پهپادهاي جست‌وجو وارد چرخه امدادي مي‌شود

۱۴۰۳/۰۳/۲۳ - ۰۱:۵۹:۱۰
کد خبر: ۳۱۴۴۹۵
پهپادهاي جست‌وجو وارد چرخه امدادي مي‌شود

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اعلام كرد كه به زودي واحد پهپادي اين سازمان براي انجام عمليات‌هاي ارزيابي و جست‌وجو آغاز به كار خواهد كرد. بابك محمودي با اشاره به برگزاري دوره امداد و نجات هوايي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در استان گلستان گفت: اين دوره هم‌اكنون درحال بارگذاري است و دوره‌هايي همچون نحوه نجات با بالگرد در دريا، ساحل، جنگل و ... آموزش داده شده و تمرين مي‌شود.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اعلام كرد كه به زودي واحد پهپادي اين سازمان براي انجام عمليات‌هاي ارزيابي و جست‌وجو آغاز به كار خواهد كرد. بابك محمودي با اشاره به برگزاري دوره امداد و نجات هوايي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در استان گلستان گفت: اين دوره هم‌اكنون درحال بارگذاري است و دوره‌هايي همچون نحوه نجات با بالگرد در دريا، ساحل، جنگل و ... آموزش داده شده و تمرين مي‌شود. همچنين در اين دوره آموزشي ما آموزش نحوه به‌كارگيري پهپادهاي جست‌وجو را نيز داريم. او درباره فعاليت پهپادهاي جست‌وجو در جمعيت 
هلال احمر گفت: با توجه به دستور رييس جمعيت هلال احمر كشورمان درباره استفاده از پهپادها براي انجام عمليات‌هاي امدادي ما تصميم به استفاده از پهپادها گرفتيم. در حال حاضر نيز سه فروند پهپاد را در اختيار داريم و در حادثه سقوط بالگرد رياست محترم جمهور نيز از اين پهپادها استفاده كرديم، اما با توجه به اينكه پهپاد مذكور چند صد كيلومتر دورتر از محل حادثه بود، اين پهپاد زماني به محل رسيد كه موقعيت سقوط بالگرد شناسايي شده بود. رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر اضافه كرد: ما به دنبال توسعه واحد پهپادي سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر هستيم و ان‌شاءالله تا قبل از پايان تابستان تعداد پهپادهاي جست‌وجو را به ۲۰ فروند افزايش خواهيم داد. پس از آن نيز در فاز بعدي هدف‌گذاري ما اين است كه در هر استان دست‌كم يك پهپاد جست‌وجو داشته باشيم. محمودي درباره ويژگي اين پهپادها نيز گفت: پهپادهاي جست‌وجوي جمعيت هلال احمر ساخت يك شركت دانش‌بنيان در داخل كشور است و موتور، بدنه و بسياري از اجزاي آن هم تماما در داخل كشور توليد شده است. اين پهپادها قابليت پرواز در هر ارتفاع و شرايط آب و هوايي را دارد و مجهز به دوربين حرارتي است و در سيستم دوربين‌هاي آن از فناوري هوش مصنوعي بهره گرفته شده و حتي قابليت تشخيص رنگ و چهره را نيز دارد.
اوگفت: اين پهپادها در هنگام وقوع حوادث نيز مي‌توانند اقدامات مربوط به شناسايي و ارزيابي را انجام داده و پيش از پرواز بالگردها نسبت به شناسايي محيط اقدام كنند.
به گفته رييس سازمان امداد و نجات جمعيت 
هلال احمر مركز پشتيباني و تعميرات اين پهپادها نيز به زودي راه‌اندازي شده و توسعه پيدا خواهد كرد و واحدهاي پهپادي در كنار تيم‌هاي سگ‌هاي زنده‌ياب، رادارها و ... تيم جست‌وجو و نجات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر را تشكيل مي‌دهد.

ارسال نظر