مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور:

آبرساني به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۱:۴۷:۰۳
کد خبر: ۳۱۱۶۶۷

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور با اشاره به برنامه دولت براي آبرساني پايدار به ۱۰ هزار روستا گفت: طي دو سال گذشته طرح جهاد آبرساني در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و تا پايان سال جاري در مابقي روستاها به بهره‌برداري خواهد رسيد.

مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور با اشاره به برنامه دولت براي آبرساني پايدار به ۱۰ هزار روستا گفت: طي دو سال گذشته طرح جهاد آبرساني در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و تا پايان سال جاري در مابقي روستاها به بهره‌برداري خواهد رسيد.
هاشم اميني با اشاره به اجراي شتابان پروژه‌هاي حوزه آب‌رساني در كشور توسط دولت، اظهار كرد: صنعت آب و فاضلاب وظيفه تامين آب شرب سالم و بهداشتي و مديريت فاضلاب را بر عهده دارد و دولت سيزدهم تاكيدات فراواني بر كار جدي در حوزه زيرساختي به منظور تامين رفاه و آسايش مردم دارد.
وي با اشاره به برنامه‌هاي پيشنهادي صنعت آب و فاضلاب به دولت در حوزه تامين زيرساخت‌هاي توسعه پايدار گفت: در بخش فاضلاب ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفيه‌خانه براي ۹.۳ نفر جمعيت كشور تعريف شده كه شاخص برخورداري فاضلاب در كشور را به ۵۷ درصد خواهد رساند كه يكي از اين پروژه‌ها تصفيه خانه فاضلاب شازند است تا با تكميل اين طرح مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.
اميني در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت از منابع آبي نيز گفت: استفاده از ظرفيت پساب صنايع، برنامه محوري صنعت آب و فاضلاب براي حفاظت از منابع آبي است چرا كه امروز در دنيا نگاه به فاضلاب و پساب تغيير كرده و پساب، يكي از ظرفيت‌هاي منابع آبي براي به گردش درآوردن چرخ صنعت قلمداد مي‌شود.
وي گفت: آبرساني به حدود ۵.۷ ميليون نفر، از ديگر پروژه‌هاي در دست اقدام است كه در اين راستا ۲۵ پروژه در دولت برنامه‌ريزي شد و هم‌اكنون ۱۵ پروژه به بهره‌برداري رسيده است كه يكي از آنها طرح مهم آبرساني مجتمع شهيد سليماني است كه شهر آستانه، شازند و ۱۰ روستا را از آب شرب كيفي برخوردار خواهد كرد. مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور با تاكيد بر نگاه دولت به تامين آب شرب سالم در تمام نقاط كشور گفت: به همين منظور اعتباراتي از سوي دولت در نظر گرفته شده و ۱۳۰ ميليارد تومان براي اجراي اين طرح در شازند اختصاص داده شده است. وي در خصوص جهاد آبرساني نيز گفت: تامين پايدار كمي و كيفي آب مناطق روستايي در قالب جهاد آبرساني در قالب برنامه‌اي به دولت ارايه شد و براي آبرساني پايدار ۱۰ هزار روستا هدفگذاري شد كه طي دو سال گذشته اين طرح در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و به بهره‌برداري رسيده است.
اميني از جهاد آبرساني به عنوان يكي از طرح‌هاي اثرگذار و موفق نظام اسلامي ياد كرد و افزود: به بركت نظام اسلامي در برخي نقاط محروم كه شبكه آبرساني نداشتند و امكان تامين آب نيز وجود نداشت طرح‌هاي آبرساني اجرا شده يا در حال اجراست. در شهرستان شازند نيز با اقدامات انجام شده و احداث تصفيه خانه و اجراي طرح آبرساني، ۱۰۰ درصد جمعيت شهري و روستايي از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد. وي از مردم شازند خواست نسبت به خريد انشعاب فاضلاب اقدام كنند تا با جمع آوري فاضلاب و تصفيه آن بتوان چرخ‌هاي صنعت اين منطقه را به گردش درآورد و نيازي به كمبود آب احساس نشود و با رونق صنعت زمينه ايجاد اشتغال فراهم شود.

ارسال نظر