کنفرانس بین‌المللی «محیط زیست تالاب‌های بین‌المللی هامون» برگزار می‌شود

۱۴۰۳/۰۳/۱۰ - ۰۱:۰۹:۴۸
کد خبر: ۳۱۳۶۷۹

کنفرانس بین‌المللی «محیط زیست تالاب‌های بین‌المللی هامون» در تاریخ ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل دانشکده عمران دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

کنفرانس بین‌المللی «محیط زیست تالاب‌های بین‌المللی هامون» در تاریخ ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل دانشکده عمران دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش وزارت نیرو، در کنفرانس «محیط زیست تالاب‌های بین‌المللی هامون» که با مشارکت نمایندگان نهادهای بین‌المللی همچون یونسکو و کنوانسیون رامسر برگزار می‌شود، متخصصانی از کشورهای افغانستان، هلند، سويیس و کانادا سخنرانی خواهند کرد. این نشست، پذیرای مهمانانی از دستگاه‌های دولتی مختلف همچون وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور خارجه، شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت‌های تابعه، بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست خواهد بود. بنابراین گزارش، بحران‌های ناشی از خشک شدن هامون‌ها و تشدید توفان‌های گرد و غبار، ارزیابی اثرات انسانی و اقلیمی در حوضه آبریز و مدیریت پایدار منابع آب، حیات تالاب‌های بین‌المللی هامون از منظر سیاست و حقوق بین‌المللی آب و محیط زیست، همکاری برای پایداری اجتماعی و معیشت پایدار مردم منطقه و تجربیات همکاری‌های مشترک برای احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های مرزی از جمله مهم‌ترین محورهای این کنفرانس است. این گزارش حاکی است کارگاه‌های جانبی کنفرانس نیز در تاریخ ۲۲ و ۲۳ خردادماه با موضوع دیپلماسی آب و مدل‌سازی تالاب‌ها برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه عکسی با همین موضوع در حاشیه این کنفرانس در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر