«تغيير تقويم آموزشي مدارس» در انتظار بررسي در صحن علني مجلس

۱۴۰۲/۱۲/۲۰ - ۰۱:۴۶:۲۶
کد خبر: ۳۰۸۳۷۹

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش از تصويب طرح «تغيير تقويم آموزشي» در كميسيون آموزش مجلس خبر داد و گفت: اين طرح هم‌اكنون در نوبت مطرح شدن در صحن علني مجلس است كه در صورت تصويب، انعطاف زيادي در تصميم‌گيري‌هاي مدرسه‌اي صورت مي‌گيرد.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش از تصويب طرح «تغيير تقويم آموزشي» در كميسيون آموزش مجلس خبر داد و گفت: اين طرح هم‌اكنون در نوبت مطرح شدن در صحن علني مجلس است كه در صورت تصويب، انعطاف زيادي در تصميم‌گيري‌هاي مدرسه‌اي صورت مي‌گيرد. محمود اماني دراين خصوص اظهار كرد: اين طرح در مجلس شوراي اسلامي تهيه، در شوراي عالي آموزش و پرورش بررسي و نسخه اصلاح شده آن به كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي ارسال و در اين كميسيون به تصويب رسيده و هم‌اكنون در نوبت مطرح شدن در صحن علني مجلس است. او درباره فوايد تصويب اين طرح گفت: اگر اين طرح به تصويب برسد، انعطاف زيادي را با تصميم‌گيري در سطوح ملي، استاني، منطقه‌اي و مدرسه‌اي در تنظيم زمان آموزش و متناسب‌سازي با شرايط محيطي، محلي و برنامه‌هاي منطقه‌اي شاهد خواهيم بود. معاونت مطالعات آموزش و فرهنگ مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، شهريورماه سال ۱۴۰۰ در گزارش تحقيقاتي مفصلي به موضوع «ضرورت‌هاي بازنگري در تقويم آموزشي مدارس» پرداخت و علت اصلاح تقويم آموزشي را حوادث پيش بيني نشده‌اي همچون آلودگي هوا در كلانشهرها، بارش سنگين برف، يخبندان، وقوع سيل، زلزله و نظاير آن عنوان كرد. تقويم آموزشي مدارس از جمله مولفه‌هاي مهم برنامه‌ريزي آموزشي و تربيتي است كه تأثير زيادي بر كيفيت نظام تعليم و تربيت مي‌گذارد. در تشريح دلايل توجيهي اين پيش‌نويس بيان شده كه تقويم آموزشي مدارس داراي مولفه‌هاي مختلفي از جمله شروع و پايان فعاليت مدارس در روزهاي سال، شروع و پايان فعاليت مدارس، ساعات شبانه‌روز و تعطيلات پيش‌بيني نشده است كه اتخاذ تصميمات متمركز يكسان در مورد آنها، مشكلات و مسائل متعددي را ايجاد مي‌كند.