار دارد تا از طريق به‌كارگيري فناوري‌هاي نوين، پاسخگويي به نيازهاي شهروندان به شيوه‌اي هوشمندانه‌تر صورت پذيرد.