ريیس جمهور بعدی باید در تراز آیت‌الله ريیسی باشد

۱۴۰۳/۰۳/۱۹ - ۰۰:۳۳:۰۳
کد خبر: ۳۱۴۱۱۸

امام جمعه موقت تهران گفت: باید فردی ريیس جمهور شود که در تراز خدمتگزاری آیت‌الله ريیسی باشد و تحت پرچم نایب امام زمان و در کنار و در خدمت مردم باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: باید فردی ريیس جمهور شود که در تراز خدمتگزاری آیت‌الله ريیسی باشد و تحت پرچم نایب امام زمان و در کنار و در خدمت مردم باشد.
خطیب جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: آیت‌الله العظمی بهجت درباره امام (ره) گفته بود امام را در زمان رحلت دیدم که بسیار زیبا و خوشحال بود و گفته بود چرا چنین نباشد، وقتی فردی برای خدا کار کرد.
صدیقی ادامه داد: آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «تالی تلو» ائمه معصومین (ع) است. حضرت آقا در حرم امام (ره) دو نکته بسیار مهم را بیان کردند؛ یکی هجمه به سلطنت و مقابله با استبداد توسط امام (ره) بود. امام صهیونیست‌ها را مورد حمله قرار داد و با استثمار و امریکا مبارزه کرد و فلسطین را مساله اول اسلام عنوان کرد.
وی ادامه داد: ایران شاهنشاهی که پایگاه صهیونیست‌ها و امریکا بود توسط امام از این حالت خارج شد، اما به این اکتفا نکرد، بلکه سفارت اسراییل را در ایران بست و به جای آن سفارت فلسطین را در ایران باز کرد. امام (ره) حصار عربیت را به اسلامیت تبدیل کرد. آن روز امام شروع کردند و امروز امام خامنه‌ای از دل فرهنگسازی و حرکت حساب شده امام، شرایط امروز را علیه اسراییل به وجود آوردند. توفان الاقصی و جبهه مقاومت موجب آب شدن اسراییل شده است.
وی ادامه داد: توفان الاقصی در بهترین زمان انجام شد. اگر این عملیات انجام نشده بود، رژیم صهیونیستی بنای عادی‌سازی با کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه را داشت که اگر این اتفاق افتاده بود هم استثمار اسراییل نهادینه می‌شد و هم استحمارشان بیمه می‌شد، اما امامِ بعد از امام خمینی چنان جبهه مقاومت را هوشیار به بار آورد که هیمنه اسراییل به وضعیت امروز تنزل یافته و دیگر هرگز احیاء نخواهد شد.
امام جمعه موقت تهران افزود: توفان الاقصی ضعف اساسی قوی‌ترین ارتش جهان را نشان داد. یک تحلیلگر اسرايیلی گفت صهیونیسم در حال آب شدن و از بین رفتن است. شاهکار فرزندان امام و انقلاب و پاسداران غیور و کارشناس و زمانشناس و ولایتمدار ما با فرماندهی فرماندهی شجاع و به روز، این حرکت بازدارنده تدافعی را به حرکت باز دارنده تهاجمی تبدیل کردند. آنان با موشک‌های دوربرد و پهپادهای هجومی نفس صهیونیست‌ها را گرفتند.
وی در ادامه سخنانش با ابراز تاسف از شهادت آیت‌الله ريیسی گفت: دومین مسئله‌ای که امام خامنه‌ای در روز رحلت امام (ره) در حرم ایشان بیان کرد، مظلومیت آیت‌الله شهید ريیسی بود. هر کدام از مطالب بیان شده از رهبری در این باب، یک درس است. ريیسی مرد کار، عمل، خدمت، صفا و صداقت بود. او در خدمتگزاری به کشور نصاب جدیدی را به وجود آورد. در گذشته هم مسئولانی بودند که خدمات زیادی انجام دادند، اما آقای ريیسی نصاب جدیدی را در باب خدمتگزاری به ملت ایجاد کرد.
صدیقی خطاب به مردم تاکید کرد: در انتخاب ريیس جمهور بعدی باید به این مسئله توجه داشته باشید. مردم بدانند که اگر ريیس جمهور در عشق به خدمت به مردم و ایمان و در تراز نظام ولایی بود، نباید کم بگذارند، همانطور که در برخورد با مصیبت ريیسی رفتار کردند و حماسه آفریدند. وی اضافه کرد: مردم ایران همانطور که سردار سلیمانی گفت« ملت ما ملت اباعبدالله الحسین و ملت شهادت و ملت امام حسین است» .اگرچه آیت‌الله ريیسی دوره ریاست جمهوریش را نتوانست به پایان برساند، اما خدمتاتش به ملت، خون بهشتی را زنده کرد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیت‌الله ريیسی با نایب امام زمان (عج) بیعت کرد و سر بیعتش ماند تا شربت شهادت را نوشید.

ارسال نظر