نان گران مي‌شود؟

۱۴۰۳/۰۳/۱۶ - ۰۰:۱۷:۳۱
کد خبر: ۳۱۳۹۶۷

دبيركل اتاق اصناف ايران گفت: افزايش قيمت‌ها مربوط به هزينه حمل و افزودني‌هاست كه بايد به هر طريقي احصاء شود و سكو‌ها با شرايط مشخص‌شده نان را به فروش برسانند.

دبيركل اتاق اصناف ايران گفت: افزايش قيمت‌ها مربوط به هزينه حمل و افزودني‌هاست كه بايد به هر طريقي احصاء شود و سكو‌ها با شرايط مشخص‌شده نان را به فروش برسانند.
در حالي كه ابلاغ مصوبه فروش اينترنتي نان شائبه افزايش قيمت نان را در تهران افزايش مي‌داد؛ دبيركل اتاق اصناف ايران اعلام كرد اين طرح به افزايش يا كاهش قيمت نان منتهي نمي‌شود. البته به گفته او اگر افزايشي نيز باشد توافق بين خريدار و فروشنده است.
به گزارش اكوايران، ۶ خرداد ۱۴۰۳، اتاق اصناف ايران در اطلاعيه‌اي از ابلاغ دستورالعمل فروش اينترنتي نان از سكو‌ها و فروشگاه‌هاي اينترنتي، فروش تلفني و … خبر داد. ابلاغ اين دستورالعمل شائبه افزايش قيمت نان در تهران را افزايش داد. چون اعلام شده بود، نانوايان مي‌توانند در اين فضا قيمت و وزن نان عرضه شده را مطابق نرخنامه مصوب يا به صورت رقابتي عرضه كنند. با اين حال علي توسطي، دبيركل اتاق اصناف ايران اعلام كرد كه اين طرح به افزايش يا كاهش قيمت منتهي نمي‌شود، بلكه نظارت كامل در دستور كار قرار دارد.البته او ادامه داد: اگر افزايشي نيز باشد توافق بين خريدار و فروشنده است كه به خدمات بيشتر مربوط مي‌شود. او افزود: با توجه به آنكه فروش اينترنتي نان مخاطب بيشتري پيدا كرده است، اين مصوبه براي ساماندهي و شفاف‌سازي قيمت نان از طريق كارگروه تنظيم بازار اعلام شد و عملياتي شدن آن نيز اجباري است. هدف اصلي اين مصوبه نيز شفاف‌سازي قيمت نان، جلوگيري از هدررفت نان، جلب رضايت‌مندي مردم و نظارت بيشتر است. به گفته توسطي، براي جلوگيري از قيمت‌گذاري سليقه‌اي، سكو‌ها موظف شده‌اند كه شماره پايانه نانوا، نرخ نان، نوع نان، وزن چانه، نرخ حجم كالا و لوازم جانبي را روي صورت‌حساب الكترونيك درج و براي مصرف‌كننده ارسال كنند. او افزود: پيشتر روي افزودني‌ها كه براي جلب رضايت مشتري ايجاد شده بود نظارتي وجود نداشت. اما از اين پس سكو‌ها و نانوايي‌ها بايد قيمت‌هاي مشخص‌شده را به كميسيون نرخ‌گذاري اتحاديه مربوطه و اتاق اصناف شهرستان اعلام كنند تا مورد تأييد قرار گيرد و قيمت‌ها در چارچوب مشخص به مصرف‌كننده عرضه شود. 

ارسال نظر