گمانه‌زنی‌ برخی رسانه‌ها از تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی

۱۴۰۳/۰۳/۲۰ - ۱۱:۳۵:۰۱
کد خبر: ۳۱۴۲۶۴
گمانه‌زنی‌ برخی رسانه‌ها از تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی

بازار گمانه‌زنی درباره ترکیب نامزدهای نهایی در این روزها داغ است.

بازار گمانه‌زنی درباره ترکیب نامزدهای نهایی در این روزها داغ است. برخی نام‌ها بارها و بارها مورد تاکید قرار می‌گیرند که خبر از احتمال برخی تغییرات در تصمیم‌های پیشین شورای نگهبان می‌دهد. در این میان، گمانه‌زنی‌های روزنامه‌های همسو با جریان حاکم بیشتر مورد توجه قرار گرفته استی

به گزارش هم میهن، یک روزنامه اصولگرا با تیتر «از میان این ۱۲ نفر»، تصاویر محمدباقر قالیباف، مهرداد بذرپاش، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمد شریعتمداری، مصطفی پورمحمدی، علی نیکزاد، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، صولت مرتضوی و عبدالناصر همتی را روی صفحه یک خود برد.

با بررسی‌های انجام‌شده، از میان ۸۰ داوطلب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، نهایتاً ۱۲ گزینه که شانس تایید صلاحیت آنها در شورای نگهبان بیشتر از سایرین باشد؛ مشخص شده‌اند. به عبارتی این ۱۲ نفر کسانی هستند که پیش‌بینی می‌شود ترکیب نهایی افراد تایید صلاحیت‌شده، از میان آنها باشد.»

روزنامه «جوان» با تیتر نامزدها آرایش گرفتند، به گمانه‌زنی پرداخت. چینش تصاویر در صفحه یک روزنامه «جوان» متفاوت است. این چینش نشان می‌دهد که از نظر این روزنامه، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی شاخص‌ترین نامزدها هستند. تصاویر نامزدهای دیگر مثل مهرداد بذرپاش، محمدمهدی اسماعیلی، علی نیکزاد، اسحاق جهانگیری، علیرضا زاکانی، عبدالناصر همتی، محمود احمدی‌نژاد و محمد شریعتمداری نیز در اندازه‌های مختلف و پایین‌تر از این سه نامزد شاخص قرار گرفته است.

روزنامه جوان نوشت نامزدی که اطمینانش به ردصلاحیت خود حتی از اطمینان اعضای شورای نگهبان بیشتر است، و برای همین بیشتر از همه به تکاپو افتاده و از این سوی به آن سوق (بازار) و از این چهارراه به آن امامزاده می‌رود و مطابق پیش‌بینی‌ها با یک چک چندمیلیونی یارانه در وجه تک‌تک مردم آمد و او کسی نیست جز محمود احمدی‌نژاد!

این روزنامه در جایی دیگر نوشته است: جایی دیگر، اما یارانه‌ها دوباره به متن کنش‌های انتخاباتی کشورمان برگشته است. فردی از کاندیدا‌ها با حضو در بازار تهران وعده یارانه چندمیلیونی برای هر ایرانی داده که از همین نوع حرف‌زدن‌ها معلوم است که بیش از اعضای شورای نگهبان نسبت به ردصلاحیت خود آگاهی دارد و او کسی نیست جز محمود احمدی نژاد.

بخش مهمی از گمانه‌زنی‌ها حول محور رد یا تائید صلاحیت علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری می‌گردد. تحلیل‌ها حاکی از آن است که در صورت تائید صلاحیت لاریجانی، قالیباف، جهانگیری و جلیلی، رقابت اصلی میان این چهار نفر خواهد بود.

ارسال نظر