بورس در انتظار انتخابات

۱۴۰۳/۰۳/۲۰ - ۰۱:۵۵:۲۳
کد خبر: ۳۱۴۲۲۱

بهنام صمدي، كارشناس بازار سرمايه در خصوص وضعيت بازار سرمايه با اشاره به حادثه ناگوار شهادت رييس‌جمهور، وزير امور خارجه و همران ايشان اظهار كرد: هشتم تيرماه انتخابات رياست‌جمهوري در پيش است و اكنون يكي از ابهامات بازار سرمايه انتخابات پيش‌رو است و طبيعي است كه بازار در ركود به سر مي‌برد.

ايسنا| بهنام صمدي، كارشناس بازار سرمايه در خصوص وضعيت بازار سرمايه با اشاره به حادثه ناگوار شهادت رييس‌جمهور، وزير امور خارجه و همران ايشان اظهار كرد: هشتم تيرماه انتخابات رياست‌جمهوري در پيش است و اكنون يكي از ابهامات بازار سرمايه انتخابات پيش‌رو است و طبيعي است كه بازار در ركود به سر مي‌برد. اين تحليلگر بازار سرمايه بيان كرد: وضعيت بازار سرمايه امروز فارغ از انتخابات پيش رو به بند ۳ تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ برمي‌گردد؛ اصلاحيه اين بند در ارديبهشت ماه تصويب شده است كه بايد ابلاغ شود و اين معافيت‌ها براي بازار مهم است. همچنين دو مورد مهم ديگر از جمله بحث سه ساله شدن امكان تجديد ارزيابي دارايي كه بايد به تصويب سران برسد و بحث اصلاح دستورالعمل نرخ خوراك پالايشگاه‌ها بر وضعيت امروز بازار سرمايه اثرگذار است. علاوه بر آن موضوع نرخ خزانه و رشد آن تا ۳۸ درصد نيز جو بازار را متغير كرده است. صمدي درباره دامنه نوسان بازار سرمايه افزود: با توجه به فضاي موجود در بازار به نظر مي‌رسد كاهش دامنه نوسان بورس منطقي است. 
وي اظهار عقيده كرد: اگرچه كاهش دامنه بورس مخالفاني دارد، زيرا قيمت‌گذاري دستوري به حساب مي‌آيد، اما در مقطع فعلي به دليل ابهامات موجود براي انتخابات به نظر منطقي است دامنه ۲ درصد باشد، زيرا ابهامات بازار موجب مي‌شود نقدينگي‌هاي بزرگ وارد بازار نشود و ارزش معاملات پايين باشد و بازار به رنگ قرمز درآيد. صمدي در خصوص شاخص و آينده بازار سرمايه تصريح كرد: اكنون نمي‌توان براي وضعيت بازار اظهارنظر كرد. وضعيت بازار سرمايه به خروجي انتخابات و سياست‌هاي دولت جديد برمي‌گردد. اكنون تمام بازارها تا نتيجه انتخابات در ابهام به سر مي‌برد. همچنين انتخابات امريكا هم كه در پيش است بر بازارهاي جهاني اثرگذار است و بايد اين دو رويداد مشخص شود.

ارسال نظر