از اپراتورها براي افزايش كيفيت ارتباطات تعهد گرفته‌ايم

۱۴۰۳/۰۲/۲۷ - ۰۴:۰۱:۰۲
کد خبر: ۳۱۲۷۵۷

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در جريان افزايش ترفيع سال گذشته از اپراتورهای تلفن همراه تعهداتي گرفتيم تا كيفيت ارتباطات را افزايش دهند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در جريان افزايش ترفيع سال گذشته از اپراتورهای تلفن همراه تعهداتي گرفتيم تا كيفيت ارتباطات را افزايش دهند.
به گزارش خبرنگار مهر، «عيسي زارع پور» وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پيش از ظهر دیروز (چهارشنبه) در حاشيه جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار كرد: امروز در دولت مصوبه‌اي در راستاي بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴٠۳ داشتيم كه به موجب آن دستگاه‌ها مكلف بودند بخشي از بودجه خود را براي امن‌سازي زيرساخت‌هاي ارتباطي و سامانه‌هاي خود هزينه كنند و آيين‌نامه آن بايد از سوي وزارت ارتباطات تهيه مي‌شد كه آن را در فروردين ماه تهيه كرديم و امروز در دولت تصويب شد.
وي افزود: بر اساس اين مصوبه دستگاه‌ها بايد نيم درصد از اعتبارات خود را به استثناي فصول و دستمزد صرف امن‌سازي سيستم‌ها، ساختارها و زيرساخت‌هاي خود كنند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: خبر بعد اينكه، در جريان افزايش ترفيع سال گذشته از اپراتورها تلفن همراه تعهداتي گرفتيم تا كيفيت ارتباطات را افزايش دهند و روي شاخص‌هايي مانند افزايش ۳٠ سرعت اينترنت همراه تا پايان خرداد و افزايش ۵٠ درصدي آن تا پايان سال، افزايش پوشش نسل چهارم و نسل پنجم توافق كرديم.
زارع پور گفت: اين موارد به شكل جدي در حال پيگيري است. سامان تنظيم مقررات نيز به صورت دايم وضعيت تعهدات را پايش مي‌كند. سامانه و سايت اطلاع‌رساني‌اي نيز راه‌اندازي كرديم كه هر دو هفته يك‌بار وضعيت تعهدات اپراتورها به تفكيك هر سه اپراتور اعلام و اطلاع‌رساني مي‌شود. وي افزود: روز گذشته تعداد سايت‌هاي نسل پنجم كه طبق تعهدات بايد به ۱٠ درصد مي‌رسيد و حدود ۵ تا ۶ هزار سايت جديد نسل پنجم مي‌شود، در همين چند ماه اخير ۱۲٠٠ سايت نسل پنجم جديد اضافه شده و روز گذشته هزار و هشتصدمين مورد آن را در حضور رييس‌جمهور افتتاح و بهره‌برداري كرديم و ان شاءالله اين مسير ادامه پيدا كند تا در پايان سال به ۱٠ درصد نسل پنجم برسيم.
زارع پور تصريح كرد: روز گذشته در آستانه روز جهاني ارتباطات ميزبان رييس‌جمهور بوديم و پروژه‌هاي متعددي افتتاح شد و قراردادهايي هم براي خريد تجهيزات توليد داخل از شركت‌هاي دانش بنيان توسط اپراتورها منعقد شد و ان شاءالله در سال جهش توليد با مشاركت مردم بتوانيم بخش قابل توجهي از نيازهاي كشور در حوزه تجهيزات از طريق شركت‌هاي 
دانش بنيان تامين كنيم.
وي با اشاره به تاثير اقدامات و قراردادهاي منعقدشده روي سرعت و كيفيت اينترنت، ادامه داد: تمام پروژه‌هايي كه ديروز افتتاح شد به صورت مستقيم در افزايش كيفيت اينترنت كشور نقش دارند. با پروژه‌هايي كه روز گذشته افتتاح شد در مجموع از ابتداي دولت تا كنون تقريبا ۹٠ درصد به ظرفيت شبكه مادر ارتباطي كور افزوده شد و اين امر باعث مي‌شود كه هر قدر لايه‌هاي دسترسي كه در اختيار اپراتورها است افزايش تقاضا را شاهد باشيم، در لايه‌هاي بعد از آن امكان مديريت تقاضا وجود داشته باشد تا افت كيفيت نداشته باشيم. وزير ارتباطات گفت: همه پروژه‌هاي ديروز در راستاي افزايش پوشش و كيفيت دسترسي به اينترنت بود كه ان شاءالله به مرور مردم اين تفاوت‌ها را احساس خواهند كرد.

ارسال نظر