ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۲:۱۹:۳۳
کد خبر: ۳۱۱۰۲۵

رگولاتور ضد انحصارطلبی ژاپنی با اعلام اینکه گوگل از تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند که توانایی شرکت «یاهو ژاپن» برای رقابت در تبلیغات جست‌وجوی هدفمند را محدود کرده است، وعده داد به نظارت بر این شرکت آمریکایی ادامه می‌دهد.

رگولاتور ضد انحصارطلبی ژاپنی با اعلام اینکه گوگل از تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند که توانایی شرکت «یاهو ژاپن» برای رقابت در تبلیغات جست‌وجوی هدفمند را محدود کرده است، وعده داد به نظارت بر این شرکت آمریکایی ادامه می‌دهد. به گزارش ایسنا، کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن اعلام کرد از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، آلفابت (شرکت مادر گوگل)، مانع دسترسی شرکت «یاهو ژاپن» به فناوری مورد نیاز برای دریافت درآمد تبلیغات هدفمند از جست‌وجو در دستگاه‌های تلفن همراه شد. آلفابت رفتار خود را به محض جلب‌توجه رگولاتور ژاپن به این شیوه، تغییر داد و قول داد به «یاهو ژاپن»، دسترسی به فناوری تبلیغات هدفمند مبتنی بر کلمات کلیدی را فراهم کند. سایکو ناکاجیما از مقامات کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن، به خبرنگاران گفت: اقدامات گوگل، تاثیر قابل توجهی در محدود کردن رقابت داشت. شرکت «یاهو ژاپن»، زیرمجموعه شرکت LY است که اپلیکیشن پیام‌رسان «لاین» را اداره می‌کند. ناکاجیما اظهار کرد: این دیده‌بان، به نظارت بر اوضاع ادامه خواهد داد و این حق را برای خود محفوظ نگه می‌دارد که تحقیقات خود را درخصوص گوگل بازگشایی کند. این وعده بخشی از اولین اقدام اداری کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن علیه آلفابت بود که بدون مجازات بود. نهادهای ضد انحصارطلبی در سراسر جهان، به‌طور فزاینده‌ نگران این هستند که تعداد انگشت شماری از شرکت‌های بزرگ، بسیاری از فناوری‌های کلیدی جهان را کنترل می‌کنند. رگولاتورها از این واهمه دارند که شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، گوگل و آمازون، از فناوری و بزرگی خود، برای خنثی کردن یا خریدن رقبای بالقوه استفاده کنند و در موقعیت کنترل‌گری قرار بگیرند. آلفابت با این شکایت در داخل و خارج از آمریکا روبرو شده که از تاکتیک‌های غیرقانونی برای سرکوب رقابت استفاده می‌کند. این شرکت در آمریکا پس از شکایت ده‌ها ایالت از سوءاستفاده گوگل از موقعیت برتر خود و وادار کردن طراحان برنامه برای استفاده از فروشگاه «گوگل پلی» برای دسترسی به مخاطبان، با جریمه‌ای به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار روبه‌رو است.