۶۰۰ تحريم بر ضد نفت ايران

۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۰:۵۰:۳۰
کد خبر: ۳۱۳۴۱۴

وزير نفت افزايش صادرات نفت و دريافت مطالبات مالي و جمع‌آوري گازهاي همراه نفت را از مهم‌ترين مطالبات شهيد رييسي از صنعت نفت اعلام كرد و گفت: در طول كمتر از سه سال اخير با هدايت ايشان تلاش كرديم صنعت نفت را به جايگاه واقعي‌اش برسانيم.

وزير نفت افزايش صادرات نفت و دريافت مطالبات مالي و جمع‌آوري گازهاي همراه نفت را از مهم‌ترين مطالبات شهيد رييسي از صنعت نفت اعلام كرد و گفت: در طول كمتر از سه سال اخير با هدايت ايشان تلاش كرديم صنعت نفت را به جايگاه واقعي‌اش برسانيم. به گزارش ايلنا از وزارت نفت، جواد اوجي (يكشنبه، ششم خرداد) در آيين بزرگداشت رييس‌جمهوري شهيد و همراهان با تأكيد بر اينكه امروز صحبت كردن درباره اين حادثه براي من خيلي سخت است، گفت: مردم و مسوولان پس از گذشت يك هفته از حادثه سقوط هلي‌كوپتر رييس‌جمهوري و همراهان ايشان هنوز در شوك به‌سر مي‌برند. وي با يادآوري جزئيات رخ‌داده در ساعات پيش از حادثه سقوط بالگرد در استان آذربايجان شرقي تصريح كرد: زماني كه دوستان با ما تماس گرفتند و خبر اين حادثه را دادند واقعاً تاب و توان از ما گرفته شد، حالي كه به من دست داد همان حالي بود كه پدرم به رحمت خدا رفته بود. وزير نفت با اشاره به اينكه شهيد رييسي در همه سفرهاي داخلي و خارجي خود را خادم‌الرضا و خادم مردم ايران معرفي مي‌كرد، افزود: وي سال ۱۴۰۰ در ايام ولادت امام رضا (ع) سكان هدايت دولت سيزدهم را به دست گرفت و درست در شب ولادت آن امام شيعيان به درجه شهادت نائل شد. اوجي به حضور باشكوه و ميليوني مردم ايران در آيين تشييع پيكر شهيد خدمت سيد ابراهيم رييسي اشاره كرد و گفت: ويژگي‌هاي شخصيتي ممتاز در او سبب تبديل شدن او به رييس‌جمهوري مردمي شد. وي اخلاص، كار براي خدا و مردم، گره‌گشايي مشكلات مردم، اعتقاد به وعده الهي، توسل به ائمه اطهار، متواضع بودن، عمل به وعده‌ها، مبارزه با فساد و خستگي‌ناپذيري را از جمله ويژگي‌هاي بارز اخلاقي شهيد رييسي دانست و بيان كرد: در سفرهاي خارجي كه توفيق همراهي با ايشان را داشتم سفرها طوري تنظيم مي‌شد كه پروازها ۱۱ تا ۱۲ شب انجام شود تا مديران و وزيران از طول روز بيشترين استفاده را بكنند و صبح بلافاصله پس از رسيدن به كشور مقصد مذاكره با مسوولان خارجي انجام مي‌شد. رييس‌جمهوري در اين سفرها در مذاكرات خود تلاش مي‌كرد زمينه لازم را براي فعاليت‌هاي اقتصادي ايجاد كند. وزير نفت صادرات نفت و دريافت مطالبات مالي، افزايش برداشت از ميدان‌هاي مشترك نفت و گاز، جمع‌آوري گازهاي همراه نفت، جلوگيري از خام‌فروشي و توسعه زنجيره ارزش را از مطالبات شهيد رييسي از صنعت نفت اعلام كرد و گفت: وي در طول كمتر از سه سال اخير ۱۰ بازديد ميداني از تأسيسات صنعت نفت و چهار نشست ستادي از وزارت نفت داشت و به‌صورت خستگي‌ناپذير هفتگي پيگير دريافت گزارش‌هاي عملكردي از اين وزارتخانه بود و به‌طور كامل به مسائل مربوط به اين صنعت اشراف داشت. اوجي با اشاره به اعتراف اخير آنتوني بلينكن، وزير امورخارجه امريكا در مجلس سناي اين كشور درباره بي‌تأثيري ۶۰۰ تحريم اين كشور بر ضد صادرات نفت ايران تصريح كرد: نمايندگان مجلس سناي امريكا خطاب به وزير امور خارجه خود گفته بودند چطور مي‌شود در آغاز دولت بايدن صادرات نفت ايران كمتر از ۳۰۰ هزار بشكه بوده و هم‌اكنون با وجود تحريم‌هاي شما به بيش از ۲ ميليون بشكه رسيده است؟ بيلينكن در پاسخ به آنها گفته بود ايراني‌ها سخت تلاش مي‌كنند و با هر تحريم جديد راهكاري براي دور زدن آن مي‌يابند.
وي با بيان اينكه رييس‌جمهوري شهيد در سفرهاي استاني به خوزستان و بوشهر با ديدن مشعل‌ گازهاي همراه نفت دغدغه‌مندانه پيگير جدي خاموشي آنها مي‌شد، افزود: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده عمده اين گازها تا كمتر از دو سال آينده جمع‌آوري مي‌شوند.
وزير نفت از تقبل بيش از ۶ هزار طرح مسووليت اجتماعي به ارزش ۴۴ همت در سه سال اخير از سوي وزارت نفت در قالب سفرهاي استاني شهيد رييسي خبر داد و گفت: طي اين مدت با هدف خدمت به مردم بيشتر سراغ پروژه‌هاي نيمه‌كاره رفته‌ايم تا بتوانيم كمك بيشتري به مردم ساكن در محيط پيراموني صنعت نفت كنيم.
اوجي ادامه داد: از ۳۰۰ پروژه نيمه‌كاره و جديد در وزات نفت ۱۳۳ پروژه به ارزش ۳۰ ميليارد دلار به بهره‌برداري رسيده كه افزايش ۵۰ تا ۶۰ درصدي توليد نفت، دوبرابر شدن صادرات نفت و ميعانات گازي و افزايش توليد گاز، محصولات پتروشيمي و فرآورده‌هاي نفتي را در پي داشته است.

ارسال نظر