رهبر معظم انقلاب:

رژيم خبيث صهيونيستي اشتباه كرد و تنبيه خواهد شد

۱۴۰۳/۰۱/۲۵ - ۰۰:۵۰:۵۷
کد خبر: ۳۱۰۱۰۵
رژيم خبيث صهيونيستي اشتباه كرد و تنبيه خواهد شد

ايرانيان، نماز عيد سعيد فطر را در صفوفي منسجم و متحد در سراسر ميهن عزيز اقامه كردند و با دل‌هايي مملو از نشاط ايمان و شوق بندگي، حوائج فردي، خانوادگي، اجتماعي و ملي خود را از پروردگار كريم مسئلت كردند. در پايتخت، نماز پرشكوه عيد فطر به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و با حضور انبوه مردم مومن و موحد، در مصلاي تهران و خيابان‌هاي اطراف اقامه شد.

ايرانيان، نماز عيد سعيد فطر را در صفوفي منسجم و متحد در سراسر ميهن عزيز اقامه كردند و با دل‌هايي مملو از نشاط ايمان و شوق بندگي، حوائج فردي، خانوادگي، اجتماعي و ملي خود را از پروردگار كريم مسئلت كردند. در پايتخت، نماز پرشكوه عيد فطر به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و با حضور انبوه مردم مومن و موحد، در مصلاي تهران و خيابان‌هاي اطراف اقامه شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در خطبه اول نماز با تبريك و تهنيت عيد سعيد فطر به امت اسلامي و آحاد ملت ايران، رمضان را ماه بارش ابر رحمت الهي خواندند و افزودند: ملت ايران امسال به قدر وسع و توان خود، حداكثر استفاده را از ضيافت پرنعمت الهي برد و جشن‌هاي اول سال نو را با معنويت ماه رمضان متبرك كرد.
ايشان چشم‌گيرتر شدن جلوه‌هاي تلاوت قرآن در سراسر كشور را از نقاط برجسته رمضان امسال برشمردند و با اشاره به نقش رسانه ملي در ارايه اين پيشرفت بزرگ و اين حقيقت درخشان گفتند: محافل ذكر و دعا و تضرع و مناجات نيز به‌خصوص در ليالي قدر، رمضان امسال را زيباتر و مطلوب‌تر كرد.
رهبر انقلاب با توصيه موكد به آحاد مردم به‌خصوص جوانان براي حفظ ذخيره معنوي ماه رمضان افزودند: به‌فضل الهي جامعه جوان ميل به دينداري دارد و اين فرصت بزرگي براي كشور است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مساله روزه‌داري را بسيار مهم خواندند و با اشاره به رعايت نشدن اين مساله در مواردي در برخي معابر گفتند: نظام اسلامي درصدد نيست كسي را به زور وادار به دينداري كند اما طبعاً در مقابل هنجارشكني، بي‌اعتنايي نخواهد شد و مسوولان، آحاد مردم، آمران به معروف و ناهيان از منكر بايد به وظايف خود عمل كنند.
رهبر انقلاب در خطبه دوم نماز، حوادث خونبار غزه را باعث تلخكامي ملت‌هاي مسلمان در ماه رمضان دانستند و با اشاره به تداوم جنايات رژيم غاصب صهيونيستي در ماه مبارك افزودند: رژيم شرور چون زورش به مقاومت نمي‌رسد كودك را در آغوش مادر و بيماران را در بيمارستان‌ها مي‌كشد و وقيحانه سي و چند هزار زن و مرد و كودك و جوان را در مقابل چشم جهانيان به شهادت مي‌رساند.
ايشان با محكوميت شديد حمايت‌هاي نظامي، سياسي و اقتصادي دولت‌هاي غربي به‌خصوص امريكا و انگليس از جانيان صهيونيست گفتند: اين دولت‌ها در حادثه غزه، ذات شرير تمدن غرب را به دنيا نشان دادند البته ما و منتقدان تمدن غربي قبلاً بارها گفته بوديم كه ذات اين تمدن خصومت و عناد با فضائل و ارزش‌هاي معنوي و بشري است و عملكرد دولت‌هاي حامي رژيم جعلي صهيونيستي، در شش ماه حوادث غزه اين واقعيت را برملا كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به فريادهاي دفاع از حقوق بشر مدعيان غربي سوال كردند: مگر سي و چند هزار شهيد بي‌گناه و بي‌پناه غزه بشر نيستند پس چرا از غربي‌ها صدايي شنيده نمي‌شود؟
رهبر انقلاب با اشاره به حمله رژيم ددمنش به كنسولگري ايران در دمشق تاكيد كردند: در عرف جهاني حمله به كنسولگري و سفارت هر كشور، حمله به خاك آن كشور محسوب مي‌شود و رژيم سرتا پا خباثت صهيونيستي بايد براي اين جنايت تنبيه شود و خواهد شد.
ايشان ملت ايران را داغدار شهيدان حمله رژيم صهيونيستي، شهيدان زاهدي و رحيمي وهمراهانشان، خواندند و افزودند: البته اين عزيزان سال‌ها با مجاهدت در پي شهادت بودند و خداوند اجر زحمات آنها را داد و كامياب‌شان كرد.
