پل بعثت جمع ميشود؟
مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران درخصوص ايمنسازي بزرگراه بعثت با اجراي پل جديد توضيحاتي ارايه كرد.
مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران درخصوص ايمنسازي بزرگراه بعثت با اجراي پل جديد توضيحاتي ارايه كرد.
مهدي صداقتي در گفتوگو با ايسنا، درخصوص سرانجام پل بعثت در منطقه ۱۶ شهرداري تهران با اشاره به اينكه پل بعثت براي اهداف كوتاهمدت و موقت در اواخر دهه ۶۰ ساخته شد، افزود: در كمتر از دو ماه پل بعثت را بر روي خطوط راهآهن كه از آن محدوده عبور ميكرد، ساختند. وي ادامه داد: اين پل ۳۱۰ متر طول با عرض ۲۰ متر تنها دو خط عبوري را پوشش ميدهد و از آنجايي كه طراحي و ساخت اين پل طي زمان كوتاهي انجام شده بود از اواخر دهه ۷۰ مطالعات و بررسيهاي دورهاي پل بعثت آغاز شد و بررسيها نشان داد كه عرض كم و شيب تند پل و همچنين گاباري و ارتفاع كم نسبت به خطوط ريلي كه دقيقا از زير پل تردد ميكنند موجب شده كه پل كارآيي لازم را نداشته باشد. مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران با بيان اينكه پايش رفتار لرزهاي پل بعثت نشاندهنده عدم استحكام سازه در زمان وقوع زمينلرزههاي شديد است، گفت: مقاومسازي و بهسازي لرزهاي اين پل توجيه فني و اقتصادي نداشت و وجود چراغهاي راهنمايي در تقاطعهاي همسطح شهيد رجايي و خزانه بخارايي در بزرگراه بعثت و وجود دوربرگردانهاي همسطح و ناايمن در اين بزرگراه سبب شد كه مديران شهري به طراحي پل جديد تأكيد كنند. صداقتي با بيان اينكه قطعا اجراي ساخت پل جديد بعد از جمعآوري پل موجود و جابهجاييهاي متعدد ترافيكي در اين بزرگراه امكانپذير خواهد بود، در تشريح ويژگيهاي پل جديد، تصريح كرد: در طرح جديد، پل از غرب خيابان رجايي شروع شده و با عبور از تقاطعهاي شهيد رجايي، راهآهن و مترو و در ادامه عبور از روي خيابان شهيد بخارايي در محدوده بوستان بعثت به سطح صفر برميگردد و براساس برنامهريزيهاي انجام شده اين پل با احتساب شيبراههها ۱۹۰۰ متر خواهد بود كه ۴۵ متر عرض تقريبي آن خواهد بود و شامل سه خط تندرو و دو خط كندرو و يك پيادهرو در هر مسير خواهد بود و اين در حالي است كه دو رمپ ورودي و دو رمپ خروجي براي آن براي دسترسي به ترمينال جنوب، خيابان شهيد رجايي و خيابان شهيد بخارايي تعبيه شده است.