رييس اتاق ايران در نشست سفارت ايران در پاريس:

رايزنان بازرگاني براي بازاريابي و تقويت تجارت تلاش كنند

۱۴۰۳/۰۳/۲۴ - ۰۰:۵۰:۳۵
کد خبر: ۳۱۴۵۵۵
رايزنان بازرگاني براي بازاريابي و تقويت تجارت تلاش كنند

رييس اتاق ايران در نشست سفارت ايران در پاريس، نقش رايزنان بازرگاني در تقويت مناسبات تجاري با كشورهاي هدف را مهم و ارزشمند ارزيابي كرد و همكاري و تلاش آنها براي تقويت تجارت و توسعه بازار ايران در جهان را خواستار شد.

رييس اتاق ايران در نشست سفارت ايران در پاريس، نقش رايزنان بازرگاني در تقويت مناسبات تجاري با كشورهاي هدف را مهم و ارزشمند ارزيابي كرد و همكاري و تلاش آنها براي تقويت تجارت و توسعه بازار ايران در جهان را خواستار شد.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران با تاكيد بر لزوم بهره‌مندي از ظرفيت رايزنان بازرگاني در تقويت سطح مناسبات تجاري با ديگر كشورها، گفت: رايزنان بازرگاني مي‌توانند در شناسايي بازار هدف و معرفي آن به فعالان اقتصادي كشور، نقش مهمي ايفا كنند. صمد حسن‌زاده كه با همراهي حسين پيرموذن، نايب رييس اتاق ايران و محمد خزايي، دبيركل كميته ايراني ICC براي حضور در اجلاس سالانه اتاق بازرگاني بين‌الملل (ICC) عازم فرانسه شده است، در جريان اين سفر در نشست سفارت ايران در پاريس نيز حضور پيدا كرد و به ويژه در بحث استفاده از ظرفيت‌هاي ديپلماسي براي توسعه و تقويت تجارت خارجي به بحث و تبادل نظر پرداخت.
او در اين نشست به ظرفيت‌هاي تجاري ايران و فرانسه اشاره كرد و گفت: دو كشور امكانات و توانمندي‌هاي قابل‌توجهي دارند كه مي‌توان از آنها براي تقويت سطح تعاملات تجاري و سرمايه‌گذاري استفاده كرد.
حسن‌زاده، همچنين دستاوردهاي حاصل از برگزاري اجلاس سالانه ICC را قابل توجه ارزيابي كرد.
در ادامه اين نشست موضوع نقل و انتقالات بانكي به عنوان اصلي‌ترين مانع در برابر همكاري‌هاي مشترك تجاري بين ايران و ديگر كشورها از جمله فرانسه مطرح شد. بر اساس اظهارات نمايندگان بانك‌هاي صادرات، ملي، سپه و تجارت كه در اين نشست حضور داشتند، با وجود آماده بودن زيرساخت‌هاي بانكي به دليل تحريم‌ها، امكان بهره‌برداري از آنها وجود ندارد.
حسين پيرموذن، نايب رييس اتاق ايران با تاكيد بر اهميت و نقش مبادلات مالي در تقويت روابط تجاري، گفت: تحريم‌هاي ظالمانه مانع بزرگي براي نقل و انتقال مالي است؛ اما بخش خصوصي همواره تلاش كرده است مسيرهاي مالي مورد قبول طرفين براي انجام مبادلات مالي با ديگر كشورها طراحي و عملياتي كند.
پيرموذن تصريح كرد: تجارت بازرگانان بخش خصوصي در شرايط فعلي و با وجود تحريم‌ها، نتيجه تلاش‌هاي طاقت فرسا و زحماتي است كه ساليان متمادي متحمل شده‌اند و با وجود اينكه به دليل تحريم و هزينه‌ها آن، مزيت‌هاي رقابتي خود را از دست مي‌دهند، هرگز عقب‌نشيني نكرده‌اند.
در بخش ديگري از اين نشست، علي فرهاد، دبير اتاق مشترك بازرگاني ايران و فرانسه اطلاعاتي درباره قدمت فعاليت اين اتاق مشترك و مجموعه اقداماتي كه در اين مدت در راستاي افزايش سطح روابط بين دو كشور انجام داده است، ارايه داد.
او اظهار كرد: اتاق مشترك بازرگاني ايران و فرانسه سعي دارد شركاي تجاري مناسب را براي فعالان اقتصادي ايراني كه قصد ورود به بازار فرانسه را دارند، پيدا كرده و به آنها معرفي كند. از طرفي تسهيل در شرايط صدور رواديد و ارايه اطلاعات به‌روز از وضعيت اقتصادي فرانسه و بيان نكاتي كه مي‌تواند بسترساز فعاليت قوي‌تر ايرانيان در اين بازار شود، از ديگر اقداماتي هستند كه توسط اتاق مشترك دنبال مي‌شود.
اين فعال اقتصادي همچنين ارتباط مستمر و موثر بين اتاق مشترك ايران و فرانسه و اتاق بازرگاني فرانسه را در اين مسير مهم و ضروري خواند كه در اولويت كاري اتاق مشترك قرار دارد.
فعالان اقتصادي ايراني مقيم پاريس ديگر مهمانان اين نشست بودند كه به بيان دغدغه‌ها و انتظارات خود پرداختند و در عين حال پيشنهادهايي براي بهبود وضعيت روابط تجاري بين دو كشور ارايه دادند.
مهم‌ترين خواسته آنها پيدا كردن راهكاري براي ايجاد روابط مستمر و پايدار بين ايران و فرانسه بود. به باور آنها بايد راهي را پيدا كرد كه تجار و بازرگانان ايراني و فرانسوي بدون نگراني بابت احتمال قطع روابط براي آينده مناسبات خود برنامه‌ريزي كنند.
آن‌ها همچنين پيشنهاد دادند كه مركز فعالان اقتصادي مقيم اروپا در پاريس با همكاري بين اتاق ايران، سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه شكل بگيرد تا با كمك آن بتوان انسجام لازم را در روابط تجاري بين ايران و اروپا ايجاد كرد.

ارسال نظر