رهبر انقلاب همچنين با اشاره به داغدار بودن ملت به علت شهادت شهيدان امنيت در سيستان و بلوچستان گفتند: اين جوانان عزيز در راه حراست از امنيت ملت و مرزهاي كشور جان فدا كردند كه اميدواريم خداوند توفيق سربلندي در همه آزمون‌هاي بزرگ ملي را به ملت بدهد.
تاكيد بر اتحاد توصيه پاياني رهبر در خطبه‌هاي نماز عيد فطر بود. ايشان گفتند: همه مردم، جوانان، فعالان سياسي – اجتماعي و فعالان رسانه‌اي بدانند كه توفيق ملت در توحيد كلمه است البته اختلاف نظر سياسي و غير سياسي اشكالي ندارد اما درگيري و يقه‌گيري و ايجاد دودستگي‌هاي جعلي، به زيان دين و دنياي ملت و تضعيف كننده كشور است.
همچنين حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار مسوولان نظام، سفراي كشورهاي اسلامي و جمعي از قشرهاي مختلف مردم به مناسبت عيد سعيد فطر، ضمن قدرداني از حضور شگفت‌آور و خروش ملت ايران در راهپيمايي روز جهاني قدس، تاكيد كردند: تشكر واقعي از ملت، با استمرار تلاش‌هاي بي‌وقفه مسوولان براي حل مشكلات و منضبط كردن اين تلاش‌ها محقق خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار با تبريك عيد فطر و آرزوي شادي و بركت براي ملت ايران و همه ملت‌هاي مسلمان، با تجليل از رقم‌خوردن فضاي معنوي ممتاز در ماه مبارك رمضان، راهپيمايي روز قدس امسال را جلوه‌اي ديگر از درخشش‌هاي ملت ايران در ماه مبارك رمضان برشمردند و افزودند: راهپيمايي بي‌نظير روز قدس، حركت سياسي و بين‌المللي شگفت‌آفريني بود كه بر اساس گزارش افراد كاربلد، با حضور جمعيت‌هاي متراكم و بيش از سال‌هاي گذشته، به معني واقعي به يك خروش عمومي تبديل شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تشكر از ملت ايران به‌خاطر پيشگامي در همه عرصه‌هاي معنوي، اجتماعي و سياسي، تشكر زباني را كافي ندانستند و خطاب به مسوولان تأكيد كردند: از اين ملت بايد تشكر عملي شود و در خصوص كارهايي كه آقاي رييس‌جمهور بيان كردند و صد در صد مورد تأييد است كار و برنامه‌ريزي شود تا با استمرار و منضبط كردن تلاش‌ها و احساس مسووليت و تلاشي كه در مسوولان مشاهده مي‌شود، پيشرفت حاصل شود.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان، مساله غزه را غيرقابل چشم‌پوشي و در رأس مسائل دنياي اسلام و نيازمند احساس مسووليت همگاني خواندند و افزودند: دل‌هاي ملت‌ها حتي ملت‌هاي غيرمسلمان با مظلومانِ فلسطين و غزه است كه نشانه آن راهپيمايي‌هاي بي‌سابقه در آفريقا، آسيا، اروپا و حتي خود امريكا عليه جنايات صهيونيست‌ها است. رهبر انقلاب اسلامي تبديل شدن موضوع فلسطين به موضوع اول مورد توجه ملت‌ها با وجود تسلط طولاني‌مدت صهيونيست‌ها بر دستگاه‌هاي رسانه‌اي دنيا و جلوگيري آنها از انتقال صدا و پيام فلسطين را نشان‌دهنده در پيش بودن تحولات جديد در دنياي اسلام دانستند و گفتند: با وجود احساس مسووليت ملت‌ها، متأسفانه دولت‌ها به وظايف خود عمل نمي‌كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي واقعيت تأسف‌بارتر كنوني را كمك برخي كشورهاي اسلامي به رژيم صهيونيستي در اوج جنايت‌هاي آن رژيم عليه زنان و كودكان خواندند و گفتند: اين كمك‌ها و تقويت كردن دستگاه‌هاي رو به ضعف رژيم صهيونيستي، هم خيانت به امت اسلامي است هم خيانت به خود كشورهاي كمك‌كننده، چرا كه اين كمك‌ها در واقع كمك به نابودي خودشان است.
ايشان پيشنهاد و انتظار حتمي جمهوري اسلامي ايران را قطع رابطه سياسي و اقتصادي دولت‌هاي اسلامي با رژيم صهيونيستي خواندند و با تأكيد بر اينكه در صورت انجام همه‌پرسي در كشورهاي اسلامي، اين انتظار مورد اتفاق همه ملت‌هاي مسلمان است، افزودند: حداقلِ انتظار اين است كه دولت‌هاي اسلامي روابط خود را به‌طور موقت و تا زمان استمرار جنايت‌ها با رژيم صهيونيستي قطع كنند و به آنها كمك نكنند.
در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين رييسي، رييس‌جمهور، با تمجيد از راهپيمايان روز قدس، «صيانت از پيروزي راهبردي مقاومت» و «وحدت اسلامي با محوريت غزه و قدس شريف» را از جمله دستاوردهاي ماه رمضان امسال برشمرد. 

ارسال نظر