بيت‌كوين با افزايش روزانه شش درصدي دوباره به بالاي ۶۶ هزار دلار رسيد

بار ديگر اوج ارزهاي ديجيتال 

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۰۱:۱۰:۵۶
کد خبر: ۳۱۲۸۴۸
بار ديگر اوج ارزهاي ديجيتال 

قيمت بيت‌كوين كه در روزهاي گذشته روند نوساني طي مي‌كرد و كاهشي بود، به حدود ۶۶,۶۰۰ دلار رسيد و پس از آن در محدوده ۶۶,۰۰۰ دلار تثبيت شد. افزايش اخير قيمت بيت كوين به ۶۶ هزار دلار، سطحي كه آخرين بار در ۶ مه ‌ديده شد، نوسانات قابل توجهي را در بازار دارايي‌هاي ديجيتال ايجاد كرده است. قيمت بيت‌كوين در حدود ۶۵,۰۰۰ تا ۶۶,۰۰۰ دلار در نوسان است و افزايش ۶.۷ درصدي قيمت مي‌تواند آن را به ركورد جديد ۷۰,۰۰۰ دلار برساند. 

قيمت بيت‌كوين كه در روزهاي گذشته روند نوساني طي مي‌كرد و كاهشي بود، به حدود ۶۶,۶۰۰ دلار رسيد و پس از آن در محدوده ۶۶,۰۰۰ دلار تثبيت شد. افزايش اخير قيمت بيت كوين به ۶۶ هزار دلار، سطحي كه آخرين بار در ۶ مه ‌ديده شد، نوسانات قابل توجهي را در بازار دارايي‌هاي ديجيتال ايجاد كرده است. قيمت بيت‌كوين در حدود ۶۵,۰۰۰ تا ۶۶,۰۰۰ دلار در نوسان است و افزايش ۶.۷ درصدي قيمت مي‌تواند آن را به ركورد جديد ۷۰,۰۰۰ دلار برساند. 
قيمت بيت كوين (BTC) در روزهاي گذشته به بالاترين سطح چند هفته اخير يعني حدود ۶۶,۶۰۰ دلار رسيد، اما حدود يك هزار دلار كاهش يافت و در حال حاضر سطح ۶۶,۰۰۰ دلار را مجددا پس گرفت. بازار ارز ديجيتال در حالي كه جريان ورودي به صندوق‌هاي قابل معامله در بورس (ETF) 
بيت كوين براي چهارمين روز از رشد مثبت برخوردار بوده است، تغييري نكرده و ارزش آن در حدود ۲.۵ تريليون دلار باقي مانده است. 
آخرين باري كه بزرگ‌ترين ارز ديجيتال جهان بالاتر از اين سطح بود، در شش ماه مه ثبت شده است. بيت‌كوين در اول ماه مه براي اولين بار در بيش از دو ماه گذشته به زير سطح ۵۷هزار دلار سقوط كرد كه پايين‌ترين سطح خود از ۲۷ فوريه را ثبت كرد. بازار ارزهاي ديجيتال در آن زمان با كاهش تقاضاي سرمايه‌گذاران براي بيت‌كوين پس از هاوينگ آن در ماه گذشته، سقوط كرد و مديرعامل و يكي از بنيان‌گذاران سابق بايننس به چهار ماه زندان محكوم شد. 
با اين حال، جهش اخير پس از آن اتفاق افتاد كه تورم مصرف‌كننده ايالات‌متحده در ماه آوريل نسبت به ماه قبل كاهش را نشان داد و اين اميدها را افزايش داد تا فدرال رزرو بتواند در سپتامبر امسال كاهش نرخ بهره را آغاز كند. اتريوم، بزرگ‌ترين آلتكوين جهان از نظر ارزش بازار، تقريبا سه درصد افزايش يافت و در ساعت يك و ۱۹ دقيقه ۰۱: ۱۹ بعد از ظهر به ۲۹۷۶ دلار رسيد، در حالي كه برخي آلتكوين‌ها شاهد افزايش قيمت روزانه خود تا ۱۳ درصد بودند. 
به نقل از بيزنس، ارزش بازار ارزهاي ديجيتال ۲.۳۵ تريليون دلار بود، در حالي كه سهم بيت‌كوين از بازار كريپتو كه به عنوان تسلط شناخته مي‌شود، ۵۴.۵ درصد و تسلط اتريوم ۱۵.۲ درصد بود. حجم كل بازار ارزهاي ديجيتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰.۷۹ ميليارد دلار است كه ۴۸.۷۰ درصد افزايش داشته است. حجم كل در امور مالي غير متمركز در حال حاضر ۷.۷۷ ميليارد دلار است كه ۷.۷۱ درصد از كل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهاي ديجيتال بوده و حجم تمام سكه‌هاي پايدار اكنون ۹۴.۶۳ ميليارد دلار است كه ۹۳.۸۹ درصد از كل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهاي ديجيتال را تشكيل مي‌دهد.  افزايش اخير قيمت بيت كوين به ۶۶ هزار دلار، سطحي كه آخرين بار در ۶ مي‌ديده شد، نوسانات قابل توجهي را در بازار دارايي‌هاي ديجيتال ايجاد كرده است. داده‌هاي Coinglass نشان مي‌دهد كه بيت كوين امروز با ۵ درصد افزايش منجر به ليكوييدي بيش از ۱۲۰ ميليون دلار موقعيت آتي در ۲۴ ساعت گذشته در اكوسيستم دارايي‌هاي ديجيتال شده است.

