تامين قطعات ۱۳ هزار پهپاد توسط بخش خصوصي

۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۰۰:۳۲:۴۹
کد خبر: ۳۰۹۶۰۳

رييس سازمان هواپيمايي از تامين تجهيزات و قطعات ۱۳ هزار پهپاد توسط بخش خصوصي خبر داد و گفت: وقتي مردم پاي كار مي‌آيند يك اهرم بسيار قوي فني، اقتصادي و دانشي پيوست كارها مي‌شود.

رييس سازمان هواپيمايي از تامين تجهيزات و قطعات ۱۳ هزار پهپاد توسط بخش خصوصي خبر داد و گفت: وقتي مردم پاي كار مي‌آيند يك اهرم بسيار قوي فني، اقتصادي و دانشي پيوست كارها مي‌شود.
محمد محمدي‌بخش در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به حمايت سازمان هواپيمايي كشوري از شركت‌هاي دانش‌بنيان فعال در صنعت هوانوردي، اظهار كرد: يكي از مسائل در اين بخش، پيدا كردن مشتري براي توليدات شركت‌هاي مذكور است.
وي ادامه داد: فارغ از بحث هوانوردي مسافري، در بخش پهپاد حدود 13 هزار پهپاد در كشور داريم كه تمام تجهيزات و قطعات موردنياز آن را بخش خصوصي دانش بنيان مي‌سازد. وي افزود: علاوه بر حوزه پهپاد، هلي‌كوپتري، فرودگاهي و... جزو بخش‌هايي دانش‌بنيان است كه مردم به آن ورود شده‌اند. امروز بستر ورود بخش خصوصي به اين صنعت فراهم شده است. طي 2 سال اخير چندين هزار نفر در بخش ورزش‌هاي هوايي به لحاظ پزشكي، تخصص، ايجاد فضاي مناسب، توزيع عادلانه در كشور و صدور مجوز به مردم در اقصا نقاط كشور براي بهره‌برداري از زمين فراهم شده است.
رييس سازمان هواپيمايي كشوري يادآور شد: اميدواريم سال 1403 كه سال جهش توليد با مشاركت مردم است شاهد اين باشيم كه در صنعت هوانوردي به عنوان يك حوزه تحريمي، گلوگاه و به‌شدت فناورانه نقش مردم افزايش يابد. وقتي مردم پاي كار مي‌آيند يك اهرم بسيار بسيار قوي فني، اقتصادي و دانشي پيوست كارها مي‌شود.
محمدي‌بخش با تاكيد بر اينكه در اينصورت سازمان هواپيمايي بايد بيشتر به حوزه ايمني و امنيت برسيم، گفت: ‌بايد محصولات توليدي برابر استانداردهاي روز دنيا، مطابق شرايط بخش هوايي و در شبكه مختلف شبكه توزيع و تاب‌آوري صنعت اتفاق بيفتد. همه اينها با حمايت‌هاي مادي و معنوي سازمان هواپيمايي كشوري عملياتي شده است.
رييس سازمان هواپيمايي كشوري پيش از اين نيز گفته بود: صنعت هوانوردي را هم فناورانه به معناي لبه تكنولوژي مي‌دانيم و هم مردم پايه، چراكه به‌شدت مورد قضاوت مردم قرار دارد.
محمدي‌بخش با بيان اينكه در زمان حاضر حدود 50 درصد شركت‌هاي هواپيمايي به بخش خصوصي و مردم تعلق دارد، افزود: براي تاب آوري صنعت هوانوردي حضور مردم به عنوان بهره‌برداران اصلي در حوزه‌هاي مختلف ركن اصلي است. سال 1400 سازمان هواپيمايي كشوري شركت‌هاي دانش بنيان را در قالب زنجيره بزرگ متشكل از 5000 شركت بزرگ و كوچك را شناسايي و به آنها مجوز داد. وي اضافه كرد: اين شركت‌ها به عنوان 
زير مجموعه شركت‌هاي بزرگ تعمير و نگهداري يا به صورت مستقل فعاليت خود را انجام مي‌دهند و به موضوعات لبه فناوري ورود كرده‌اند. اين شركت‌ها ساخت كوچك‌ترين قطعات تا سامانه‌هاي مختلف را انجام داده‌اند و سازمان هواپيمايي در دو موضوع كمك مالي و صدور مجوزها به آنها كمك مي‌كند.
به گفته وي، شركت‌هاي فناورانه حوزه صنعت هوانوردي پس از طي فرآيندهاي تخصصي استانداردهاي لازم هواپيمايي را از سازمان هواپيمايي كشور اخذ مي‌كنند.

ارسال نظر