دستورالعمل فروش اينترنتي نان ابلاغ شد

۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۱:۴۳:۳۷
کد خبر: ۳۱۳۴۴۲

به منظور ساماندهي فروش نان به صورت غيرحضوري (سكوها و فروشگاه‌هاي اينترنتي، فروش تلفني و …) دستورالعمل فروش اينترنتي نان تصميم جلسه كارگروه تنظيم بازار مورخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شده است.

به منظور ساماندهي فروش نان به صورت غيرحضوري (سكوها و فروشگاه‌هاي اينترنتي، فروش تلفني و …) دستورالعمل فروش اينترنتي نان تصميم جلسه كارگروه تنظيم بازار مورخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شده است.
 اتاق اصناف ايران در اطلاعيه‌اي به آگاهي تشكل‌هاي صنفي، واحدهاي صنفي نانوايي و عموم مردم مي‌رساند:  به منظور ساماندهي فروش نان به صورت غيرحضوري (سكوها و فروشگاه‌هاي اينترنتي، فروش تلفني و …) دستورالعمل فروش اينترنتي نان تصميم جلسه كارگروه تنظيم بازار مورخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شده است. به موجب اين اطلاعيه، منظور از سكوي فروش غيرحضوري نان، بنگاه اقتصادي داراي مجوزهاي لازم از مراجع ذي‌صلاح است كه بستر مناسبت براي نمايش واحدهاي توليد نان و محصولات عرضه شده توسط آنها، ثبت سفارش خريد، بسته‌بندي، پيگيري سفارش و تحويل نان به مشتريان را فراهم مي‌كند. بر اساس ماده (۳) اين دستورالعمل، قيمت و وزن نان عرضه شده توسط نانوايي‌هاي يارانه‌اي در سكوها مي‌تواند «مطابق نرخ نامه مصوب» يا «به صورت رقابتي» باشد. در حالت اول، متناسب با حجم فروش نان، نانوايي‌هاي يارانه‌اي (نوع ۱ و ۲) بر روي سكو، كمك هزينه نانوا، مشابه فروش حضوري پرداخت مي‌شود. ماده (۴) اين دستورالعمل تاكيد دارد: «نرخ و مقدار انواع افزودني به نان (كنجد، سبوس، انواع سبزيجات و …) هزينه خدمات فروش غيرحضوري، هزينه بسته‌بندي و هزينه حمل و تحويل نان، مي‌تواند به صورت توافقي بين نانوا و سكو تعيين و بايد به صورت شفاف و تفكيك شده در صورتحساب الكترونيكي فروش درج شود. تبصره: سقف نرخ انواع افزودني‌ها و خدمات سكو (بسته بندي، حمل و نقل و …) با پيشنهاد اتاق اصناف شهرستان و تاييد كميسيون نظارت شهرستان‌ها تعيين مي‌شود.» به موجب ماده (۵) دستورالعمل فوق «به منظور رعايت نوبت مشتريان حضوري، سكوها (سكوهاي فروش غيرحضوري نان) موظفند امكان فروش غيرحضوري نان را صرفا براي نانواياني كه به سامانه نوبت‌دهي و اعلام نوبت (شامل نمايشگر، بلندگو، چاپگر و …) تجهيز شده و به سامانه هوشمندسازي يارانه آرد و نان متصل شده‌اند، فراهم نمايند.» بر اساس اطلاعات واصله از معاونت بازرسي و نظارت اتاق اصناف ايران، رعايت دستورالعمل فروش اينترنتي نان از سوي تمامي واحدهاي صنفي خبازي الزامي بوده و به موجب رعايت نوبت‌دهي مشتريان حضوري و غيرحضوري مطابق ماده (۵) دستورالعمل، زيرساخت نوبت‌دهي در سامانه هوشمندسازي يارانه آرد و نان ايجاد شده است. اين اطلاعيه مي‌افزايد: اين دستورالعمل به مدت ۳ ماه به صورت آزمايشي اجرا و پس از آن به صورت قطعي لازم‌الاجرا خواهد بود.

ارسال نظر