تاكيد رييسي بر حضور گسترده‌ مردم در دور دوم انتخابات مجلس

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۱:۳۹:۳۰
کد خبر: ۳۱۱۶۶۱

رييس‌جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاري دانست و بر ضرورت فراهم كردن زمينه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهيد تمامي امكانات براي تكميل حماسه‌آفريني آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاكيد كرد.

رييس‌جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاري دانست و بر ضرورت فراهم كردن زمينه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهيد تمامي امكانات براي تكميل حماسه‌آفريني آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاكيد كرد.
سيد ابراهيم رييسي صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به نزديك شدن زمان برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در برخي حوزه‌هاي انتخاباتي، بر ضرورت فراهم كردن زمينه حضور گسترده مردم در اين مرحله از انتخابات و تمهيد تمامي امكانات براي تكميل حماسه‌آفريني آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاكيد كرد.
رييس‌جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاري ديني دانست كه آحاد جامعه در راستاي عمل به تكليف اجتماعي و شرعي در آن مشاركت كرده و معتمدين خود را براي قانونگذاري و بهبود روند امور انتخاب مي‌كنند. رييسي در ادامه به موضوع ضرورت مشاركت مردم براي تحقق هدف جهش توليد اشاره كرد و افزود: تمهيد مقدمات تحقق مشاركت مردم نيازمند اهتمام جدي همه بخش‌هاي دولت است؛ هر دستگاهي بايد زمينه‌ها و راهكارهاي جذب مشاركت مردم در بخش خود را به شكل دقيق و با زمان‌بندي مشخص تدوين و اعلام كرده و اجراي آن را به شكل مستمر و گام به گام پايش كند. رييس‌جمهور در جلسه امروز هیات دولت همچنين ضمن تبريك فرارسيدن روز كارگر و روز معلم، نقش كارگران و معلمان در پيشرفت و آباداني كشور را اساسي و مهم توصيف و تصريح كرد: مبناي خلقت عالم بر تعليم و تربيت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداري از هر سطحي از دانش، همچنان نيازمند دانش‌افزايي و علم‌آموزي بيشتر هستيم. در جلسه امروز هيات دولت وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشكاران كشورمان در ميادين بين‌المللي بود، قهرماني تيم ملي فوتسال در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا، قهرماني تيم ملي ووشو در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني، قهرماني تيم ملي دختران كمتر از 18 سال در تورنمنت كافا در تاجيكستان، قهرماني تيم واليبال دانش‌آموزي ايران در رقابت‌هاي مدارس جهان، قهرماني، شكستن ركورد و كسب مدال طلاي خانم عيديان در ماده 400 متر دو با مانع قهرماني آسيا، نایب قهرماني تيم ملي تپانچه بادي كشورمان در مسابقات جام جهاني كره جنوبي و نایب قهرماني تيم شطرنج اميد كشورمان در مسابقات شهرهاي آسيا را از جمله اين موفقيت‌ها برشمرد كه باعث شادي و شعف عمومي در كشور شد. معاون علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رياست‌جمهوري نيز با اعلام خبر دستيابي به فرمولاسيون، فرآيند و فناوري استحصال كود «تريپل سوپر فسفات» به عنوان يكي از كودهاي مهم و بسيار پركاربرد در كشاورزي گفت: سالانه نياز به واردات 250 هزار تن از اين نوع كود داشتيم كه خوشبختانه توليد آن در كشور بومي‌سازي و خط توليدي با ظرفيت 100 هزار تن راه‌اندازي شده كه تا 200 هزار تن قابل افزايش است و مي‌تواند سالانه تا 37 ميليون دلار صرفه‌جويي ايجاد كند. وي ابراز اميدواري كرد با حمايت از توليدات داخل، زمينه رونق توليد داخلي اين محصول فراهم شود.

ارسال نظر