پژو پارس پاي وزير صمت را وسط كشيد
توليد يا عدم توليد پژو پارس همچنان در صدر اخبار قرار دارد و ثبت نامكنندگان اين محصول محبوب ايران خودرو در بيم و اميد دريافت اين خودرو به سر ميبرند.به گزارش اكو ايران، پژو پارس پاي وزير صمت را نيز به موضوع توليد خود باز كرد تا عباس علي آبادي به اظهارنظر در اين باره بپردازد.
توليد يا عدم توليد پژو پارس همچنان در صدر اخبار قرار دارد و ثبت نامكنندگان اين محصول محبوب ايران خودرو در بيم و اميد دريافت اين خودرو به سر ميبرند.به گزارش اكو ايران، پژو پارس پاي وزير صمت را نيز به موضوع توليد خود باز كرد تا عباس علي آبادي به اظهارنظر در اين باره بپردازد. وزير صمت در اين باره به نوعي دو پهلو حرف زد تا همچنان ثبت نامكنندگان براي اين محصول محبوب ايران خودرو در بيم و اميد دريافت آن قرار داشته باشند. عباس علي آبادي با اشاره به موضوع استانداردهاي خودروي گفت: توليد محصولات در خطوط توليد خودروسازان را براساس استاندارد انجام ميدهيم. استانداردها هم شناور هستند وزير صمت دولت سيزدهم تلاش كرد با وسط كشيدن پاي استانداردهاي خودرويي در دنيا به نوعي ثبتنامكنندگان را قانع كند. عليآبادي گفت: افزايش استاندارد خودروها و تغيير در برنامه توليد طبيعي است. علي آبادي تاكيد كرد: نه نتها در ايران بلكه در سرتاسر دنيا استانداردها ارتقا مييابند بنابراين در صنعت خودرو با توجه به توقعاتي كه وجود دارد، انتظار ميرود كه متناسب با رشد استانداردها در سطح بينالمللي ما هم استانداردها را ارتقا دهيم. سكاندار هدايت صمت در ادامه با اشاره به پژو پارس حرفهاي اميدواركنندهاي زد، علي آبادي گفت برخي از خودروها ممكن است در تطبيق استانداردها هنوز نمره مطلوب را دريافت نكرده باشند به همين دليل مشكلاتي در توليد وجود دارد و تلاش ميكنيم اين مسائل را حل كنيم تا كساني كه براي پژو پارس ثبتنام كردهاند به خودروي موردنظرشان برسند. به نظر ميرسد اينگونه اظهارنظرها بيشتر زمينه چيني براي آماده كردن ثبت نامكنندگان براي توقف توليد پژو پارس باشد با اين حال همچنان يك روزنه اميد براي ثبت نامكنندگان اين محصول محبوب ايران خودرو وجود دارد و آن اينكه با توجه به تعداد ثبت نامكنندگان، ايران خودرو به نوعي مجبور شود تا پژو پارس را توليد و براي متقاضيان فاكتور كند. اما متقاضيان اين خودرو فراموش نكنند تحويل گرفتن پژو پارس به قيمتهاي پيشين به نوعي محال به نظر ميرسد و ايران خودروييها اگر زير بار توليد و تحويل دادن اين خودرو به خاطر فشارهاي سياستگذار خودرويي بروند آن را با قيمتهاي جديد فاكتور ميكنند.