  بيت كوين در صورت كاهش
 شاخص دلار امريكا رونق خواهد گرفت
جيمي كاتس تحليلگر ريل ويژن مي‌‌گويد عملكرد دلار امريكا در برابر ساير ارزهاي اصلي بر قيمت 
بيت كوين (BTC) تاثير خواهد گذاشت. شاخص دلار امريكا (DXY) كه ارزش دلار را در مقايسه با سبد ۶ ارز جهاني غالب اندازه مي‌گيرد، در يك محدوده معامله مي‌شود. 
طبق گفته كاتس، اگر DXY حدود ۳ درصد از سطح فعلي كاهش يابد، مي‌تواند موجب رونق بيت كوين شود. كاهش DXY مي‌تواند بيت كوين را حدود ۱۲۷ درصد افزايش دهد. هرگونه ضعف دلار براي دارايي‌هاي پرريسك مطلوب است و DXY كليد چرخه بيت كوين را در دست دارد.

 تحليلگران: قيمت بيت‌كوين بزودي ركورد جديدي را ثبت خواهد كرد
همه تحليلگران و فعالان بازار ارزهاي ديجيتال در حال بررسي نمودارهاي قيمتي بيت كوين (BTC) هستند، اما يك تحليلگر معتقد است تا زماني كه اين ارز ديجيتال به ركورد قبلي خود نزديك نشود، تحليل نمودارها چندان مفيد نخواهد بود. متي گرينسپن (Mati Greenspan)، بنيانگذار كوانتوم اكونوميكس 
(Quantum Economics)، مي‌گويد: «موضوع هيجان‌انگيز، شكست ركوردهاست؛ تا زماني كه ركورد جديدي ثبت نشود، تحليل نمودارها بي‌فايده خواهد بود.» او ادعا مي‌كند كه درحال‌حاضر سر و صداي زيادي از طرف تريدرها و تحليلگران ارزهاي ديجيتال وجود دارد. قيمت بيت‌كوين در حدود ۶۵,۰۰۰ تا ۶۶,۰۰۰ دلار در نوسان است و افزايش ۶.۷ درصدي قيمت مي‌تواند آن را به ركورد جديد ۷۰,۰۰۰ دلار برساند. 
چندين تحليلگر پيش‌بيني مي‌كنند كه شكست اين سطح در آينده نزديك رخ خواهد داد. تحليلگران مي‌گويند با توجه به اينكه انتظار نمي‌رود قيمت بيت كوين (BTC) فعلا به اوج جديدي برسد، نگهدارندگان بزرگ اين ارز ديجيتال، در حال انباشت بيشتر آن هستند. كريپتوكوانت (CryptoQuant)، يك شركت تحليلگر ارز ديجيتال، اعلام كرد كه تقاضاي بيت كوين پس از دو ماه روند نزولي، دوباره در حالت شتاب قرار گرفته است. با اين‌حال، براي پايداري اين رالي قيمتي، تقاضا نياز به شتاب بيشتري دارد.

  صندوق‌هاي ETF بيت كوين ميليون‌ها دلار جريان ورودي جذب كردند
در روزي ديگر از حركات قابل توجه در سرمايه‌گذاري ارز ديجيتال، صندوق‌هاي قابل معامله در بورس (ETF) بيت كوين (BTC) در ايالات متحده روز پنجشنبه جريان ورودي ۲۵۷.۳ ميليون دلاري را تجربه كردند. اين ورودي قابل توجه، سومين روز متوالي با سرمايه‌گذاري‌هاي عمده در اين ETFها است و نشان‌دهنده علاقه قوي و بازگشت سرمايه‌گذاران نهادي و خرد به بيت كوين است. گزارشي از CryptoQuant نشان مي‌دهد كه ۱۶,۰۲۱ بيت كوين به ارزش بيش از يك ميليارد دلار از كوين‌ بيس خارج شده است. تحليلگران احتمال مي‌دهند كه اين انتقال توسط يك نهاد سرمايه‌گذاري صورت گرفته باشد. 
پس از اعلام نرخ تورم ۳.۴ درصدي در آوريل، قيمت بيت كوين با صعود فوري به ۶۴,۰۰۰ دلار واكنش نشان داد و در ادامه به اوج ۶۴,۵۰۰ دلار رسيد. بسياري از كارشناسان معتقدند كه صعود بعدي قيمت بيت كوين زماني رخ خواهد داد كه فدرال رزرو امريكا نرخ بهره را كاهش دهد. در اين ميان مايكل ون د پوپ (Michael van de Poppe)، تريدر شناخته شده ارزهاي ديجيتال، بازار را با اعلام فروش تمامي سهام خود در بيت كوين به نفع 
آلت كوين‌ها شگفت‌زده كرد. 
اين تصميم بزرگ نه به خاطر عملكرد ضعيف بيت كوين در ماه گذشته، بلكه به اين دليل بود كه وي معتقد است اين آخرين چرخه براي كسب درآمد از طريق آلت‌ كوين‌ها خواهد بود. او قصد دارد از 
آلت كوين‌هاي ارزان‌قيمت فعلي سود ببرد تا بتواند بعداً با آنها بيت كوين بيشتري خريداري كند، هرچند ريسك زيان بزرگي را متحمل شده است.

ارسال نظر