گوگل براي كاربران و طراحان اپليكيشن تغييراتي ميدهد
شركت گوگل آلفابت در راستاي عمل به مقررات فناوري اتحاديه اروپا، تغييراتي را براي نتايج جستوجو و ابزارهاي جديدي را براي طراحان اپليكيشن به منظور تبليغ محصولاتشان در اپليكيشنهاي شخص ثالث و فروشگاههاي برنامه رقيب، تشريح كرد.
شركت گوگل آلفابت در راستاي عمل به مقررات فناوري اتحاديه اروپا، تغييراتي را براي نتايج جستوجو و ابزارهاي جديدي را براي طراحان اپليكيشن به منظور تبليغ محصولاتشان در اپليكيشنهاي شخص ثالث و فروشگاههاي برنامه رقيب، تشريح كرد. به گزارش ايسنا، گوگل، آمازون، اپل، مايكروسافت، متا پلتفرم و بايت دنس (شركت مادر تيكتاك) كه از سوي اتحاديه اروپا، به عنوان دروازهبانهاي اينترنت تعيين شدهاند، تا هفتم مارس مهلت دارند فعاليتشان را با قانون بازارهاي ديجيتال، مطابق كنند. گوگل در ژانويه، تغييراتي را اعلام كرده بود كه تنها براي كاربران در اروپا، قابل اجراست و متعاقبا، در پاسخ به بازخورد رگولاتورها، كاربران و طراحان اپليكيشن اتحاديه اروپا، تغييراتي را در بعضي از آنها صورت داده است. گوگل در يك پست وبلاگ اعلام كرد تغييرات در نتايج جستوجو، به معناي آن است كه واسطهها و لينكدانيهاي بزرگ، ترافيك بيشتري دريافت خواهند كرد در حالي كه هتلها، ايرلاينها، فروشندگان و رستورانها، ترافيك كمتري ميگيرند. كاربران بايد موافقت خود را اعلام كنند تا به گوگل اجازه دهند دادههاي خود را در سراسر محصولات و خدمات گوگل، به اشتراك بگذارند. طراحان اپليكيشن قادر خواهند بود از سيستمهاي پرداخت جايگزين، استفاده كنند و فقط به سيستم پرداخت گوگلپلي محدود نشوند. يك برنامه جديد هم به آنها اجازه خواهد داد كاربران اروپايي را مستقيما به خارج از اپليكيشن هدايت كنند تا محصولاتشان را تبليغ كنند. بر اساس گزارش رويترز، گوگل همچنين نرم افزار انتقال داده را در اروپا عرضه خواهد كرد و به طراحان برنامه اجازه ميدهد دادههاي كاربران را راحتتر به سرويس يا اپليكيشن شخص ثالث منتقل كنند.