افزايش قيمت لوازم خانگي تكذيب شد

۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۰۰:۴۹:۰۳
کد خبر: ۳۰۹۶۲۰

عضو هيات مديره انجمن صنايع لوازم خانگي ايران گفت: در سال‌هاي اخير افزايش مستمر و بي‌رويه قيمت ارز و به دنبال آن افزايش قيمت مواد اوليه توليد لوازم خانگي قيمت تمام‌شده كالا‌ها را به‌شدت بالا برده است. سعيد رضواني، هر گونه افزايش قيمت لوازم خانگي توسط توليدكنندگان را تكذيب كرد و از كاهش چشمگير قدرت خريد مردم در سال گذشته خبر داد.

عضو هيات مديره انجمن صنايع لوازم خانگي ايران گفت: در سال‌هاي اخير افزايش مستمر و بي‌رويه قيمت ارز و به دنبال آن افزايش قيمت مواد اوليه توليد لوازم خانگي قيمت تمام‌شده كالا‌ها را به‌شدت بالا برده است. سعيد رضواني، هر گونه افزايش قيمت لوازم خانگي توسط توليدكنندگان را تكذيب كرد و از كاهش چشمگير قدرت خريد مردم در سال گذشته خبر داد. به گزارش ايلنا، با وجود اينكه اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي در گفت‌وگو با رسانه‌ها از افزايش قيمت برخي كارخانه‌ها در ماه آخر سال ۱۴۰۲ گلايه كرده بود، سعيد رضواني، عضو هيات مديره انجمن صنايع لوازم خانگي ايران هر گونه افزايش قيمت لوازم خانگي را تكذيب كرد و گفت: به دليل ركود اقتصادي هيچ كارخانه‌اي در سال ۱۴۰۲ قيمت محصولات خود را افزايش نداده است. تنها افزايش قيمتي كه در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد در خرداد بود و پس از آن هيچ تغييري در قيمت‌ها در هيچ يك از واحد‌هاي توليدي اتفاق نيفتاد. وي افزود: در سال‌هاي اخير افزايش مستمر و بي‌رويه قيمت ارز و به دنبال آن افزايش قيمت مواد اوليه توليد لوازم خانگي قيمت تمام‌شده كالا‌ها را به‌شدت بالا برده است. عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني اراك ادامه داد: بخشي از ارز مورد نياز براي توليد لوازم خانگي از محل ارز‌هاي ۴۲۰۰۰ توماني تامين مي‌شد، اما توليدكنندگان براي تامين بخشي ديگر مجبور به تامين مواد اوليه توليد با قيمت ارز در بازار آزاد هستند.
رضواني خاطرنشان كرد: افزايش قيمت تمام‌شده لوازم خانگي به كاهش قدرت خريد مردم انجاميده است، زيرا درآمد جامعه همگام با افزايش هزينه‌هاي توليد رشد نيافته و اين موضوع در يك سال گذشته برجستگي بيشتري داشته است؛ در نتيجه اينها توليدكنندگان لوازم خانگي كشور امروز با مازاد توليد نسبت به تقاضا روبه‌رو هستند
وي در نهايت گفت: در شرايط مازاد توليد داخلي صادرات هم عملي نيست، چون قيمت تمام‌شده توليد در كشور به اندازه‌اي بالاست كه امكان عرضه محصولات ايراني با قيمت رقابتي در بازار جهاني لوازم خانگي از بين رفته است.