محدودسازي و اختلال اينترنت جزو بزرگ‌ترين تهديدهاي حوزه سئو است

۱۴۰۳/۰۳/۰۸ - ۰۱:۳۳:۳۵
کد خبر: ۳۱۳۵۲۳

«ناآگاهي كارفرما از روند پروژه‌ سئو»، «محدودسازي و اختلال اينترنت» و «ناكافي ‌بودن بودجه اختصاص داده‌ شده به سئو»، به‌ ترتيب ۳ چالش بزرگ متخصصان ايراني سئو در سال ۱۴۰۲ عنوان شده است و آنها تغيير رفتار كاربران به واسطه پيشرفته‌تر شدن هوش مصنوعي و محدودسازي و اختلال اينترنت را به عنوان بزرگ‌ترين تهديدهاي حوزه سئو در دو سال آينده برمي‌شمرند.

«ناآگاهي كارفرما از روند پروژه‌ سئو»، «محدودسازي و اختلال اينترنت» و «ناكافي ‌بودن بودجه اختصاص داده‌ شده به سئو»، به‌ ترتيب ۳ چالش بزرگ متخصصان ايراني سئو در سال ۱۴۰۲ عنوان شده است و آنها تغيير رفتار كاربران به واسطه پيشرفته‌تر شدن هوش مصنوعي و محدودسازي و اختلال اينترنت را به عنوان بزرگ‌ترين تهديدهاي حوزه سئو در دو سال آينده برمي‌شمرند. به گزارش پيوست، سومين گزارش جامع سئوي ايران منتشر شد. اين گزارش در يازده فصل و با مشاركت ۸۲۲ متخصص سئو تهيه و تنظيم شده است. در اين گزارش «ناآگاهي كارفرما از روند پروژه‌ سئو»، «محدودسازي و اختلال اينترنت» و «ناكافي‌بودن بودجه اختصاص داده‌شده به سئو»، به‌ترتيب ۳ چالش بزرگ متخصصان سئو در سال ۱۴۰۲ عنوان شده است و آنها تغيير رفتار كاربران به واسطه پيشرفته‌تر شدن هوش مصنوعي و محدودسازي و اختلال اينترنت را به عنوان بزرگ‌ترين تهديدهاي حوزه سئو در دو سال آينده برمي‌شمرند. در ادامه اين گزارش آمده كه حدود ۲۶درصد از فعالان حوزه سئوي ايران زنان هستند و ۵۶درصد از فعالان سئوي ايران بين ۲۶ تا ۳۵ سال سن دارند. ۴۴درصد از فعالان سئوي ايران «۲ تا ۵ سال» سابقه كار دارند و تنها ۶درصد از آنها «بيش از ۱۰ سال» در حوزه سئو مشغول به فعاليت هستند.

۲۹ درصد سئوكاران  براي مهاجرت اقدام كرده‌اند

طبق گزارش تريبون بيش از نيمي از فعالان سئوي ايران در تهران و ۲۸درصد از آنها در «كلان‌شهرها» سكونت دارند و ۲۹درصد از متخصصان سئو اعلام كرده‌‎اند كه در سال ۱۴۰۲ براي مهاجرت اقدام كرده‌اند و خانم‌ها كمتر از يك‌سوم جامعه سئو را تشكيل مي‌دهند. ۱۶ درصد از متخصصان سئو در سال ۱۴۰۲ درآمد بالاي ۴۰ ميليون داشته و ميانگين درآمد مديران سئوي خانم و آقا به ترتيب ۱۹ و ۲۶ ميليون تومان بوده است. فعاليت ۴۵ درصد از متخصصان سئوي ساكن تهران در تيم‌هاي داخلي شركت‌ها بوده است و شيوه دريافت اكثر پروژه‌هاي فريلنسرهاي حوزه سئو از طريق دوستان و كارفرمايان قبلي بوده است.

 

افزايش بودجه سئو

در ادامه اين گزارش آمده است كه بودجه سئوي ۵۴ درصد از كارفرمايان و ۶۶ درصد از شركت‌ها در سال گذشته افزايش داشته و بزرگ‌ترين انتظار كارفرمايان از تيم سئو افزايش فروش است و از سوي ديگر بزرگ‌ترين چالش با كارفرمايان هم عدم صبر كافي در روند پروژه‌هاي سئو عنوان شده است.

ارسال نظر