راه‌حل قلعه‌نویی برای حل مشکل دفاعی تیم‌ملی چیست؟

۱۴۰۳/۰۳/۱۹ - ۱۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۴۱۶۱
راه‌حل قلعه‌نویی برای حل مشکل دفاعی تیم‌ملی چیست؟

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال گفت: تنها مشکل تیم ملی فوتبال ضعف دفاعی است.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال گفت: تنها مشکل تیم ملی فوتبال ضعف دفاعی است که قلعه‌نویی با استفاده از جوانان باید این ضعف را برای بازی‌های آینده برطرف کند.
مرتضی کرمانی مقدم در ارزیابی از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ کنگ در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: این که قلعه‌نویی در این بازی به جوانان بهاء داده بود، ارزشمند و کار بسیار خوبی بود. هر چند زود گل خوردیم اما حضور جوانان در کنار افراد باتجربه نوید خوبی برای جوان‌گرایی تیم در آینده است.

به گزارش ایسنا، او درباره ضعف تیم در بازی برابر هنگ کنگ افزود: در این دیدار خط جلو این قدر عملکرد خوبی داشت که جای هیچ گونه بحثی وجود ندارد اما در دفاع مشکل داریم که باید قلعه‌نویی فکر اساسی برای خط دفاع داشته باشد. البته شجاع و کنعانی‌زادگان در یک زمانی خوب کار می‌کنند و در برهه دیگر کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهند که دور از انتظار است. به نظر می‌رسد باید قلعه‌نویی در دفاع نیز از جوانان استفاده کند و در چنین بازی‌هایی که نوعی تدارکات برای تیم ملی محسوب می‌شود اجازه دهد تا جوانان در پست‌های مختلف محک بخورند تا جایگزین‌های خوبی برای افراد باتجربه تیم شوند.

کرمانی مقدم خاطرنشان کرد: در جام ملت‌های آسیا نیز در خط دفاع ضعف اساسی داشتیم و در بازی برابر قطر این مشکل کاملا مشهود بود. باید در این پست چند بازیکن جایگزین داشته باشیم تا با ارزیابی عملکرد آن‌ها در بازی‌های مقدماتی جام جهانی، حضور قدرتمندی در جام جهانی داشته باشیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می‌کنید در بازی برابر ازبکستان با این خط دفاع دچار مشکل شویم یا خیر؟ تصریح کرد: قطعا دچار مشکل می‌شویم. باید برای بازی‌های سخت‌تر با برنامه حرکت کنیم و جایگزین‌های خوبی برای خط دفاع داشته باشیم تا در صورت آسیب دیدگی و یا هر مشکل دیگری بازیکن جایگزین برای دفاع داشته باشیم تا دچار مشکل نشویم.

وی در پایان افزود: در سایر پست‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد؛ به ویژه در خط جلو با حضور سردار آزمون و مهدی طارمی که خیلی خوب کار می‌کنند، شرایط خوبی را برای تیم ملی رقم زده‌اند. ضعف اصلی دفاع وسط است که باید قلعه‌نویی فکر اساسی برای این پست داشته باشد تا در بازی‌های آینده به خاطر این ضعف نتیجه را واگذار نکنیم.

ارسال نظر