دانشآموزان براي آزمونهاي نهايي فقط كتابهاي درسي را بخوانند
رييس مركز سنجش و پايش كيفيت وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه استفاده از كتابهاي كمك آموزشي خط قرمز آموزش و پرورش است گفت: دانشآموزان با خيالت راحت بدون استفاده از كتابهاي كمك آموزشي و در چارچوب كتاب درسي و كلاس درسي ميتوانند در آزمونهاي نهايي به سوالات پاسخ دهند.
رييس مركز سنجش و پايش كيفيت وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه استفاده از كتابهاي كمك آموزشي خط قرمز آموزش و پرورش است گفت: دانشآموزان با خيالت راحت بدون استفاده از كتابهاي كمك آموزشي و در چارچوب كتاب درسي و كلاس درسي ميتوانند در آزمونهاي نهايي به سوالات پاسخ دهند. محسن زارعي با بيان اينكه سالهاي قبل دانشآموزان تحت محتوا و برنامه درسي مدارس در كلاسهاي درس مشغول تحصيل بودند ولي نظام ديگري كار سنجش آنها را انجام ميداد گفت: سنجش سرنوشت ساز آنها توسط نظام ديگر رقم ميخورد و اين باعث شده بود دانشآموزان خود را براي كارزار ديگري آماده كنند. او با بيان اينكه دانشآموزان سالها به جاي پرداختن به محتواي درسي، بر اساس كليد واژهها، حافظه محوري، مهارت محوري و تكنيك خود را براي كنكور آماده ميكردند، افزود: براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، آموزش و پرورش يك فرصت ايجاد كرد تا مدرسه و كلاس درس و اهداف برنامه درسي مرجعيت پيدا كند. رييس مركز سنجش و پايش كيفيت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه نظام ارزشيابي ميتواند براي مرجع شدن اهداف برنامه درسي تغيير جهت انجام دهد ادامه داد: اين فرصتي شد تا در سال ۱۴۰۲، ۴۰ درصد نمرات دروس پايه دوازدهم تاثير قطعي در آزمون سراسري دانشآموزان داشته و ۶۰ درصد هم نتيجه كنكور ملاك باشد. زارعي اشاره كرد: آزمونها مبتني بر اهداف برنامه درسي طراحي شد، يعني دانشآموزي ميتوانست به سوالات جواب دهد كه مطالب را ياد گرفته باشد نه اينكه حفظ كرده باشد. او به دانشآموزان توصيه كرد كه فرصتهاي آموزشي را ازدست ندهند و براي امتحانات به كتاب رجوع كنند؛ همكاران هم مبتني بر كتاب درسي و اهداف برنامه درسي تمركز داشته باشند. رييس مركز سنجش و پايش كيفيت وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه كتابهاي كمك آموزشي خط قرمز آموزش و پرورش است گفت: دانشآموزان با خيالت راحت بدون استفاده از كتابهاي كمك آموزشي و در چارچوب كتاب درسي و كلاس درسي ميتوانند در آزمونها به سوالات پاسخ دهند.