پيام رهبر انقلاب خطاب به مجلس دوازدهم: مجلس بايد دعوت‌كننده به همدليدر محيط عمومي كشور باشد

سرآغاز مجلس نو

۱۴۰۳/۰۳/۰۸ - ۰۱:۰۳:۳۱
کد خبر: ۳۱۳۵۰۰
سرآغاز  مجلس  نو

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت آغاز به كار دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، پيامي صادر كردند. در جلسه افتتاحيه دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه صبح دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني رييس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي پيام ايشان به مناسبت آغاز به كار دوازدهمين دوره مجلس را قرائت كرد.متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به شرح زير است: 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت آغاز به كار دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، پيامي صادر كردند. در جلسه افتتاحيه دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه صبح دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني رييس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي پيام ايشان به مناسبت آغاز به كار دوازدهمين دوره مجلس را قرائت كرد.متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به شرح زير است: 
بسم‌الله الرّحمن الرّحيم
و الحمد لله ربّ العالمين و صلّي‌الله علي سيدنا محمّد المصطفي و‌الله الطّاهرين سيما بقيه الله في الارضين.
اكنون كه دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي مانند هميشه در موعد مقرّر و بي‌تأخير آغاز مي‌شود، جبهه خشوع به درگاه خداوند عزيز و حكيم مي‌سايم و استمرار و استحكام مردم‌سالاري ديني را كه هديه بزرگ الهي به ملّت ايران است، سپاس مي‌گويم.
هر مجلس جديد مي‌تواند درخششي تازه در افق روشن كشور پديد آورد و بر اميد و انگيزه ملّت بيفزايد. تركيب نمايندگان تازه‌نفس با منتخبان كارآزموده و مجرّب، اين پيام را مي‌رساند كه خانه ملّت، با بهره‌گيري از اختياراتش در قانون اساسي و با التزام به مسووليت سنگينش در جمع اركان كشور، خواهد توانست روزآمدي و نوآوري را با پختگي و سنجيدگي همراه كند و قانونگذاري و نظارت را از تلاطم و آشفتگي و نيز از ركود و سكون دور نگه دارد.
بي‌شك، تعامل منضبط و همدلانه با قواي ديگر و نيز رفتارِ جمعي صحيح و صبورانه در داخل قوّه مقنّنه، به تحقّق همه ويژگي‌هاي يك مجلسِ تراز كمك خواهد كرد و ياد نيك نمايندگان را ماندگار خواهد ساخت.
نكته‌اي كه همواره بر آن تأكيد مي‌كنم آن است كه مجلس بايد آرامش‌بخش و اميدآفرين و برانگيزاننده همّتها و دعوت‌كننده به همدلي و برادري در محيط عمومي كشور باشد. در خود مجلس نيز مسابقات بي‌فايده رسانه‌اي و مجادلات مضرّ سياسي، وقت و عمر كوتاه دوران مسووليت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفيت ارزشمند حضور نمايندگان در اين جايگاه والا ضايع خواهد شد و اين خسارت بزرگي است.
نكته ديگر درباره سوگند نمايندگي است. اين سوگند، نمايشي و تشريفاتي نيست؛ سوگندي حقيقي و مسووليت‌زا است كه در دنيا و آخرت گريبان‌گير خواهد بود. نمايندگان محترم، ناگزير بايد در همه مدّت نمايندگي، بندبندِ اين سوگند شرعي را در پيش چشم داشته باشند و پايبندي به آن را معيار قضاوت درباره عملكرد خويش بدانند.
نكته بعدي مربوط به التزامات اخلاقي است. سبك زندگي اسلامي كه بخش مهمّي از آن را فضايل اخلاقي تشكيل مي‌دهد، در عرصه چالش‌هاي سياسي و رقابتهاي مشروع، اهمّيت بيشتر مي‌يابد. در اينجا است كه كيمياي تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسووليت‌پذيري و كار بي‌منّت، قيمت اصلي خود را آشكار مي‌سازد. شهيدان پرواز ارديبهشت (۱) ــ كه اكنون سراسر كشور داغدار آنها است ــ يكي از خصوصياتشان رعايت فضيلت‌هاي اخلاقي بود. مراقبت از خويش در اين زمينه را بايد جدّي گرفت.
نكته آخر يادآوري اين حقيقت است كه هر يك از نمايندگان مجلس، نماينده همه ملّت ايران است؛ اين بدان معني است كه كار اصلي نماينده تأمين منافع ملّي است. پيگيري مسائل حوزه انتخابيه بايد در چارچوب نگاه كلان به مسائل كشور انجام گيرد و از تصويب طرح‌هاي آباداني به صورت افراطي و بيرون از حدّ طاقت بودجه عمراني پرهيز شود.
برادران و خواهران گرامي! كار با نيت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه مأجور الهي است و خداي شاكر عليم، در دنيا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دل‌هاي مردم و سپاس بي‌دريغ آنان يكي از پاداشهاي الهي در دنيا است و تشييع چندين‌ميليوني رييس‌جمهور فقيد و همراهان عزيزش نمونه‌اي از اين پاداش الهي است. مردم وفادار و هوشيار در شهرهاي مختلف، با گل‌باران و اشك‌باران اين پيكرهاي پاك، ياد شهيدان دهه ۶۰ را براي نسل جديد كشور زنده كردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شايعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان!
در پايان لازم مي‌دانم از نمايندگان محترم دوره يازدهم، به ويژه رييس (۲) پُرتلاش و هيات‌رييسه فعّال آن، تشكر كنم.
والسّلام‌عليكم‌ورحمةالله سيدعلي خامنه‌اي 
6/۳/۱۴۰۳ 
۱) اشاره به حادثه سقوط بالگرد حامل حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رييسي (رييس‌جمهور) و همراهان وي كه در تاريخ 30/۲/1403 در نزديكي ورزقان استان آذربايجان شرقي رخ داد و منجر به شهادت آنها شد.
۲) آقاي محمّدباقر قاليباف

ارسال نظر