كاهش ٤٥٤ مگاواتي مصرف برق در نخستين روز تغيير ساعات كاري

۱۴۰۳/۰۳/۱۹ - ۰۰:۴۲:۰۲
کد خبر: ۳۱۴۱۲۵

سخنگوي صنعت برق با اشاره به قوانيني كه اجازه تعيين قيمت برق را به صورت پلكاني-افزايشي براي گروه‌هاي پرمصرف مي‌دهد، تصريح كرد: با اين حال سريعترين و ساده‌ترين راهكار غلبه بر ناترازي انرژي، به‌كارگيري روش‌هاي صحيح مصرف انرژي است.

سخنگوي صنعت برق با اشاره به قوانيني كه اجازه تعيين قيمت برق را به صورت پلكاني-افزايشي براي گروه‌هاي پرمصرف مي‌دهد، تصريح كرد: با اين حال سريعترين و ساده‌ترين راهكار غلبه بر ناترازي انرژي، به‌كارگيري روش‌هاي صحيح مصرف انرژي است. به گزارش ايسنا، مصطفي رجبي مشهدي با بيان اينكه عايق‌بندي پنجره ساختمان‌هاي مسكوني و استفاده از وسايل برقي با برچسب انرژي و راندمان بالا مي‌تواند تا ٥٠ درصد مصرف انرژي برق و گاز را كاهش و ميزان انرژي مصرفي يك واحد مسكوني را نصف كند، در پاسخ به پرسشي درباره امكان واقعي‌سازي قيمت برق يادآور شد: عواملي چون واقعي‌سازي قيمت برق راهكارهاي بلندمدت است اما اكنون در شرايطي هستيم كه رشد شتابان و جهشي مصرف انرژي وجود دارد و بهترين و سريعترين راهكار، استفاده صحيح و به‌كارگيري راهكارهاي مصرف بهينه برق و انرژي است.
رجبي مشهدي افزود: تنظيم سامانه‌هاي سرمايشي روي ٢٤ و حتي ٢٥ درجه مي‌تواند مصرف را تا حد زيادي كاهش دهد.
سخنگوي صنعت برق آثار تغيير ساعات كار ادارات را نيز مورد اشاره قرار داد و اضافه كرد: در روز نخست تغيير ساعت كار ادارات ٤٥٤ مگاوات صرفه جويي در مصرف برق را شاهد بوديم.
وي ادامه داد: هدف‌گذاري ما كاهش ١٥٠٠ مگاواتي مصرف برق از محل تغيير ساعات كار ادارات است كه اميدواريم از ابتداي هفته آينده اين هدف محقق شود.
مديرعامل شركت توانير در خصوص امكان پايش برخط ميزان و نحوه مصرف انرژي توسط شركت‌ها و دستگاه‌هاي دولتي نيز اظهار داشت: تغيير ساعات كار از ٦ صبح تا ١٣ در سال گذشته علاوه بر كاهش مصرف برق و كمك در جهت رفع ناترازي در تابستان، پايين آمدن حجم ترافيك و افزايش رضايت شهروندان را نيز در پي داشته است.
رجبي مشهدي در پاسخ به پرسشي درباره امكان رصد و پايش برخط مصرف انرژي دستگاه‌هاي دولتي، بر اين موضوع تاكيد كرد و افزود: دستگاه‌هاي اداري با مصارف بيش از الگوي تعريف شده در ابتدا تذكر مي‌گيرند و در صورت عدم رعايت، مشمول قطع برق خواهند شد.

ارسال نظر